Toon posts:

XFX Ti4200 met 4.0ns geheugen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gister een nieuwe XFX Geforce 4 Ti4200 gekocht.
Alles draait perfect en na de bios update kan ik hem ook lekker overklokken naar 300/600, maar het vreemde is dat ik in alle reviews lees dat deze 3.6ns geheugen heeft en bij mij op de kaart zit 4.0ns geheugen.

Ook zit er geen DVI aansluiting op zoals wel op de doos vermeld staat met een sticker aan de zijkant.

Weet iemand of de (misschien) nieuwe rev. 1.1 die ik heb geen 3.6ns geheugen meer heeft ofoz :?

Thanx already!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Heb je misschien net als ik de 128mb versie? Die heeft nl langzamer geheugen. (Ik heb wel DVI+ViVo btw)

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op 04 september 2002 @ 12:41:
Heb je misschien net als ik de 128mb versie? Die heeft nl langzamer geheugen. (Ik heb wel DVI+ViVo btw)
Nee... ik heb de 64MB versie.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 12:38:
...Ook zit er geen DVI aansluiting op zoals wel op de doos vermeld staat met een sticker aan de zijkant.
...
Dat is m.i. al reden genoeg om dat ding te ruilen. Volgens mij hebben ze een verkeerde kaart "weer terug geplaatst".

Verwijderd

Topicstarter
MBMarduk schreef op 04 september 2002 @ 12:43:
[...]

Dat is m.i. al reden genoeg om dat ding te ruilen. Volgens mij hebben ze een verkeerde kaart "weer terug geplaatst".
Alleen staat verder op de bon niets over DVI.

"PINE XFX GF4 Ti4200 64 TV"

dat staat er letterlijk op de bon.

• kutkip
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 12:44:
[...]

Alleen staat verder op de bon niets over DVI.

"PINE XFX GF4 Ti4200 64 TV"

dat staat er letterlijk op de bon.
Heb je wel iets van een tv tuner erop ofzow :? Of bedoelen ze daarmee ViVo? En welke winkel is het? En ff om te checken of je wel een XFX kaart hebt: Is ie wel zwart of blauw met een zilverkleurige koeler?

Verwijderd

nee vivo betekend video in en uit dat is wel handig :9

Verwijderd

heb er zelf ook my vivo van leadtek 4200 ti 128 mb })

• kutkip
Ehhh dude nofi hoor maar ben je al wakker :?

Verwijderd

oepss stomm van me verkeerd gekeken 8)7 |:(

• kutkip
:P Welkom op GoT btw 8-)

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op 04 september 2002 @ 12:50:
[...]

Heb je wel iets van een tv tuner erop ofzow :? Of bedoelen ze daarmee ViVo? En welke winkel is het? En ff om te checken of je wel een XFX kaart hebt: Is ie wel zwart of blauw met een zilverkleurige koeler?
Het is een zwarte kaart met een zilvere koeler erop.
Ik heb hem in Leiden gekocht bij Grafi-call voor €189,-

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een XFX'ie. Toen ik mijn nieuwe GF4 cooler erop zette kwam ik ook nergens 3,4 of 3,6 of iets tegen... Alleen 4,0. Volgens mij heeft die van mij dus ook 4 ns geheugen.

Doet niets onder aan de overclockmogelijkheden... Mijn geheugen loopt stabiel op 620MHz...

• kutkip
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:11:
[...]

Het is een zwarte kaart met een zilvere koeler erop.
Ik heb hem in Leiden gekocht bij Grafi-call voor €189,-
Ja dat moet idd de XFX zijn... :/ Ik zou zeggen mail ze ff want voor zover ik weet zijn ze normaal altijd uitgevoerd met dvi en misschien ook wel met 3,6ns geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net dit maitlje verstuurd :)

Geachte heer/mevrouw,

Gister heb ik een XFX Geforce 4 Ti4200 met 64MB en TV-Out gekocht.
Het geen waarover ik u nu mail is omdat ik verscheidene reviews op internet heb gelezen en daar dit type kaart altijd 3.6ns geheugen heeft en een DVI aansluiting heeft zoals ook op een sticker op de doos vermeld staat.

