bron: www.planet.nl/newsO2-bom met laag GSM-tarief
Een GSM-abonnement van 7,50 euro per maand, bellen naar O2- klanten en vaste nummers in Nederland voor 5 euro per 500 minuten (8 uur) per maand; bellen naar nummers van KPN Mobile, Vodafone, Dutchtone en Ben en de voice mail voor 15 eurocent per minuut. O2 luidt hiermee een ongekende prijzenslag in op de mobiele markt. (met audio-interview)
O2 maakte dat zojuist per e-mail bekend, het bericht zal later onder de persberichten van O2 verschijnen. Vanmorgen hadden we hierover een interview met Ton aan de Stegge, algemeen directeur van O2 Nederland.
(Dat interview gaat ook over het door de NMa vastgestelde kartel van mobiele aanbieders, met een interessante uitspraak van de O2-directeur.)
De basis voor het lage tarief vormt de afschaffing van subsidie op toestellen. toestellen bij dit abonnement worden duurder, maar de meeste mensen hebben al een toestel. De subsidie is tot nu toe het belangrijkste instrument om nieuwe klanten snel over de streep te trekken. Nu de markt verzadigd is, kiest O2 voor de aanval met tarieven.
O2 heeft een marktaandeel van 13 procent en probeert met het nieuwe tarief klanten bij andere aanbieders weg te lokken, en mensen te bewegen om hun vaste telefoonlijn op te zeggen en voortaan mobiel te gaan bellen. Voor degenen met een kabelinternetaansluiting is dat mogelijk, voor ADSL is nog een vast telefonieabonnement nodig.
Een sms-bericht kost nog wel 15 eurocent per minuut bij het nieuwe O2-abonnement, datacommunicatie via GPRS kost 1,50 euro per MB.
O2 liet onder meer weten:
'O2 schaft als eerste mobiele telecomaanbieder in Nederland de toestelsubsidie aan het retailkanaal af. Daarmee kiest O2 positie in de discussie die de overheid, BTG en de Consumentenbond hebben aangezwengeld over de transparantie van beltarieven.
(...) Het subsidieren van mobiele telefoons van telecomoperators aan het retailkanaal werd lange tijd toegepast als breekijzer om marktaandeel te veroveren. Nu ongeveer 80% van de Nederlandse bevolking over een mobiele telefoon beschikt, neemt deze noodzaak af (...)
O2 schaft de subsidie als eerste af via zijn eigen online-shop per 16 september a.s. Per 1 oktober a.s. voert O2 het nieuwe abonnement ook via het retailkanaal in. Vanaf heden kan men via de website van O2 zich voorinschrijven voor het nieuwe abonnement.'
He, das vervelend aangezien ik er sterk aan dacht om eind oktober begin november en goedkoop O2 abo-tje te nemen via zo'n webshop met een leuke cash-deal...
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Best kans dat de andere cashdeals nu ook snel gaan verdwijnen.. (andere providers)
Nou de abootjes worden dus goedkoop bij O2 
Maar als je nog een nieuw toestel wil, zul je flink moeten gaan bijbetalen
Wel enigszins hypocriet; eerst twee maanden stunten met gratis telefoons en goede cash deals en vervolgens zeggen dat de vraag naar mobiele telefoons niet meer opweegt tegen de toestelsubsidies, deze vervolgens afschaffen en een prijsdaling invoeren.
Ben benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor mensen met een abonnement van O2; verplichte omzetting naar dat nieuwe abonnement (en daarmee de mogelijkheid tot opzeggen
)
Maar als je nog een nieuw toestel wil, zul je flink moeten gaan bijbetalen
Wel enigszins hypocriet; eerst twee maanden stunten met gratis telefoons en goede cash deals en vervolgens zeggen dat de vraag naar mobiele telefoons niet meer opweegt tegen de toestelsubsidies, deze vervolgens afschaffen en een prijsdaling invoeren.
Ben benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor mensen met een abonnement van O2; verplichte omzetting naar dat nieuwe abonnement (en daarmee de mogelijkheid tot opzeggen
bron: www.planet.nl/newsConcurrentie O2 schrikt (niet)
Het vandaag door O2 aangekondigde GSM-abonnement zou de schrik om het hart moeten slaan bij de concurrentie. Ze uit zich echter in kritiek en hoon.
Het bericht van het enkelvoudige abonnement is met hoongelach ontvangen bij Dutchtone. De woordvoerder zegt:
'Daar moet ik om lachen. Het zijn sprongen van een kat in het nauw.'
Kat in het nauw? 'Ja, ga maar na hoe de financiele wereld O2 in Duitsland beoordeelt, en ook O2 Nederland beoordeelt.'
Dutchtone is niet van plan met prijzen te reageren: 'dan zetten we onze eigen unieke eigenschappen in om daar tegenin te gaan.'
KPN Mobile vaart dezelfde koers. De woordvoerster moet het kort houden: 'We hebben er kennis van genomen. We maken onze eigen keuzes en hebben onze eigen marktbenadering.'
