Toon posts:

Grafische Rekenmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Voor school heb ik dit jaar (en volgend jaar) een grafische rekenmachine nodig.
De Texas Instruments Ti-83 of de Ti-83 Plus. Heeft een van jullie zo'n ding en welke kan ik beter kopen?

greetz...M_A_P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop er gewoon geen.
* TERW_DAN heeft er nooit een gehad, en hem ook nog nooit nodig gehad. En JA, ze waren verplicht bij ons op school

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
persoonlijk ben ik meer voor de HP48-49, Ti83 vind ik persoonlijk niks, doet niet echt terzake, maar ik kan Terw_Dan wel gelijk geven...
ik zou hem pas kopen als je hem echt nodig hebtn tenzij je ouders het niet erg vinden of zo vind ik het een nodeloze kost, ok, het rekent wel iets beter, maar om nu te zeggen...

vraag eerst eens waarom en wat ga je er mee doen op school?

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:20
Jah ik moest ook z`n geval kopen voor school maar heb hem nooit echt nodig gehad maar je kunt er leuk spelletjes op spelen.(dit moet je wel zelf er op programeren) Maar het is wel handig bij het tekenen van grafiekje en bij tabelletjes.

Maar jah de echte tweakert komt toch met een complete laptop op school 8)7

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf volgde ik wiskunde A. dan heb je hem dus echt niet nodig (zeker niet als je een beetje goed bent in Wiskunde). Als je wiskunde B doet heb je er al wat meer aan.

en grafieken en tabellen zette ik zelf altijd op papier, kostte nauwelijks meer tijd, en was makkelijker dingen te zien (vond ik dan).

Verwijderd

De TI-83 plus heeft de dubbele geheugengrootte voor de opslag van spelletjes en programma's dan de TI-83. Da's het verschil.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Als ik jou was zal ik voor de TI-83 Plus gaan, hij is dan wel precies hetzelfde als de TI-83, maar dat extra geheugen komt zeer van pas als je er wat spellen op gooit :) je moet er alleen wel ff een link-kabel bijhalen om spellen/proggies via je PC erop te zetten! :)

--

• Skaah
  • Niet online
6VWO, WiB1, ik kan niet zonder een GR... wel een Casio trouwens. Mario...

• Cubix
  • Niet online
Ik zat op havo in de 2 fase en had zo'n ding echt nodig, we moesten zelfs in proefwerken vertellen welk venster we hadden gekozen op onze ti-83. (N&T)

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Sinds de 4e kan ik niet meer zonder GR (heb Ti-83), de methode gaat er ook van uit dat je zo'n ding hebt, en zonder GR begin je weinig... bij mij in ieder geval, hangt van school/methode af.

Neem gewoon de Ti-83, de plus heeft wel wat extra's, maar dat heb je in principe toch niet nodig, tenzij je te veel geld over hebt. Waarom ze zeggen dat plus ook mag is omdat de werking vrijwel hetzelde is.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
De Ti-83 silver line is zeer goed (meer geheugen en sneller dan Ti-83+), kun je bij vele vakken gebruiken. Er zit bv een periodieke tafel in (Mendlejev) voor chemie en vele andere functies. Er zit ook een usb data-kabel bij ook in het zilver/grijs, ...
Er is natuurlijk ook nog de ti-89 maar dit is voor kaarten (nog een z-as ipv enkel x en y as)
dit is zo'n 3d geval.

Verwijderd

ti 83 gewoon is goed genoeg imo.
En dat Terw_Dan zonder kan, okay, was te verwachten, hij heeft zijn hamer immers ;), maar een beetje leerling, zeker wis. B heeft em echt nodig.
TI 83 plus voordeel is het grotere geheugen, zodat je er meer dingen in kan opslaan (formules etc), maar dat lukt ook heel goed in een ti 83. Je moet echt een die-hard typer zijn om het geheugen van de gewone ti 83 vol te maken.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een Casio CFX-9850GB PLUS (32kb geheugen :(, en takketraag :()
Bij ons op school zit er standaard 1 in je boekenpaket.
Zonder dat ding begin je echt niets. Je heb 'm regelmatig nodig, zelfs als je wiskunde A hebt.

• Xof
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Ik heb de TI-83 je gaat er eerst spellen mee spelen, maar na een paar weken heb je het wel gezien en dan gebruik je het daar niet meer voor.
Voor WiskundeB Totaal is de ti83 goed genoeg (moet ook wel, want ik heb dat ding via school besteld)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gizmoke schreef op 04 september 2002 @ 19:25:
De Ti-83 silver line is zeer goed (meer geheugen en sneller dan Ti-83+), kun je bij vele vakken gebruiken. Er zit bv een periodieke tafel in (Mendlejev) voor chemie en vele andere functies. Er zit ook een usb data-kabel bij ook in het zilver/grijs, ...
Er is natuurlijk ook nog de ti-89 maar dit is voor kaarten (nog een z-as ipv enkel x en y as)
dit is zo'n 3d geval.
He!!!

