Voor ons intranet ben ik bezig met een simpele frontend om elektrische auto's te reserveren. De laatste schakel in de ketting is een ASP pagina die de reservering vastlegt in de database. Deze pagina wordt aangeroepen vanuit een mailtje (Groupwise) met daarin een link met name/value pairs al in de URL meegenomen.
Het idiote is dat ik steeds een error krijg (Error Type: ADODB.Recordset (0x800A0E78) Operation is not allowed when the object is closed) terwijl alle connecties op de juiste plek (volgens mij) worden afgesloten. Verder voert hij de INSERT statement dus *wel* uit, maar 6 keer i.p.v. 1 keer. Dus, om samen te vatten:
Hij klaagt dat hij een bewerking niet kan doen omdat het object closed is, maar hij doet de bewerking wel en zelfs 6 keer. Ik heb echt geen idee waar het zou kunnen zitten, misschien dat jullie een stomme fout mijnerzijds kunnen zien.
Hopelijk zien jullie een fout die ik over het hoofd zie.
Het idiote is dat ik steeds een error krijg (Error Type: ADODB.Recordset (0x800A0E78) Operation is not allowed when the object is closed) terwijl alle connecties op de juiste plek (volgens mij) worden afgesloten. Verder voert hij de INSERT statement dus *wel* uit, maar 6 keer i.p.v. 1 keer. Dus, om samen te vatten:
Hij klaagt dat hij een bewerking niet kan doen omdat het object closed is, maar hij doet de bewerking wel en zelfs 6 keer. Ik heb echt geen idee waar het zou kunnen zitten, misschien dat jullie een stomme fout mijnerzijds kunnen zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <%
persoon = request.Querystring("persoon")
datum = request.Querystring("datum")
dat = cdate(datum)
begintijd = request.Querystring("begintijd")
eindtijd = request.Querystring("eindtijd")
aantal_kms = request.Querystring("aantal_kms")
auto = request.Querystring("auto")
SQL = "SELECT MAX([Reservering_Auto-id]) FROM Reservering_Auto"
set conn = server.createobject("ADODB.Connection")
conn.open "TWMIntranet"
conn.execute "use Intranet"
set res = conn.execute(SQL)
newmax = res(0) + 1
res.close
conn.close
set res = nothing
set conn = nothing
%>
<!-- AFHANDELEN RESERVERING -->
<%
SQL2 = "INSERT INTO Reservering_Auto ([Reservering_Auto-id], Datum,
[Persoon-id], Tijd_Begin, Tijd_Eind, Aantal_kms, Auto) VALUES ('" & newmax
& "' , '" & dat & "' , '" & persoon & "' , '" & begintijd & "' , '" & eindtijd & "', '" &
aantal_kms & "', '" & auto & "')"
set conn2 = server.createobject("ADODB.Connection")
conn2.open "TWMIntranet"
conn2.execute "use Intranet"
set res2 = conn2.execute(SQL2)
res2.close
conn2.close
response.write "De reservering is bevestigd en opgenomen in de database."
%> |
Hopelijk zien jullie een fout die ik over het hoofd zie.