UT Probleem...

Pagina: 1
Acties:

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer :)

prachtig ding... met de volgende specs:

AMD XP 2000
512 mb DDR pc 2700
asus gf4 ti 4600 DeLuxe
a7v333
win xp home NL

en de rest is niet belangrijk...

mijn probleem: als ik in UT zit is alles donker... heel vaag
om mijn heen zit een soort van ring waarin alles donkerder is dan de rest van de wereld... ik heb het met OpenGL en met direct3d al geprobeerd.. maar die ring was er nog steeds.. brightness aanpassen wil ook niet helpen....

wie kan mij helpen.. ?

www.google.nl

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 13:56

WOmBaT

Nyaaa!!!

Zoek hier maar eens op UT en OpenGL. Direct3d heeft geen brightness probleem. OpenGL wel; de oplossing is de DLL te downloaden die genoemd staat in een van die topics :)

Verwijderd

Probeer even de nieuwste drivers van Nvidia te downloaden

De standaard drivers zijn meestal crap

Guru3d.com of Nvidia.com etc.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
klote search, ut is geen woord :r

ik heb nu trouwens de 28.32b driver geinstalleerd staan... standaard dus

www.google.nl

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 13:56

WOmBaT

Nyaaa!!!

http://unreal.epicgames.com/ hier staat de dll met uitleg :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een ring? :?
En dat bij OpenGL EN D3D? :?
Hmmz, hoe zit het met andere 3dgames, heb je daar ook zo'n ring of is het alleen maar bij UT?

Maarja, probeer eerst dat van WOmBaT maar :P

🌞🍃

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
welke moet ik hebben dan... ben niet zow thuis in de wereld van drivers :O

www.google.nl

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 11:05

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

euh Nvidia detonators hebben toch zo'n leuk gamma aanpassings tabje erbij zitten? daarmee kun je de brightness zo hoog zetten dat je niks meer ziet :P Maar dan hangt het er ook nog van af "Wat beschouw jij als donker" als je brightness op 10 staat moet het toch wel meevallen. Kun je effe een screenshot maken?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
zal ik doen :)

www.google.nl

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zootycoon_unlimited/unreal.JPG

hier de screen, zoals je ziet is het VEEEEEL te donker, ook de kanten zijn niet mooi...
hoe kan ik dat veranderen... ook lijkt het wel alsof mijn fps op 60 is gezet... hij kotm niet boven de 60 uit... terwijl met mijn systeem de 200 gehaald ken worden :P hoe verander ik dit ;)

DatabeesT: heb jij msn... jij hebt hiet veel verstand van (heb ik in het verleden gemerkt... ) als je me wilt helpen dan, hehe :)

www.google.nl

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Om meer dan 60fps te krijgen moet je in de advanced options van je videokaart de Vsync uitzetten.
Vsync zorgt er namelijk voor dat de fps niet boven de refreshrate van je monitor uitkomen, als je de Vsync dus uitzet gaan je fps omhoog.
60hz refreshrate is niet echt veel, kan voor hoofdpijn zorgen, misschien is het een idee om je refreshrate op 75hz zetten (als je monitor dit aankan op de resolutie die je draait)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Het zou ook nog kunnen, dat je in de opties van UT de minimale framerate erg hoog hebt staan, dat daardoor je die ring krijgt :/

Je mag trouwens ook wel de details wat opschroeven zo te zien, je hebt ten slotte niet voor niets een nieuw systeem >:)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RoadKill21 schreef op 04 september 2002 @ 15:16:
Het zou ook nog kunnen, dat je in de opties van UT de minimale framerate erg hoog hebt staan, dat daardoor je die ring krijgt :/
Lijkt mij niet, ik heb zelf in ut de minimale framerate op 999 staan en heb nergens last van. Het lijkt mij eerder een probleem met een te oude OpenGL dll

CRaZy_MaRK: als je hulp nodig hebt ==> meelobee@hotmail.com

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
RoadKill21 schreef op 04 september 2002 @ 15:16:
Je mag trouwens ook wel de details wat opschroeven zo te zien, je hebt ten slotte niet voor niets een nieuw systeem >:)
hoe bedoel je :O

www.google.nl

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ik denk dat ie bedoeld dat je de details etc wel wat hoger kan zetten ;) aan je screenie te zien staat dit niet hoog...(low of med ofzo) Met het systeem wat jij hebt kan je echt alle mogelijke opties aanzetten. :) (zoals ik al zei in msn ;))

Verwijderd

World detail op medium zetten. Dat was bij mij ook het geval

Verwijderd

Nou je screen ziet er niet uit, veel ste leijk die afgrond daar. Ik heb PowerStrip gedownt en dat werkt echt toppie :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:55:
World detail op medium zetten. Dat was bij mij ook het geval
jij bent echt DE man :D, ik draai nu met perfect beeld! op 200 fps :) damn, enne |MEELOBEE, jou wil ik wel op mijn msn lijssie blijven houden ;) ook ontzettend bedankt... nu dit probleem nog ff bij Tactical Ops zien te laten verdwijnen, zal wel dezelfde truuk zijn :D

www.google.nl

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik vind dit eerlijk gezegd maar een "matige" oplossing. Het systeem wat je hebt moet gewoon goed draaien met alles voluit. Dus de world detail op medium zetten is niet de oplossing, maar meer een workaround :)
Stuur me vanavond nog es ff wat shots (dan kan ik ze wel accepten, dan ben ik thuis;))
Dan proberen we het ff helemaal goed op te lossen :)

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Uhm. Probeer fullscreen? ;)
Hij ziet er nogal windowed uit :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
M1ch schreef op 04 september 2002 @ 16:53:
Idd, als ik in een window speel ziet het er ook erg bagger uit met een kutframerate terwijl in fullscreen het als een zonnetje loopt :P
Heb je ook niet last van knipperende ICQ(MSN/AIMwhatever) berichten. :P

🌞🍃

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
M1ch schreef op 04 september 2002 @ 16:53:
maar op full screen is je screenshot toch zwart... bij mijn ouwe comp iig, bij deze weet ik et niet :)

enne databeest, als ik ut full screen draai (met 200 fps :P) dan zie ik ook nog msn windows hoor, handig is dat :) vindt ik persoonlijk :D

www.google.nl

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dus omdat je screenshots zwart zijn speel je windowed? Dan maar geen screenshots ;)

msn door je beeld heen sux vet, zeker als je in een war zit, en degene op msn blijft maar spammen naar je |:(

• RealKnuckles
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10-2023

RealKnuckles

mmm-ah :X

CRaZy_MaRK schreef op 04 september 2002 @ 17:12:
[...]

maar op full screen is je screenshot toch zwart... bij mijn ouwe comp iig, bij deze weet ik et niet :)

enne databeest, als ik ut full screen draai (met 200 fps :P) dan zie ik ook nog msn windows hoor, handig is dat :) vindt ik persoonlijk :D
ik had een keer (zo stom was ik toen) UT van me hardeschijf naar cdtje gebrand,
Daarna UT dus van die vern**kte cd geinstalled....
zelfde probleem kreeg UT niet Full Screen EN het zag er brak uit.
Heb je de UT cd nog? misschien ff van iemand lenen die hem goed heeft gebrand :)
Anders weet ik het niet :)
Of als die de originele cd heeft...

Logitech z 560 ownage :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
heb je msn, dan kan ik eens ff kijken voor je ;)

www.google.nl

Pagina: 1