:)
hij heet Ti 83 plus silver edition, hoor :)
en ik kan t weten, want ik ben de trotse bezitter van zowel een ti83 als de ti83+SE :D

En die SE is dus zilverkleurig, doorzichtig met glittertjes (WAUW MIKE, maarja :) ) en is 2.5 keer zo snel en heeft 1.5 mb aan flash geheugen erbij en kan veel grotere applicaties draaien en hij ziet er vetter uit en wij hadden em op school echt nodig
(gymn. N+T+G) iedereen die wiskB had eigenlijk, anders kon je sommige dingen op je CE neit doen, btw, als dat ding neit had, nou maakt dat weinig uit, maarja ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

je kunt dan beter de plus hebben, als die betere spex heeft :)

Ik heb zelf gewoon de Ti83, maar als je er meer mee wil dan kun je beter een andere kopen jah...
Die silver edition heeft btw ipv de gebruikelijke 32kb 2MB mem :P
Enneuh, die proc schijn je te kunnen ocen, zoek maar ff, std op 6Mhz, kun je ocen naar 24Mhz!!!!!!!!!!!!
ff 400% :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Gizmoke
  • Laatst online: 20-11-2025
Okyah schreef op 04 september 2002 @ 20:50:
[...]

He!!!

:)
hij heet Ti 83 plus silver edition, hoor :)
en ik kan t weten, want ik ben de trotse bezitter van zowel een ti83 als de ti83+SE :D

En die SE is dus zilverkleurig, doorzichtig met glittertjes (WAUW MIKE, maarja :) ) en is 2.5 keer zo snel en heeft 1.5 mb aan flash geheugen erbij en kan veel grotere applicaties draaien en hij ziet er vetter uit en wij hadden em op school echt nodig
(gymn. N+T+G) iedereen die wiskB had eigenlijk, anders kon je sommige dingen op je CE neit doen, btw, als dat ding neit had, nou maakt dat weinig uit, maarja ;)
Ja klopt,
had me vergist, maar geeft toe, deze is goed.
Ikzelf heb em nie want heb de ti-89 nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe HAVO, N&T dus wiskunde B1/2 Natuurkunde 1/2..ik heb inmiddels de Ti-83 Plus aangeschaft. Mooi dingetje, ik weet alleen niet hoe die werkt :P

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ARghhhhh ;)
je had de SE metoen nemen, die is 2.5 keer zo snel... :)

maarja, als je neit een GR-freak bent, amakt t je neit zoveel uit natuurlijk :)
succes dan

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

HAHAHA
Jezus doe niet moeilijk man!
Ik zou zeggen: dokken je ouders --> neem de snelste
moet je bijleggen --> latezzz heb je nix aan

Ennuh: als je 2e fase doet kun je niet zonder zoon ding ook al heb je 'maar' wiskunde A..

Dalijk gaan we nog TI-83 spelletjes via GoT uitwisselen >:) !!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kreeg per ongeluk een TI83-Plus, foutje van de zaak waar ik m kocht... t enige is idd de extra ruimte... en dattie in t nederlands kan werken :D

Verwijderd

Ik heb nog wel wat scheikunde aantekeningen voor jullie ;) Stond allemaal in m'n TI83 tijdens 't examen, maar 't heeft niet geholpen :'( :r

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 22:58
Scatman_II schreef op 04 september 2002 @ 20:58:
je kunt dan beter de plus hebben, als die betere spex heeft :)

Ik heb zelf gewoon de Ti83, maar als je er meer mee wil dan kun je beter een andere kopen jah...
Die silver edition heeft btw ipv de gebruikelijke 32kb 2MB mem :P
Enneuh, die proc schijn je te kunnen ocen, zoek maar ff, std op 6Mhz, kun je ocen naar 24Mhz!!!!!!!!!!!!
ff 400% :P
Jep, is idd mogelijk maar daar zitten dan ook weer de haken en ogen aan.
Het slurpt meer batterijen, kans op sneller vastlopen dacht ik, en zo zijn er nog wat nadelen. K zou er niet aan gaan kloten.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Kayz schreef op 05 september 2002 @ 19:26:
[...]

Jep, is idd mogelijk maar daar zitten dan ook weer de haken en ogen aan.
Het slurpt meer batterijen, kans op sneller vastlopen dacht ik, en zo zijn er nog wat nadelen. K zou er niet aan gaan kloten.
Joah, batterijen 1,5x zo snel op, en fouten schijnen er ook te kunnen komen...