De woordvoerder van Vodafone in Maastricht vindt het aanbod niet opzienbarend: 'Het probleem zit in het bellen naar mobiel, Klanten weten niet of een mobiel nummer dat ze bellen aan O2 toebehoort of aan een ander. O2 heeft relatief weinig abonnees, dus bel je meestal een mobiele abonnee van een andere provider, en dat kost 15 eurocent. Onze bundel ban 60 minuten heeft een prijs van 12 eurocent per minuut, die van 500 minuten komt op 9,5 cent per minuut, voor alle nummers.'
Vodafone zegt ook dus niet te zullen reageren met een lager tarief.
Ben was ondanks verschillende pogingen niet bereikbaar voor commentaar.
ze gaan geen toestel korting meer geven??
*zwaait O2 gedag*
*zwaait O2 gedag*
http://nu.nl/document?n=61817Telecombedrijf O2 komt met één abonnement
Uitgegeven: 4-9-2002 9:35
AMSTERDAM - Telecombedrijf O2 biedt vanaf 16 september nog maar één soort abonnement aan. Alle gesprekken kosten 15 cent per minuut. Dit maakte O2 woensdag bekend. Het telecombedrijf komt hiermee tegemoet aan de klacht van onder meer de Consumentenbond dat mobiele telefoonaanbieders de tarieven opzettelijk vaag houden.
O2 geeft geen korting meer op de mobiele telefoon, maar biedt wel de mogelijkheid om met een speciale bundel goedkoper te bellen naar vaste lijnen en andere O2-klanten. Deze kost 5 euro per maand voor 500 belminuten. Alle andere belbundels vervallen. Het nieuwe abonnement kost 7,50 euro per maand.
Medio september kan het nieuwe abonnement via de internetwinkels worden aangeschaft, 1 oktober ook in de winkels.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Hierboven werd ook al reeds gemeld dat toestel subsidie werd afgeschaft. Maar waarom zou je die willen hebben? Meeste mensen hebbben al tig mobiels thuis liggen en hebben liever een goedkoop abbo, dan een nieuwe telefoon met duurder abbo.
En ook ik dnek dat nu zeer snel andere aanbieders O2 zullen gaan volgen,
En ook ik dnek dat nu zeer snel andere aanbieders O2 zullen gaan volgen,
Verwijderd
dat klinkt goed, voor 5 euro per 500 minuten per maand bellen naar O2-klanten.. mn vriendin heeft namelijk O2koen schreef op 04 september 2002 @ 11:05:
[...]
Een GSM-abonnement van 7,50 euro per maand, bellen naar O2- klanten en vaste nummers in Nederland voor 5 euro per 500 minuten (8 uur) per maand; bellen naar nummers van KPN Mobile, Vodafone, Dutchtone en Ben en de voice mail voor 15 eurocent per minuut.
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit met de bestaande abonnementen? Want daar wordt niks over verteld. Op de website van O2 zelf staat al niks...
Zal wel mooi zijn als mijn bestaande abo'tje wordt omgezet, vind ik veel aantrekkelijker, bel toch niet zoveel.
Ik heb namelijk net twee maanden een 02 abo'tje en vanaf volgende week een 02 ondernemersabo.
Ik heb namelijk net twee maanden een 02 abo'tje en vanaf volgende week een 02 ondernemersabo.
Ik neem aan dat de andere abbo's gewoon blijven.... totdat je verlengd zegmaar.
Op http://www.bellen.com/fra...m/news_detail.asp?id=2740
staat trouwens dat het 1 eurocent/min wordt
Op http://www.bellen.com/fra...m/news_detail.asp?id=2740
staat trouwens dat het 1 eurocent/min wordt
ja dikke l*l!
Ik wil gewoon me abbo houden zoals 't nu is! Ik heb verdomme net 't omhoog gezet en me een sms bundel gepakt!
Wat is dit voor kul!
Ik wil gewoon me abbo houden zoals 't nu is! Ik heb verdomme net 't omhoog gezet en me een sms bundel gepakt!
Wat is dit voor kul!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Mmm... interessant.
Heeft iemand al ergens een datum gevonden wanneer dit ingevoerd gaat worden? Maar blijven de oude abonnementen nou ook gewoon? Of krijgen alle O2 klanten dit abonnement?
Heeft iemand al ergens een datum gevonden wanneer dit ingevoerd gaat worden? Maar blijven de oude abonnementen nou ook gewoon? Of krijgen alle O2 klanten dit abonnement?
Wat heb je nou weer gedaanVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:35:
Jammer dat ik op de zwarte lijst sta van GSM abennoment aanbieders want het klinkt goed
Hoe kom je nou op zo'n lijst? wanbetaler of anders?Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:35:
Jammer dat ik op de zwarte lijst sta van GSM abennoment aanbieders want het klinkt goed
Verwijderd
Ben een paar keer vergeten de rekening te betalen, ben nogal slordig met acceptgiro's betalen en al helemaal als je amper bereik hebt door dat achterlijke Ben
Van webwereldludo schreef op 04 september 2002 @ 17:18:
Mmm... interessant.
Heeft iemand al ergens een datum gevonden wanneer dit ingevoerd gaat worden?
O2 start op zijn website vanaf 16 september met de eerste verkoop van het nieuwe abonnement.
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Net ff met O2 gebeld, voor de bestaande abo's verandert er niks. Pas als je abo afloopt en je besluit em te verlengen, dan pas wordt deze omgezet naar het nieuwe abonnement.