De kaart die ik gister bij u gekocht hebt heeft geen DVI aansluiting en ook geen 3.6ns, maar 4.0ns geheugen.

Graag zou ik hierover meer willen weten.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je hebt iig alle reden om deze kaart kosteloos om te mogen ruilen. Als het op de doos staat, moet dat erin zitten.
Over wat reviews je verteld hebben, kan die winkel niets aan doen, dus dat wordt moeilijker. Wanneer het ook zo op de site van de fabrikant zelf staat, dan is het wel weer iets waar je wat aan hebt. Print dat dus alvast even uit voor de zekerheid.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
BounceMeister schreef op 04 september 2002 @ 14:11:
Je hebt iig alle reden om deze kaart kosteloos om te mogen ruilen. Als het op de doos staat, moet dat erin zitten.
Over wat reviews je verteld hebben, kan die winkel niets aan doen, dus dat wordt moeilijker. Wanneer het ook zo op de site van de fabrikant zelf staat, dan is het wel weer iets waar je wat aan hebt. Print dat dus alvast even uit voor de zekerheid.

Succes!
Weet niet of ik hem terug breng als ze er niets aan kunnen doen verder, want ik ben wel heel erg tevreden over deze kaart en DVI zal i kook niet gebruiken denk, maarja... als je er voor betaald hebt :)

• kutkip

Verwijderd

Nou ik zou me flink genaa!d voelen :7

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Ik heb nu ook de gf4 ti4200 64mb met tv out ( geen dvi, boeit mij niet echt, en scheelt wel 20-30 euro ofzo ) ook reviews gelezen dat hun _ TOT HUN VERBAZING _ 3.6ns geheugen erop hadden zitten, kijk maar op de OFFICIELE xfx site, daar staan de mem specs ook op 4.0. Dus waarschijnlijk heeft xfx gewoon 3.6ns op de review planken gedaan zodat de reviewers hogere scores gaven ( not sure ).
Maar als jou kaart ook echt als kart is verkocht MET DVI aansluiting en 3.6ns mem, zou je wel even de goede kaart moeten halen.

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Je hebt hem zo ver overgeklokt? Dat kan echt niet met 4ns gehugen, ik weet niet waar je vandaan haalt dat je 4 ns geheugen hebt, mar de 4ns samsungetjes op mijn gf3ti200 hlen echt niet meer dan 5040 Mhz en dat nog niet langdurig stabiel.

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:18:
Je hebt hem zo ver overgeklokt? Dat kan echt niet met 4ns gehugen, ik weet niet waar je vandaan haalt dat je 4 ns geheugen hebt, mar de 4ns samsungetjes op mijn gf3ti200 hlen echt niet meer dan 5040 Mhz en dat nog niet langdurig stabiel.
5040Mhz is 5.04Ghz is veel :+ Niet gek dat ie niet echt langdurig stabiel is ;)

Maar goed, als je geen problemen met die kaart hebt, waarom zou je em terugbrengen voor een ander waar dingen opzitten die je toch niet gebruikt ?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 15:56

Exigence

dnkroz

mar de 4ns samsungetjes op mijn gf3ti200 hlen echt niet meer dan 5040 Mhz en dat nog niet langdurig stabiel
Nee daar zou mijn kaart ook niet stabiel op lopen >:)
BTW, welk progje hebbie daar voor gebruikt ;)

edit:
edit: te laat :(, had nog niet gerefreshed

• Rainman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:51
Fact is that this videocard is equipped with memory that belongs to a GeForce4 Ti 4400, normally there should be 4ns memory on the card. I fired off an email to XFX and this was their response:

As any good manufacturer should we are always looking to improve our already great product. As part of this process we have changed to memory on the card from 4 ns to 3.6

We are also in the process of changing the PCB color to Blue instead of Brown. Myself I actually liked the brown PCB but that is just me. We have had several customers and reviewers recommend changing the color of the PCB so we have made that change.
Bron: Guru3D

Ik denk dat ze alleen bij de versie met DVI het geheugen vervangen hebben. Ik heb namelijk ook een nieuwe XFX GF4 Ti 4200 64MB zonder DVI met 4ns geheugen.
Pagina: 1