Maarjah, wat te OCen is moet je OCen toch? ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Saekerhett
  • Laatst online: 19:52
Ja, ik heb hem ook.

De niet plus versie dan.

Verwijderd

Ik heb een grafischer rekenmachine, al sinds december 2001 (toen ik in de 3e zat). Nu zit ik in 4v en heb ik um echt nodig. Ik kocht een TI83 Silver Edition, die beter (zoals hier al gezegd is). Die dingen zijn best phat, en je kan er leuke progs voior maken. Het is zelfs mogenlijk om er een toetsenbord of speakerset aan te koppelen (heb ik overigens nog nooit geprobeerd). Ik denk er nu over om een ti83 te kopen, want met die kun je beter werklen met de linkkabel en asm.

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Kun je trouwens een handheld (Palm e.d.) ook gebruiken als een grafische rekenmachine? Of heb je daar dan aparte software voor nodig?

Verwijderd

Ik heb de gewone versie, en het enige verschil met de + versie is:
meer geheugen
data kabel voor je pc
de + ondersteunt flash(of zoiets) waardoor je 3d games kan doen :) (je kan dan bijv in een achtbaan gaan

Als je het zelf betaalt: De gewone, betalen je ouders, de + >:)

• sarlo
  • Laatst online: 16-05 05:38
nou dan is het bij ons op school anders want ik doe ecpnomie maatschappij met wiskunde a2 en ik heb da ding constant nodig terwijl een vriend wiskunde b2 doet en nog geen eens een rekenmachine nodig heeft gehad

Verwijderd

gfo schreef op 05 september 2002 @ 22:01:
nou dan is het bij ons op school anders want ik doe ecpnomie maatschappij met wiskunde a2 en ik heb da ding constant nodig terwijl een vriend wiskunde b2 doet en nog geen eens een rekenmachine nodig heeft gehad
Ik met Wis B1,2 kan echt zeker niet zonder GR hoor. Net als bij Na1,2 trouwens. Gewoon de TI83 is meer dan genoeg. Voor een vervolgstudie moet je waarschijnlijk toch of een andere hebben of een laptop.

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb ook de Ti-83 (niet plus)
Als je hem bij ons op school niet hebt, gaat je cijfer zeker wel omlaag :/

• DaTimMan
  • Laatst online: 14:16
ik heb een hp38g maar ik raad je zelf meer aan om de 48 te kopen. over het algemeen zijn hp machine's vind ik makkelijker zelf te proggen als de ti. kan in mijn 38g zelf progjes schrijven voor bv een simpel voorbeeld de abc formule maar heb er nu ook een proge voor het binomium van newton, werkt perfect

ik heb ook b2 maar daar gebruik ik hem nooit bij. b2 is wiskundige bewijzen , heb je niks te maken met maten, meer met hoeken en gelijke lengtes geen absolute waarden .

Verwijderd

ik heb de ti-83

heb je echt nodig als je grafieken wil plotten en tabellen wil weergeven (zeg niet dat een andere graf. rekmachines dit niet doen, maar met sommige kun je niet eens (simpele rekenmachines) iets plotten).

Ik heb m echt nodig voor school

Verwijderd

Neem de Plus versie heb ik ook en sluit er gelijk een G5 Ti5800 op aan.

Verwijderd

Topicstarter
jongens jongens...rustig nou ik heb al de Plus al ;):P

Verwijderd

hier heb ik hem gekocht....
http://www.wilbro.nl/TI83.html
Na een mailtje met wat vragen kreeg ik de plus versie inclusief graphic-link kabel plus CD voor euro 103.15 inclusief verzendkosten...

Verwijderd

Ik heb een casio en is wel handig als je 2 formules hebt en ff snel snijpunten wil berekenen.
Voor een boxplot ofzo is ie ook heel makkelijk.

• thettes
  • Laatst online: 09-05-2025
ik ook casio, handig bij matrices enzo, ik doe namelijk wiskunde A

Verwijderd

hey misschien dak nu ff een heel oud topic ophaal, maar kwou geen nieuwe openen omdat er toch niet veel interesse in is blijkbaar :D:D

maarjah nu mijn vraag :
ik heb een Hewlett Packard 38G rekenmachientje... en kzie op et internet paar leuke programma's voor et differentieren enzo, welke datakabel moet ik voor mijn rekenmachine gebruiken? om et te laten communiceren met de computer?

• Maximus
  • Laatst online: 15:22

Maximus

There is no substitute

Ik heb zelf een TI83-Plus gekocht niet via school. Ik heb hem bij de V&D gehaald omdat ik daar kabeltjes en software kreeg voor aan de PC. Vond ik veel handiger

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1 1/2 jaar oud topic.. terug in de sloot jij! :P

Ff serieus, kijk eens op de site van HP rond of mail HP even. Die zullen het wel weten lijkt mij :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.