No Thanks
No Thanks
Thanks for the info!Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:31:
Net ff met O2 gebeld, voor de bestaande abo's verandert er niks. Pas als je abo afloopt en je besluit em te verlengen, dan pas wordt deze omgezet naar het nieuwe abonnement.
No Thanks
Weet je toevallig ook of je wel kan switchen als je dat wil, of moet ik gewoon bij m'n oude abo'tje blijven?
Ik zie die 500 minuten belbundel voor €5 wel zitten namelijk!!
Verwijderd
Weet eigenlijk niet of dit wel zo'n goede stap van O2 is... geen van de andere providers gaan op dit moment mee, las op een andere site de reacties van oa Dutchtone en Vodafone en die deden het af als een noodsprong van O2. Dit mede omdat het niet helemaal super gaat met O2... de duitse O2 zou al redelijk onder vuur liggen en denk dat de NL O2 ook niet helemaal lekker draait om eerlijk te zijn
Verwijderd
<quote mode>
Concurrentie O2 schrikt (niet)
Het vandaag door O2 aangekondigde GSM-abonnement zou de schrik om het hart moeten slaan bij de concurrentie. Ze uit zich echter in kritiek en hoon.
Het bericht van het enkelvoudige abonnement is met hoongelach ontvangen bij Dutchtone. De woordvoerder zegt:
Kat in het nauw? 'Ja, ga maar na hoe de financiele wereld O2 in Duitsland beoordeelt, en ook O2 Nederland beoordeelt.'
Dutchtone is niet van plan met prijzen te reageren: 'dan zetten we onze eigen unieke eigenschappen in om daar tegenin te gaan.'
KPN Mobile vaart dezelfde koers. De woordvoerster moet het kort houden: 'We hebben er kennis van genomen. We maken onze eigen keuzes en hebben onze eigen marktbenadering.'
De woordvoerder van Vodafone in Maastricht vindt het aanbod niet opzienbarend: 'Het probleem zit in het bellen naar mobiel, Klanten weten niet of een mobiel nummer dat ze bellen aan O2 toebehoort of aan een ander. O2 heeft relatief weinig abonnees, dus bel je meestal een mobiele abonnee van een andere provider, en dat kost 15 eurocent. Onze bundel ban 60 minuten heeft een prijs van 12 eurocent per minuut, die van 500 minuten komt op 9,5 cent per minuut, voor alle nummers.'
bron: www.planet.nl/news
</quote mode>
zie hier
Concurrentie O2 schrikt (niet)
bron: www.planet.nl/news
</quote mode>
zie hier
Verwijderd
Ik zie dat nieuwe ook wel zitten, maar je kan dus niet switchen, helaas. Pas als je abo afloopt, dan kan je kiezen voor het nieuwe.Ook schreef op 04 september 2002 @ 18:34:
[...]
Thanks for the info!
Weet je toevallig ook of je wel kan switchen als je dat wil, of moet ik gewoon bij m'n oude abo'tje blijven?
Verwijderd
Jammer dat het niet voor bestaande abo's geldt 
Anders kon je nog even snel een subsidie vangen op een nieuw toestel en dan per 1 oktober meteen opzeggen vanwege eenzijdig gewijzigde voorwaarden
Anders kon je nog even snel een subsidie vangen op een nieuw toestel en dan per 1 oktober meteen opzeggen vanwege eenzijdig gewijzigde voorwaarden
De spijker op zijn kop wat mij betreft.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:51:
'Het probleem zit in het bellen naar mobiel, Klanten weten niet of een mobiel nummer dat ze bellen aan O2 toebehoort of aan een ander.
Als je vriendin ofzo O2 heeft en die bel je vaak, ok, dan is het een voordeel. Maar van 90% van mijn vrienden weet ik echt niet uit m'n hoofd of ze O2 hebben of niet hoor... en ik vermoed dat het merendeel dat niet zal hebben eigenlijk.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
500 min naar O2 nr's is enorm goedkoop. En ze kunnen wel zeggen dat mensen neit weten hoe het zit en blablabla. Maar mensen die veel bellen met elkaar die zullen nu zeker beide o2 sims nemen aangezien ze dan goedkoop bellen. En (nieuwe) klanten betekend bijna altijd meer winst / omzet.
Naar mijn idee is het een goede stap en ik denk dat de overige aanbieders vanzelf volgen. Want wat nu gaat gebeuren is dat je telefoon neemt met subsidie bij KPN bijvoorbeeld. Vervolgens flikker je die SIM er direct uit en neem je een abbo bij O2 voor bijna nop en bel je enorm goedkoop.
Naar mijn idee is het een goede stap en ik denk dat de overige aanbieders vanzelf volgen. Want wat nu gaat gebeuren is dat je telefoon neemt met subsidie bij KPN bijvoorbeeld. Vervolgens flikker je die SIM er direct uit en neem je een abbo bij O2 voor bijna nop en bel je enorm goedkoop.
Telefoons met subsidie zijn goedkoop. Maar de kosten van de telefoon plus de kosten van een KPN abonnement voor een jaar zijn bij elkaar meer dan de kosten van een losse telefoon.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 20:25:
Want wat nu gaat gebeuren is dat je telefoon neemt met subsidie bij KPN bijvoorbeeld. Vervolgens flikker je die SIM er direct uit en neem je een abbo bij O2 voor bijna nop en bel je enorm goedkoop.
