Alternatief voor GoToMyPC

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
Zijn er mensen die ervaring hebben met alternatieven voor de service die GotomyPC aanbied? https://www.gotomypc.com/

het werkte namelijk altijd prima, ware het niet dat de kosten erg hoog zijn en maandelijks. voor de mensen die niet weten wat het doet: je kunt dus remote control hebben over elke computer die op de server is ingelogt. vanachter een NAT of proxy werkt het ook prima, aangezien je de host/client via poort 80 tunnelled dus geen gezeur met poorten/forwarding etc. etc.

Ik vroeg me af of iemand een tunneling prog weet, ik heb namelijk zelf ook een server met vast IP dus ik dacht van, als ik daar een progje op laat draaien dan kan ik dus hetzelfde doen ongeveer. maar welke software kan dit? iemand een suggestie? ik heb een programmatje HTTPort, maar dat werkt erg slecht hiero.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Bedoel je zoiets http://www.http-tunnel.com/ ?

* Tomsworld begrijpt je post ni 100%

Wil je nu van achter een firewall / proxy alles kunnen of wil je een pc overnemen ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

BuG2FiX schreef op 04 september 2002 @ 12:35:
Zijn er mensen die ervaring hebben met alternatieven voor de service die GotomyPC aanbied? https://www.gotomypc.com/

het werkte namelijk altijd prima, ware het niet dat de kosten erg hoog zijn en maandelijks. voor de mensen die niet weten wat het doet: je kunt dus remote control hebben over elke computer die op de server is ingelogt. vanachter een NAT of proxy werkt het ook prima, aangezien je de host/client via poort 80 tunnelled dus geen gezeur met poorten/forwarding etc. etc.

Ik vroeg me af of iemand een tunneling prog weet, ik heb namelijk zelf ook een server met vast IP dus ik dacht van, als ik daar een progje op laat draaien dan kan ik dus hetzelfde doen ongeveer. maar welke software kan dit? iemand een suggestie? ik heb een programmatje HTTPort, maar dat werkt erg slecht hiero.
Ik ken een ISP die dit soort diensten kan leveren. www.wizzbit.nl. Weet alleen niet of hij dit soort diensten nog steeds doet. Was ongeveer een jaar geleden.

suc6

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Klinkt idd erg cool, jammer alleen dat het (nu?) zo duur is. Ben benieuwd of dit nog ergens anders gratis aangeboden wordt; ik werk zelf met remote administrator maar dan moet ik dus idd steeds eerst dat tooltje installeren (als ik vanaf een 'vreemde' computer wil zien hoe het er thuis voor staat). Verder kan ik die wel op poort 80 laten draaien (als ik dat ev wil). Maar goed, via een site zou zeker lekkerder zijn!

* Ook drukt het bookmark knopje in

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Is VNC niet ook in een browser te benaderen? Dat zou dan oko een oplossing kunnen zijn.

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:16:
Is VNC niet ook in een browser te benaderen? Dat zou dan oko een oplossing kunnen zijn.
Hoe gaat dat dan?

Verwijderd

VNC installeer je op je pc (moet wel een NT, 2000, XP of linux doos zijn). Met je browser maak je connectie met het ipadres op een bepaalde poort. Is alweer een jaartje of twee geleden voor mij, maar het werkt wel goed

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
het gaat er om om een pc op afstand te besturen, zonder daarbij portforwarding etc. te doen. je kunt dus VNC, remoteadmin etc. niet gebruiken (ook niet op poort 80) aangezien die een ip adres nodig hebben. binnen een netwerk heb je alleen interne ip-adressen die niet zichtbaar zijn van buitenaf.
het idee is dus dat er een server is buiten het netwerk waar je op inlogt van uit het netwerk. die creert dan een 'tunnel' via poort 80. dan kan ik vanaf thuis bijvoorbeeld dus via die server die computer besturen. dit zou dus bijvoorbeeld op werk of school kunnen, waar de internetverbinding vaak veeel sneller is.

Verwijderd

Kijk hier eens op http://www.netmount.com and tell me if you like??!!?

Verwijderd

sorry voor deze bizarre kick (i know). maar ik zoek dus precies hetzelfde, een server waarmee ik via poort 80 gewoon remote kan werken zonder te poort mappen dus. weet iemand dus een alternatief voor gotomypc. dit programma werkt dus niet met een client -> host maar met een tusenkomst van de gotmypc server. ik kon weinig vinden dan de standaard oplossing "tightVNC" maar daar moet je dus poorten voor mappen en dat wil ik juist niet.

Verwijderd

Is de ingebouwde functie in XP niets voor je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:34:
Is de ingebouwde functie in XP niets voor je?
nee hiervoor moeten ook poorten gamapt worden, std= 3389, kan veranderd worden maar dan moet je toch mappen uiteindelijk, ik zoek iets als gotomypc, een terminal service zonder poort mappen. een terminal service die direct op je huidige poort 80 loopt

• Ook

Ook

Yes I can!

Call me stupid, maar poort 80 moet je dan toch ook mappen? Ik bedoel, elke inkomende connectie zou door je router gestopt moeten worden, tenzij de betreffende port is doorgemapped naar een LAN IP. Als je dus thuis een server draait, ontkom je er volgens mij niet aan om poorten te mappen. Of begrijp ik niet wat je bedoelt?

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 12:44
Neem eens een kijkje naar Remotely Anywhere. Dit heb ik op mn servertje draaien, en ik kan er vanaf iedere webbrowser bij. Je kunt echt een hele hoop doen met het programma, van simpele filetransfer tot complete overname van het station.

Voor dat laatste, de overname van de desktop, kun je kiezen uit activeX, Java of screenshot based. Ik gebruikte eerst altijd Remote-Admin, maar sinds ik dit ontdekt heb, krijg je mij er niet meer vanaf! :*)

Mijn advertenties op V&A

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:25
geen programma maar een feature netzoals gotomypc maar deze is gratis www.logMeIn.com

Werkt zeer goed en makkelijk. Je hoeft ook geen poorten op te zetten.

Anders zou ik gewoon remote desktop gebruiken. Dan moet je alleen wel de goede poort openzetten

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 14:48
En anders: MyWebExPC

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Er zijn met google zeer veel van dit soort programma's te vinden. Windows terminal sevices is ook mogelijk.

Bij allemaal kun je de poort namelijk zelf aanpassen, zelfs naar poort 80 als je dat wilt. (Zul je 80 alsnog moeten mappen, maar dat is altijd een issue).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.