Toon posts:

[Auto radio] Wat doen deze draadjes? (pic) - Sony

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet helemaal waar ik het moest neerzetten; dit leek mij de beste plaats. Anders een move :?

Ik heb hier een auto radio met een iso connector.
Op internet heb ik vrij weinig kunnen vinden over aansluitschema's van de iso connector, dus misschien weet iemand het :)

Er zit één grote connector op de radio zelf, waaraan 2 losse blokjes hangen (de iso connector). Eén is voor de speakers, en de andere voor de voeding...

Maar er liggen 2 draadjes los. Een dunne blauwe, waar "att" op staat. Dat is dus de antenne, maar wat is de (dikkere) gestreepte blauwe?

Er staat "0.3 Amp. max" op het draadje, het zal dus wel een voedingsdraadje zijn; maar waarvoor?

hier een pic ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.digibytes.net/~opslag/radio.jpg
Het gaat hier om een Sony 4250R.

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Euh, je pic doet het niet.

Maar ik heb snel een versterkertje gepakt wat hier naast me ligt. Daar zit ook zo'n dikkere gestreepte en ik d8 dat die voor de - was

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

att is attenuate = telephone mute

die 0.3amp max is voor je antenne/versterker in te schakelen

Verwijderd

Topicstarter
Even andere host gepakt.

Maar het vreemde is dat je dat draadje weer nergens in kunt doen :)

Zou het zo'n ACC accesoire zijn? (motor uit = radio uit)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 11:47:
att is attenuate = telephone mute

die 0.3amp max is voor je antenne/versterker in te schakelen
Aha, thnx ! :)

Maar waar kun je dan instellen dat hij uit moet gaan als het contact uit wordt gezet?

Verwijderd

Gestreepte blauwe kan de remote voor een versterker zijn, zeg maar dat je versterker aan gaat als je je radio aanzet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 11:49:
[...]

Aha, thnx ! :)

Maar waar kun je dan instellen dat hij uit moet gaan als het contact uit wordt gezet?
Waarschijnlijk is er een draad gelabeld '12 switched' of 'acc', dat is de hoofd voeding voor de radio, als je die aansluit op een draad waarop alleen 12v staat als het contact aan staat, zal de radio vanzelf uitgaan wanneer je het contact uitzet.

waarschijnlijk is er een ander draadje gelabeld 'perm' of '12v permanent', die moet dus op de permante 12v, deze zorgt ervoor dat je radio je instellingen onthoudt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 13:12 . Reden: verduidelijking ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 09:53

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

geel is meestal constante plus - die moet op een constante spanning staan (ev direct op je accu)
rood is meestal je contact
bruin is meestal de massa ( - )
blauw/wit is meestal je remote om je verster of antenne in te schakelen.

¯\_(ツ)_/¯

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze kan wel naar AVH. :)

Move SG -> AVH.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, probleempje :(

Heel leuk dat de radio uit gaat als het contact uit is, maar hij is daarna wel alles "vergeten".

Dat heeft dus mooi geen zin. Weet iemand misschien hoe ik hem altijd aan kan laten? De oude radio die erin zat kon dat namelijk wel.

Ik heb niets aan de iso connectors veranderd, alles staat standaard. De enige kabels die ik heb zie je hierboven op de afbeelding.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik die rode eruit moeten halen en bij de gele erin stoppen?

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12 14:59

TRaSH

koffie ?

dan moet je effe kijken of je de goede iso connector hebt mischien heb je wel een converter nodig.
ik denk namelijk dat er 2 draadjes verkeerd om zitten nameleijk die van contenue stroom en die ene die via de acc. werkt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Verwijderd

Topicstarter
TRaSH schreef op 04 september 2002 @ 18:14:
dan moet je effe kijken of je de goede iso connector hebt mischien heb je wel een converter nodig.
ik denk namelijk dat er 2 draadjes verkeerd om zitten nameleijk die van contenue stroom en die ene die via de acc. werkt
Mja; deze reactie staat namelijk hier ergens op GoT:
gewoon ff doormeten:
je moet iig het volgende hebben:
constante plus (meestal geel op de iso)
geschakelde plus, contact (meestal rood op de iso)
massa, - (meestal zwart/bruin ofzo)
En dat kan dus wel kloppen. Zoals je op de afbeelding ziet kan ik de rode stekker eruit halen, en in de gele zouden 2 stekkertjes kunnen (is breder)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:15:
[...]

Mja; deze reactie staat namelijk hier ergens op GoT:

[...]

En dat kan dus wel kloppen. Zoals je op de afbeelding ziet kan ik de rode stekker eruit halen, en in de gele zouden 2 stekkertjes kunnen (is breder)
Even mezelf quoten :)

ik heb dus de rode draad bij de (permanente) gele gestopt, maar hetzelfde probleem :(

Verwijderd

dan neem je een multi-meter en meet je als je contact
uitstaat op welke draad er spanning staat
dan de mem en de plus zamen aan deze koppelen
probleem opgelost

is het niet mogelijk omdat je geen multimeter hebt
een kabeltje trekken van de accu probleem opgelost

groetjes en geluk ermee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:36:
[...]

Even mezelf quoten :)

ik heb dus de rode draad bij de (permanente) gele gestopt, maar hetzelfde probleem :(
Je hebt kans dat je continu en geschakeld gedraaid zijn. (Is bij franse auto's vaak het geval).
Dus gewoon rood en geel omwisselen.

Verwijderd

Volgens mij vergeet je een belangrijk ding,

Wat voor auto.

heb je een vw opel audi dan heb je grote kans dat je perm niet op de perm zit zoals afgesproken voor de iso stekker.
waarom zouden ze ook het heet ook maar voor nix iso.

Als je aan de achterzijde tegen de iso stekker aan kijkt
(tegen de pinnetjes en niet tegen de draadjes)
en je hebt rechts onder zwart dan hoort het zo te zijn,

[leeg] [leeg] [leeg] [antenne] [12v accessoire]
[leeg] [leeg] [12 perm] [verlichting] [massa]

hou je de speaker stekker hier nu boven met het lipje
aan de zelfde kant dan krijg je hier,

[la+] [lv+] [rv+][ra+]
[la-] [lv-] [rv-][ra-]

(l= links r=rechts a=achter v=voor)

meet maar eens in je auto waar de permanent zit
waarschijnlijk op de plaats vd accecoire
laat je niet foppen er zijn auto's waar je de sleutel
uit het contact moet halen voordat de spanning vd accessoire gaat.

nog ff terug komen op de draadjes bij sony is het gebruikelijk dat ze een draad voor de elktrische antenne en een draad voor aansturing van een versterker aanbieden, dit zul jij nu ook wel hebben.

en wat de altzheimer betreft, doe de rode us bij de gele grote kans dat je er van af bent.

suc6

Verwijderd

Als hij de instellingen vergeet heb je dus de permanente plus van de radio op het contact zitten.. Omdraaien dus.
En idd, bij veel duitse auto's moet de sleutel er helemaal uit. Ik heb een Golf en daar moet het iig wel. Bij mercedes ook..
Pagina: 1