Ik denk dat het nieuwe systeem van O2 niet veel klanten zal trekken. Zolang andere aanbieders nog wél toestelsubsidie geven, blijft het toch aantrekkelijker om toestel met korting of zelfs gratis te nemen. De toestelprijs is voor veel mensen de doorslaggevende factor voor het nemen van abonnement. Dit zijn namelijk kosten die direct merkbaar zijn, de abonnementskosten komen later wel. Hieraan is ook het succes van de cashdeals, die je bij veel internetshops kunt krijgen, aan te danken. Je betaalt het abonnement toch elke maand, maar je hebt direct voordeel in de vorm van een flink bedrag ineens op je rekening.
Bovendien zijn de nieuwe tarieven van O2 (15 cent voor bellen naar een ander netwerk) nu niet zó voordelig dat veel mensen daarvoor van een toestelkorting bij andere providers af zullen zien.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zolang het bellen goedkoper wordt of de voorwaarden gunstiger, ook al scheelt het vele euro's per maand, hoor je niemand. Maar zodra het één cent duurder wordt, gaat iedereen proberen zijn abonnement op te zeggen.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:42:
Jammer dat het niet voor bestaande abo's geldt
Als bellen 10 cent goedkoper wordt en sms-en 1 cent duurder wil iedereen opzeggen 'omdat ze alleen sms-en'. Maar als sms-en 10 cent goedkoper wordt en bellen 1 cent duurder, wil iedereen opzeggen 'omdat ze alleen bellen'. En men sluit vervolgens een nieuw abonnement af bij een concurrent waarbij zowel bellen als sms-en 5 cent duurder is dan het oorspronkelijke abonnement bij de oude provider. Waar gaat het dan om? Waarschijnlijk om weer te kunnen profiteren van een toestelbonus. Als die helemaal niet meer zouden bestaan, waar O2 naar toe wil, zullen mensen trouwer blijven aan hun provider. Dat is denk ik wat ze willen.
Verwijderd
De mensen die graag een nieuwe telefoon willen zijn de jongeren. En ondanks dat dit een groot deel van de doelgroep is is dit zeker niet de totale doelgroep. Zo zullen "ouderen" sneller een O2 abbo nemen alleen al omdat de kosten minder zijn. Want een nieuwe telefoon hoeven ze toch niet. De meeste zijn allang blij dat ze de huidige enigsinds kunnen bedienen.De toestelprijs is voor veel mensen de doorslaggevende factor voor het nemen van abonnement. Dit zijn namelijk kosten die direct merkbaar zijn, de abonnementskosten komen later wel. Hieraan is ook het succes van de cashdeals, die je bij veel internetshops kunt krijgen, aan te danken. Je betaalt het abonnement toch elke maand, maar je hebt direct voordeel in de vorm van een flink bedrag ineens op je rekening.
Bovendien zijn de nieuwe tarieven van O2 (15 cent voor bellen naar een ander netwerk) nu niet zó voordelig dat veel mensen daarvoor van een toestelkorting bij andere providers af zullen zien.
Verder die 15 eurocent naar andere mobiele netwerken je kijkt daar direct naar. Maar een grootdeel van de mensen die ik bel heeft O2 en dat is in mijn geval meer dan 10% Dus ik ben zeker goedkoper uit want, 5 eurocent per min tegenover 12 eurocent die een ander rekend binnen het eigen netwerk vind ik behoorlijk schelen. Daarom denk ik dat deze actie wel degelijk suc6 zal hebben.
Verder heeft O2 tegenwoordig goed bereik. Enige problemen die ik tot nu toe heb ervaren waren op de veluwe, maar daar heeft niemand bereik (of je moet satteliet telefoon hebben
Oh, alleen jongeren vervangen vaak hun telefoonVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:40:
[...]
De mensen die graag een nieuwe telefoon willen zijn de jongeren. En ondanks dat dit een groot deel van de doelgroep is is dit zeker niet de totale doelgroep. Zo zullen "ouderen" sneller een O2 abbo nemen alleen al omdat de kosten minder zijn. Want een nieuwe telefoon hoeven ze toch niet. De meeste zijn allang blij dat ze de huidige enigsinds kunnen bedienen.
Verder is strax met de introductie van UMTS de huidige generatie toestellen waardeloos, want UMTS werkt met een andere bandbreedte. Dus ook voor nieuwe technieken (MMS, UMTS, Colour display) schaffen mensen nieuwe mobiele telefoons aan.
Dus deze doelgroepen gaat O2 denk ik mis lopen. Tuurlijk zijn er altijd nog ouderen die hun telefoon hebben om bereikbaar te zijn en niet zitten te wachten op alle laatste technieken, maar die doelgroep lijkt me niet echt stimulerend voor je ARPU (average revenue per unit) en daarmee je omzet/winst
Verwijderd
Voor een deel ben ik het eens met je, maar wat denk je dat het huidige ARPU is met alle bonussen? Telefoon voor nop dat is zo'n € 200.= Vervolgens een abbo van € 10 per maand. Dan ontvangen ze dus m € -80,= in het eerste jaar. En zoals jezelf zegt vervangen mensen vaker mobiel dus dezelfde klant vaker meer kosten dan inkomsten (bij bijna geen belgedrag). Dan is dit toch veel interessanter?
