Via AC'97 geluid doet het niet meer..

Pagina: 1
Acties:

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoi, ik heb 2 geluids'kaarten' in m'n computer.

1 SoundBlaster pci128
1 standaard op m'n mammabord: Via AC'97 (mb: MSI K7T Pro2)

vroeg (voor m'n herinstallatie) deden ze het allebei heel mooi naast elkaar. Ik had ook weinig moeite gedaan met hetn installeren naast elkaar (dacht ik....)

Nu heb ik een mooie herinstallatie gedaan (wederom met WinME) Nu draait met SoundBlaster pci128 prima, maar m'n AC'97 wilt niets doen, drivers gedownload van Via. hij word herkend. ik kan hem aanvinken in winamp: maar als ik dan op play wilt drukken doe thij het niet hij begint niet met het liedje afspelen. en dat is met alle geluidsfragamenten in welk programma dan ook. die ik op die 'geluidskaart' wilt afspelen.

alles doet het wél op m'n PCI128

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

ehm, hele simpele vraag hoor, maar heb je ook daadwerkelijk wel boxjes op de uitgang van die geluidskaart zitten? Ik zie het nergens staan namelijk. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Life-is-party
Jah ze staan allebei doorgelust anar m'n mengpaneel, maar hij wilt gewoon niet afspelen, winamp begint gewoon niet met afspelen. andere programma's ook niet.....hij opent het liedje en meer niet

• Life-is-party
Nou heb ik de SB pci 128 eruit gehaald....... en de AC'97 verwijdert uit het Hardwareprofiel. Toen op nieuwe opgestart kreeg ik het volgend:
Nieuwe hardware gevonden: PCI multimedia audio device
laat ik hem zoeken naar beter stuurprogramma's, vind ie er geeneen. Selecteer ik vervolgens de Via AC'97 drivers zegt ie: Deze drivers is niet speciaal geschreven blablabal
wat nu te doen????

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 06:48
Gewoon installeren.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, dat is als je de melding "niet gecertificeerd door microsoft" krijgt, dan is er gewoon niet betaald of is het niet getest. Dat moet je negeren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon installere, en misschien staat alleen voorkeursapparaten aangefinkt bij multimedia settings in windows?

Tweakers Discord

• Life-is-party
Ik heb hem geïnstalleerd, nog steesd hetzelfde probleem, (waaraschijlijk heb ik dit de vorige keer ook gedaan)...

verder het vinkje 'voorkeursapparaten' staat ui.

Verwijderd

'k Meen ergens eens gelezen te hebben (maar ben dus echt niet zeker) dat bij sommige MSI Mobo's de optie om je AC97 onboard sound te gebruiken gedisabled wordt bij installatie van een geluidskaart (blijkbaar denken die taiwanezen: waarom zou er nu iemand in godsnaam twee geluidskaarten nodig hebben ;-)). Ik had hetzelfde probleem bij m'n MSI KT266 Pro. 'k Wou ook twee geluidskaarten en heb dan noodgedwongen nog eentje bij moeten steken (zit er nu dus eigenlijk met drie, waarvan er twee werken).
Nu meen ik wel dat je via een bios-flash dat euvel moet kunnen verhelpen (heb het nog niet geprobeerd).

Verwijderd

Oeps, weer eens slecht gelezen. Blijkbaar wordt je AC97 wel herkend in app. beheer. Hmm, dan weet ik het ook niet (vergeet dus al hetgeen ik hierboven gepost heb, m'n excuses hiervoor ;) ).
Pagina: 1