Toon posts:

Dual monitor ondersteuning van Geforce 4200 voor 2 CRTs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een nieuwe computer aanschaffen. Als eisen voor de videokaart heb ik:

Goede 3D eigenschappen
TV-OUT
Dual Monitor Support

Ik heb voor een videokaart iets meer over dan een onboard MX kaartje, al hoeft het niet direct High End te zijn, vandaar dat bijvoorbeeld een GF 4200 Ti bij mijn budget past.

Nu lees ik bij de meeste GF4200 kaarten 'Dual monitor support via DVI'. Ik ben niet zo into de DVI, maar ik heb begrepen dat dit een digitale uitgang is voor TFTs.

Nu wil ik op mijn PC twee CRT monitoren aansluiten. Kan dit via de DVI uitgang (ik vrees namelijk van niet). Ik heb geen Geforce 4200 kaarten gezien met dual VGA (analoog). Heb ik nu niet goed genoeg gezocht of bestaat dit niet?

Ik heb de search gebruikt, Geforce-FAQ, diverse sites van diverse kaartenpersers maar nog geen bevredigend antwoord kunnen krijgen.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Zover ik weet kun je d.m.v. een DVI-->CRT dongle gewoon je analoge monitor erop aansluiten.
(OF was dat TV :? )

Verwijderd

Topicstarter
ASUS, zegt hierover:

"DVI output for easy connectivity to digital flat-panel displays (2nd VGA output supported with bundled adaptor)"

http://www.asus.com.tw/vga/agpv8420d/overview.htm

Zou de bundled adaptor dan die dongle zijn? Ik neem aan dat bundled betekend dat deze in de retail versie is bijgesloten? (Ook OEM, aangezien het hier over een nieuwe PC gaat?)

Ik vraag me af of andere merken dit ook hebben. Bij Club 3D en Gainward enzo zie je wel DVI output support, maar vaak is dat dan de beschrijving van de chip (dûh, een GF 4200 chip ondersteund DVI), maar dan wordt er niet exact aangegeven of het op de kaart wordt ondersteund.
Bij andere manufacturers praat men ook niet over een adaptor...

Ik wil EENHEID! en ik wil het NU! :+

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:04:
Ik wil EENHEID! en ik wil het NU! :+
_/-\o_ Your wish is my command ;)
http://www.hardwarezone.c....hwz?cid=3&aid=490&page=2 Alsjeblieft ;)

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb gister nog zo'n adaptertje gekocht voor mijn ti kaart. Wert perfect. koste 5 euro. Gewoon bij de lokale computer boer gehaalt. (www.aragorn.nl) dus ze zullen die dingen overal wel hebben. Is gewoon een verloopstukje van DVI naar zo crt analoog plug

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Even over je andere vraag. Ik geloof niet alle andere merken er al zo'n verloop plug bij leveren. Ik heb het tot nu toe alleen bij een asus kaart gezien. Maar zoals ik al zij je kunt ze ook gewoon los kopen. Werkt perfect. Die dingen werkte alleen niet op ati kaarten werd mij verteld. Tot nu toe heb ik nog op alle gf4 TI kaarten en een DVI en een analoog aansluiting zien zitten dus ik neem aan dat ze het dus allemaal wel hebben. Vraag het anders gewoon voor de zekerhijd in de winkel waar je de kaart meschien wil kopen.

Ik raad je overgens wel aan om gewoon een versie te kopen met 1 DVI en 1 analoog aansluiting want dan kan je er later altijd nog de DVI uitgang gebruiken als je een lcd scherm koopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Tweak-Freak op 04-09-2002 15:45 . Reden: wat toe gevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is zeer groot!

De MSI G4ti 4200 VTP 64 waar Kutkip het over had is in NL alleen nog een beetje moeilijk te krijgen, maar een verloopje van 5 Euro is natuurlijk ook erg goed te doen.

Al met al ben ik wel erg geïnteresseerd in die MSI kaart als ik die review lees!
Pagina: 1