Wat jij zegt over UMTS true, maar is dit niet een "normale"abbo vorm die ze aanbieden. Dus alleen spraak. En zo werkt UMTS ook niet dus daar zullen ze weer andere abbo's voor hebben. En neem maar van mij aan dat veel bedrijven overstappen naar O2. Want dat is immens goedkoop bellen naar mekaar. EN ja een bedrijf belt meer binnen het bedrijf dan naar buiten ook al lijkt dat onlogische. En zo heb je dus steeds en steeds meer mensen die O2 zullen gebruiken.
Tevens heeft O2 nu ook niet meer last van de gene die bijv toestel nemen bij ze om de kosten. Die zijn ze kwijt ze hebben nu echt klanten die ook daadwerkelijk gaan bellen met deze abbo vorm. En ook dat lijkt me veel waard,.
Wat jij zegt over UMTS true, maar is dit niet een "normale"abbo vorm die ze aanbieden. Dus alleen spraak. En zo werkt UMTS ook niet dus daar zullen ze weer andere abbo's voor hebben. En neem maar van mij aan dat veel bedrijven overstappen naar O2. Want dat is immens goedkoop bellen naar mekaar. EN ja een bedrijf belt meer binnen het bedrijf dan naar buiten ook al lijkt dat onlogische. En zo heb je dus steeds en steeds meer mensen die O2 zullen gebruiken.
Tevens heeft O2 nu ook niet meer last van de gene die bijv toestel nemen bij ze om de kosten. Die zijn ze kwijt ze hebben nu echt klanten die ook daadwerkelijk gaan bellen met deze abbo vorm. En ook dat lijkt me veel waard,.
Alleen zullen nog maar weinig mensen O2 nemen. De enige reden die ik kan bedenken om O2 te nemen zijn de toestelprijzen, als dat wegvalt kies ik liever voor een netwerk met dekking; de het O2 netwerk komt bij iedere test nl. keer op keer als veruit het slechtste uit de test.
Verder ken ik werkelijk niemand die O2 heeft dus voor het goedkope bellen hoef ik het ook al niet te doen.
En die € 0.15 naar andere netwerken ?!? Ik bel al jaren goedkoper dan dat door een abonnement van de zaak (waar btw. ook geen toestelbonus op zat, dus zo vernieuwend is O2 niet).
Verder ken ik werkelijk niemand die O2 heeft dus voor het goedkope bellen hoef ik het ook al niet te doen.
En die € 0.15 naar andere netwerken ?!? Ik bel al jaren goedkoper dan dat door een abonnement van de zaak (waar btw. ook geen toestelbonus op zat, dus zo vernieuwend is O2 niet).
Ik zou hier echt wel gebruik van maken, als ik zie hoeveel ik bel, dan weegt dat echt niet op om een toestel NIEUW te kopen in de winkel zonder abo.....
Voor grootverbruik is dit waaayyy better
Voor grootverbruik is dit waaayyy better
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
1) Los betaal je voor een nokia 6510: 325 euro
2) Wil je hem echter + abbo 180 min dan betaal je voor de noka 6510 170 Euro en elke maand dok je 25 euro voor het abbo.
25* 12 = 300 euro + 170 = 470 euro.
je hebt dan natuurlijk wel 3 uur bellenerbij ipv alleen het toestel.
maar neem je nou het O2 abbo bij het losse toestel van 7 euro + 5 euro 500min (ja je dokt dus extra 5 euro voo die extra 500min idd) dan kost je dit 12*12 = 144 euro
ofwel 325 + 144 = 469 euro en heb je wel 500 min ipv 180 minuten.
volgens mij wel zeker interessant ! :-)
2) Wil je hem echter + abbo 180 min dan betaal je voor de noka 6510 170 Euro en elke maand dok je 25 euro voor het abbo.
25* 12 = 300 euro + 170 = 470 euro.
je hebt dan natuurlijk wel 3 uur bellenerbij ipv alleen het toestel.
maar neem je nou het O2 abbo bij het losse toestel van 7 euro + 5 euro 500min (ja je dokt dus extra 5 euro voo die extra 500min idd) dan kost je dit 12*12 = 144 euro
ofwel 325 + 144 = 469 euro en heb je wel 500 min ipv 180 minuten.
Als alle aanbieders dit gaan volgen kunnen de fabrikanten van mobiele telefoons alvast failletsement gaan aanvragen, als de subsidies op nieuwe mobieltjes afgeschaft worden denk ik dat niemand meer behoefte heeft aan nieuwe dure GSMs..... zeker het om het jaar van mobiel wisselen zal tot het verleden behoren.
Daar komt nog bij dat de meeste mensen echt geen 10 uur in de maand bellen, meeste die ik ken vinden mijn 3 uur abo al teveel.
Daar komt nog bij dat de meeste mensen echt geen 10 uur in de maand bellen, meeste die ik ken vinden mijn 3 uur abo al teveel.
Wat je schrijft is zeker waar, en laat ook zien dat er op een totaal financieel plaatje niet eens zoveel veranderd. Het voordeel van een flinke korting en hogere abo-tarieven is echter dat je een mooie spreiding van je kosten hebt. Bij dit idee van O2 betaal je in het begin een bom duiten, die je dus direct moet ophoesten.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:06 een leuk rekensommetje
Zolang de concurrenten niet meegaan met het principe, denk ik dat het geen wijze stap van O2 is. Veel mensen kijken toch als eerste naar een toestelprijs en daar zal O2 dan slecht uit komen. Pas als je alles onder elkaar zet (zoals wouter10) krijg je een echt beeld maar ik betwijfel eerlijk gezegd of er veel mensen zijn die dat doen.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Inderdaad, wat verklaart anders dat tweejarige abonnementen toch regelmatig worden verkocht? Juist! De toestelkorting. Voor ongeveer 70 euro meer korting direct zijn veel mensen bereid een jaar langer elke maand minstens 20 euro te betalen.MrTinux schreef op 05 september 2002 @ 15:58:
Veel mensen kijken toch als eerste naar een toestelprijs en daar zal O2 dan slecht uit komen. Pas als je alles onder elkaar zet (zoals wouter10) krijg je een echt beeld maar ik betwijfel eerlijk gezegd of er veel mensen zijn die dat doen.
Verwijderd
We doen het toch allemaal zelf, zie:
[rml][ gsmstunter.nl] Gratis iPaq 3870 + Nokia 6310 + ...[/rml]
[rml][ gsmstunter.nl] Gratis iPaq 3870 + Nokia 6310 + ...[/rml]
Ik denk niet dat dit heel erg zal aanslaan volgens mij neemt men een nieuw abbonement voor een nieuw toestel en niet voor het abbonement.
O2 kan zich beter bezig gaan houden met een met verbetering van hun netwerk en service dan dit soort dingen
O2 kan zich beter bezig gaan houden met een met verbetering van hun netwerk en service dan dit soort dingen
Verwijderd
/me zeg dag dag O2 voor jongeren geld maar 1 ding een mooi toestel voor zo min mogelijk geld liefst zoiets als een T68/T68i Samsung T100 of 1 van de duurdere nokia's.
Dus als er geen subsidie meer op zit kun je zo'n toestel wel vergeten.
/me blijft lekker bij zijn Ben abbo en verlengt in oktober lekker zijn abbo met 200+ euro toestel korting om een leuke telefon te kopen.
/me blijft lekker bij zijn Ben abbo en verlengt in oktober lekker zijn abbo met 200+ euro toestel korting om een leuke telefon te kopen.
Precies, mij gaat het ook om het toestel! Om bereikbaar te zijn en af en toe een spelletje is het leuk en om natuurlijk lekker te patsen bij al je vriendjes enzo (mocht je die hebbenVerwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:56:
/me zeg dag dag O2 voor jongeren geld maar 1 ding een mooi toestel voor zo min mogelijk geld liefst zoiets als een T68/T68i Samsung T100 of 1 van de duurdere nokia's.
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Volgens mij is dat echt iets voor GoT. Steeds meer en meer mensen boeit het niet wat voor toestel ze hebben als ie maar belt. GoT types die willen der echter mee showen e.d. Omdat het voor hun een status symbool is,
Maar tja persoonlijk blijf ik gewoon mijn oude telefoon gebruiken en flikker er een nieuwe sim in met een goedkoper abbo. Als je nog geen telefoon hebt dan zou ik idd een abbo met telefoon korting, maar verder niet. Verder hoor ik nog steeds mensen dat ze het netwerk moeten verbeteren maareh gebruik nu al ruim 1.5 jaar Telfort/O2 en heb alleen in de veluwe geen bereikbaar maar dat hefet niemand der,
Maar tja persoonlijk blijf ik gewoon mijn oude telefoon gebruiken en flikker er een nieuwe sim in met een goedkoper abbo. Als je nog geen telefoon hebt dan zou ik idd een abbo met telefoon korting, maar verder niet. Verder hoor ik nog steeds mensen dat ze het netwerk moeten verbeteren maareh gebruik nu al ruim 1.5 jaar Telfort/O2 en heb alleen in de veluwe geen bereikbaar maar dat hefet niemand der,
Verwijderd
ik denk dat dat dom van O2 is want bijna alle toestellen gaan binnen 1 of 2 jaar kapot.. en als ze niet kapot zijn gegaan zijn ze wel zo verouderd dat niemand ze meer weer hebben..
aan de ene kant dom, aan de andere kant slim:
Had eerst in november 2000 een 6210 gekocht, met dtone abo. Na een jaar telfort 120, volledig gratis afgesloten (de subsidie die ik teruggestort kreeg, dekte het volledige abonnement).
Tegenwoordig zijn de kortingen niet meer zo hoog, maar uiteindelijk heb ik eind mei nog een o2 240 abonnement afgesloten, waarbij ik € 215 terugkreeg. Omgerekend kost dat abonnement mij € 11,35 per maand.
Het nieuwe abonnement is dus eigenlijk helemaal niet zo veel voordeliger als je al een telefoon hebt, want je kon altijd al via internet een goedkoop abonnement afsluiten waarbij je de subsidie voor een deel terug krijgt.
Als je dus nog geen telefoon hebt, is het aantrekkelijker om een abo bij de andere providers af te sluiten.
En als je er wel een hebt, is het volgens mij even aantrekkelijk om dat goedkope o2 abo te nemen als een abo bij de andere providers met geldterugstortregeling.
Je zal dus niet veel sneller dat losse O2 abonnement afsluiten, want je kan ook bij de andere providers een goedkoop abonnement regelen, zonder toestel, en gaat in dat geval je toestel kapot binnen dat jaar, dan koop je gewoon een nieuwe, van het geld dat je teruggestort kreeg.
Wel is het natuurlijk zo dat de "voordelig abonnement afsluiters" weinig winstgevend zijn, en dat het een klein deel van de markt is.
Had eerst in november 2000 een 6210 gekocht, met dtone abo. Na een jaar telfort 120, volledig gratis afgesloten (de subsidie die ik teruggestort kreeg, dekte het volledige abonnement).
Tegenwoordig zijn de kortingen niet meer zo hoog, maar uiteindelijk heb ik eind mei nog een o2 240 abonnement afgesloten, waarbij ik € 215 terugkreeg. Omgerekend kost dat abonnement mij € 11,35 per maand.
Het nieuwe abonnement is dus eigenlijk helemaal niet zo veel voordeliger als je al een telefoon hebt, want je kon altijd al via internet een goedkoop abonnement afsluiten waarbij je de subsidie voor een deel terug krijgt.
Als je dus nog geen telefoon hebt, is het aantrekkelijker om een abo bij de andere providers af te sluiten.
En als je er wel een hebt, is het volgens mij even aantrekkelijk om dat goedkope o2 abo te nemen als een abo bij de andere providers met geldterugstortregeling.
Je zal dus niet veel sneller dat losse O2 abonnement afsluiten, want je kan ook bij de andere providers een goedkoop abonnement regelen, zonder toestel, en gaat in dat geval je toestel kapot binnen dat jaar, dan koop je gewoon een nieuwe, van het geld dat je teruggestort kreeg.
Wel is het natuurlijk zo dat de "voordelig abonnement afsluiters" weinig winstgevend zijn, en dat het een klein deel van de markt is.
Nee je kunt niet switchen want in je abonnement zit je mobiel inbegrepen en die moet je dus eerst 'afbetalen' binnnen dat contract dat je nu hebt. Je hebt je toestel toch goedkoper kunnen krijgen icm dat abonnement? Het nieuwe abonnement gaat er van uit dat je je eigen toestel al hebt en dus je mobiel niet hoeft af te betalen.Ook schreef op 04 september 2002 @ 18:34:
[...]
Thanks for the info!
Volgens mij zal dit wel aanslaan. Maar als nu ineens veel mensen plosteling dit abonnement gaan nemen, dan betekent dat dat er ook veel o2 nummers zullen zijn die je kunt bellen. De kans is dan ook groot dat een vriend(in) ook een 02 nummer heeft en dan kun je lekker goedkoop bellen
Maar als de mensen afzien van zo'n abonnement dan ben je wel duur uit, want ik ( en ik denk de meesten ook ) bellen vaker naar mobiel dan naar een vaste lijn. Dus die 1ct per minuut zal dan niet vaak voorkomen.
Ja!Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:43:
[...]
Ben een paar keer vergeten de rekening te betalen, ben nogal slordig met acceptgiro's betalen en al helemaal als je amper bereik hebt door dat achterlijke Ben
Dat ken ik ja!
* zwahiel stond in een winkel een Dutchtone abbo af te sluiten...
Vol met mensjes die allemaal beltegoedkaarten kwamen kopen
Stond ik heel 1337 tussen om een abbo af te sluiten... Draait die vent de monitor recht de winkel in... Vult de gegevens in, so far so good, ikke lekker alles bij me, extra een bankafschrift gepakt waar ik € 1200,- op me rekening heb staan, staat wel lekkerder
1e keer ging 't mis... hij had iets niet ingevuld...
2e keer, 't rekeningnummer klopte niet...
3e keer... kwam er kei groot knipperend op 't scherm te staan dat ik niet kredietwaardig was! ArialBlack 72px gecentraliseerd op 't scherm!
Iedereen keek.... keek naar mij... ik schoot meteen rood aan... en iedereen begon te lachen en te smismelen!
Sta je dan, met je extra dikke bankafschrift... nee hoor... mooi genaait in een volle winkel!
Ik had ook me rekening van Telfort niet optijd betaald... Maar dat kwam eigenlijk door Telfort, ze hadden me daarna toen ik erachter kwam ook lekkere korting als schadevergoeding gegeven!
Maar ik kan nu wel lekker roodstaan bij de postbank, dus ik ben helemaal niet niet kredietwaardig!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Dan hoeft het niet met je kredietwaardigheid te maken te hebben, kan ook komen door een ingebouwde beveiliging die het niet toestaat dat drie keer dezelfde persoon wordt aangemeld, met telkens andere gegevens erbij. Had die stuntel van een verkoper maar alles in één keer goed moeten invoeren, dan was je waarschijnlijk gewoon aangesloten.zwahiel schreef op 09 september 2002 @ 16:04:
3e keer... kwam er kei groot knipperend op 't scherm te staan dat ik niet kredietwaardig was! ArialBlack 72px gecentraliseerd op 't scherm!
ja maar de keer daarna, (weekje daarna) stond er dat ik op de zwarte lijst van Dutchtone stond
Kom je automatisch op als je binnen een korte periode verschillende aanvragen doet voor een abonnement. Een aanvraag die fout gaat, telt ook als aanvraag.zwahiel schreef op 09 september 2002 @ 16:31:
ja maar de keer daarna, (weekje daarna) stond er dat ik op de zwarte lijst van Dutchtone stond![]()
Wil niet zeggen dat je geen abonnement kan krijgen.
ik moet dus binnenkort een nieuw abo afsluiten.
maar denk dat ik nog snel even een oud abo afsluit.
want dan ben ik goedkoper uit.
stel
abo = 7,50
ik bel ongeveer 240 min/maand
stel al deze nummers zijn niet 02 nummers (das toch best een grote kans)
dan kost me dat dus 43,50 euro.
in mijn geval bel ik dus zeer weinig naar o2 nummers. ik bel veel vaker naar ander nummers. ook vast. en dan heb ik nog geen telefoon erbij
neem ik nu nog een nieuw abo. dan kan ik 240 minuten bellen voor 30 euro.
en kan ik een tel uitkiezen voor ongeveer 180 (?) euro
waarom hebben ze dit nou zoveel duurder gemaakt?
ik snap dr echt niets van. of mis ik iets.
maar denk dat ik nog snel even een oud abo afsluit.
want dan ben ik goedkoper uit.
stel
abo = 7,50
ik bel ongeveer 240 min/maand
stel al deze nummers zijn niet 02 nummers (das toch best een grote kans)
dan kost me dat dus 43,50 euro.
in mijn geval bel ik dus zeer weinig naar o2 nummers. ik bel veel vaker naar ander nummers. ook vast. en dan heb ik nog geen telefoon erbij
neem ik nu nog een nieuw abo. dan kan ik 240 minuten bellen voor 30 euro.
en kan ik een tel uitkiezen voor ongeveer 180 (?) euro
waarom hebben ze dit nou zoveel duurder gemaakt?
ik snap dr echt niets van. of mis ik iets.
Verwijderd
Die O2 bundel die geldt toch alleen voor O2 nummers en vaste nummers?
Of bel je alleen mobiel en uitsluitend de concurent? Kan ik mezelf niet voorstellen eigenlijk,.
Of bel je alleen mobiel en uitsluitend de concurent? Kan ik mezelf niet voorstellen eigenlijk,.
bedoel je de bundel zoals die nu is?Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:41:
Die O2 bundel die geldt toch alleen voor O2 nummers en vaste nummers?
of zoals het straks wordt
nu is het zo dat je belbundel bedoeld is voor alle nummers (dat wist je waarschijnlijk wel)
de belbundel in het nieuwe systeem is alleen bedoelt voor o2 nummers.
alles wat je belt en niet o2 is, daar betaaal je apart voor.
Verwijderd
Straks heb ik het over. Vaste nummers vallen er dus ook onder.
Bij het nieuwe O2-abonnement betaalt de klant 7,50 euro per maand en kan hij bellen voor 15 eurocent per minuut. Mensen die veel naar andere O2-nummers en vaste nummers bellen, kunnen voor 5 euro 500 belminuten erbij kopen.
Wie weet er of dit goedkoop bellen ook naar tele2 klanten is. Deze bellen namelijk ook op het 02 netwerk, maar krijgen een rekenign van tele2?Verwijderd schreef op 10 September 2002 @ 07:39:
Straks heb ik het over. Vaste nummers vallen er dus ook onder.
[...]
Help!
DenniX schreef op 27 mei 2003 @ 00:29:
[...]
Wie weet er of dit goedkoop bellen ook naar tele2 klanten is. Deze bellen namelijk ook op het 02 netwerk, maar krijgen een rekenign van tele2?
Help!
Niet naar Tele2 klanten dus.Een GSM-abonnement van 7,50 euro per maand, bellen naar O2- klanten en vaste nummers in Nederland voor 5 euro per 500 minuten (8 uur) per maand
offtopic:
was deze schop echt nodig?
was deze schop echt nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 27-05-2003 00:38 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Door Rats - Tuesday 10 September 2002 07:39DenniX schreef op 27 mei 2003 @ 00:29:
[...]
Wie weet er of dit goedkoop bellen ook naar tele2 klanten is. Deze bellen namelijk ook op het 02 netwerk, maar krijgen een rekenign van tele2?
Help!
Ik vind het eerlijk gezegd keurig dan Dennix zijn vraag hier stelt ipv een vers topic aan te maken want dan meteen met veel bombarie gesloten zou worden!
[ Voor 34% gewijzigd door Ook op 27-05-2003 08:36 ]
Verwijderd
volgens mij heeft het zuiver bellen niet veel geholpen voor O2 ze zijn weer aan gsm deals gaan doen!
laat het maar zo als het is nu bel ik teminste gratis
laat het maar zo als het is nu bel ik teminste gratis
Idd... ik heb S55 besteld icm Camera voor 24 maand x 12,50 euro = 290 euro... kan je niets van zeggen
XXXVI
Pagina: 1