Toon posts:

Rally filmen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Ik wil tijdens een autorit filmen en wel minimaal 3 uur aan één stuk door. Maar hoe?

1) Is er een betaalbare digitale camera waar dat mee lukt?
2) Kan ik beter een digitale camera continu aansluiten op een laptop? Ik heb een laptop met P3 800MHz, 128MB ram en een 20GB Toshiba HD.

Stroom heb ik natuurlijk via de lighter.

Ik had graag jullie advies welk idee beter/uitvoerbaar is en welke DV camera ik moet kopen. Ik wil maximaal 700 à 1000,- uitgeven.

Verwijderd

Voor 3 uur heb je toch een grotere HDD nodig. Je zou de videorecorder aan kunnen sluiten op een videorecorder. Daar kun je een tape in doen van 3+ uren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 11:21:
Voor 3 uur heb je toch een grotere HDD nodig. Je zou de videorecorder aan kunnen sluiten op een videorecorder. Daar kun je een tape in doen van 3+ uren.
------
zou de videorecorder aan kunnen sluiten op een videorecorder. ...
------
...

Ja dat zou kunnen ... ??? :? :? :?

------
Daar kun je een tape in doen van 3+ uren.
------

??? eh tja... ???

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een DV cameraatje is de beste manier om 3 uur op acceptabele kwaliteit op te nemen, lijkt me...

Aico: drugs are bad.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel film krijg ik op 18GB ruimte?

Een videorecorder in de auto zie ik niet zo zitten.

Verwijderd

een laptop in een rally auto lijkt me ook niet echt een idee...
schud nogal heen en weer hè en als ie vastloopt ben je de sjaak

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 11:45:
Hoeveel film krijg ik op 18GB ruimte?

Een videorecorder in de auto zie ik niet zo zitten.
met DV iets meer dan een uur (is namelijk 3,6 mb/s).

Kan je niet ergens een DV kan huren/lenen? 3 bandjes erbij en je bent klaar.

Of gewoon een analoge camera.

Verwijderd

foutje.
videocamera aansluiten op een videorecorder. Ben pas wakker heh :)

• vargo
  • Laatst online: 11-08 16:51
Ik zou een beetje oppassen met een laptop tijdens een rally-rit: volgens mij gaat het er behoorlijk heftig aan toe en het zou kunnen dat de schokken van de auto ervoor kunnen zorgen dat je harddisk crasht (ik geloof dat als de lees/schrijfkop tegen de platter aankomt je de disk weg kan gooien).

Bovendien denk ik dat je met 18 gig hdd space voor 3 uur te weinig schijfruimte hebt; of je moet realtime compressie eroverheen gooien. Ik heb zelf echter wel eens geprobeerd met mijn tv kaart te capturen en dan meteen naar divx te coderen, maar dat trok mijn pc (1 Ghz) niet realtime.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zou een digitale camera kunnen gebruiken (huren).
Deze zijn lekker klein en compact, en IMHO niet zo gevoelig voor de schokken.
Een beetje knappe digicam kan via een soort LongPlay opnemen. Dus met een 90 minuten tapeje kom je al een heel eind.
Zit je alleen met de stroomvoorziening, want een batterij die het minimaal 3 uur uithoud is niet al te goedkoop.
Eventueel zou je iets via de accu kunnen doen.

Ik heb laatst mijn JVC camera meegenomen naar de "Slip en Grip cursus - gevorderden" en heb de camera met een 3tal 'postbode elastiekjes' aan de hoofdsteun van de bijrijdersstoel bevestigd.
Het resultaat was verbluffend! Camera bleef zeer stabiel, en beeld was erg goed.
Weliswaar vast niet zo ruig als bij rally, maar toch zeker flink gespind met de auto.
Kan evt. vanavond ofzo wel een cap. posten vanuit de auto.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 04 september 2002 @ 12:48:Het resultaat was verbluffend! Camera bleef zeer stabiel, en beeld was erg goed.
Weliswaar vast niet zo ruig als bij rally, maar toch zeker flink gespind met de auto.
Zou zeker cool zijn!!

Oké, gewoon een DV Camera. Wat is een leuk DV cameraatje voor ca. 500 à 800,-? TIPS welkom!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dunno, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk naar JVC uit. Maar dat is dus persoonlijk.
Als het om een tape van 3 uur gaat, waar je ook nog het nodige uit wilt knippen enzo (gok ik).
Lijkt het me dat je er verstandig aan doet om er eentje met DV-in te pakken.
Weet alleen niet of je dat red voor 800 EUR.

Ik heb in Juni de JVC GR-DVP7 gekocht, welke me toendertijd 1300 EUR kostte.

Deze heb ik dus ook in de auto bevestigd laatst.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Expecho
  • Laatst online: 09-06 11:10
Qua kosten zijn de JVC camera's wel voordelig.. probeer de JVC GR-DVX400EG eens, zo'n 850E. Of zijn goedkopere voorloper, de DVX44.

Probeer anders eens www.kieskeurig.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Expecho op 04-09-2002 15:59 . Reden: typo's ]

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42
Ik heb zelf een JVC GR-DVL145 gekocht laatst voor €650. Ik heb em op een zelf in elkaar geflanste hoofsteunbeugel gezet en er een aantal rondjes mee op Zandvoort gereden, en dat ging super! Enige probleem is die 3 uur tijd, zoals al gezegd met de accu's, en met 1 tapje red je het ook niet denk ik, ook al issie op lagere kwaliteit..

Hier een Pic daarvan: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cam.jpg

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heeee, zo'n hoofdsteunbeugel moet ik dus ook ff hebben. Waar haal je zo'n draaipunt om de camera aan te bevestigen vandaan?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42
Ik hebbem van een fototoestel statief 'geleend'. Meeste draaipunten kan je van statieven af halen en dan dus ergens anders op schroeven :)

Verwijderd

ik een keer in een folder van die zuignappen gezien die je op je raam kan plakken en waar je een videocamera aan vast kon maken! prijs viel mij nog reuze mee

verder heb ik wel eens in rally auto's van die beugels zien zitten waar zij een camera in kunnen stoppen! zoals hieronder...

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_211/got/camera_1.jpg

[ edit ]
ow ja... welke rally duurt er 3 uur aan één stuk???
[ /edit ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Vet, koffie, ik wil wel stukkie film ervan zien (hoeft niet zo groot te worden, maar wel een impressie over kwaliteit van die camera).

Over dat 3 uur, een accu haalt denk ik niet, maar lighter dus wel :P

Neem gewoon op wat je je wilt opnemen.
Capture het dan en zet dan gelijk om naar mpeg1, als je laptop dit aankan.
Kan je laptop dit niet aan....capture dan niet allles gelijk naar je hdd, maar in delen, doe eerst een half uur (beter: bij volgende shot), zet dat om naar mpeg1 (of wat anders) en capture dan nog wat en zet dat weer om enz... Zo komt je hdd dus ook niet vol te zitten

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Again, ik zou gewoon ff 3 uur in 1 keer met de camera cappen.
Kun je daarna met welk systeem dan ook op je gemakkie de tape inlezen.
En wederom again, ik heb om mijn camera een LP stand welke volgens mij de duur van je tape verdubbeld.
Met een 90 minuten tape kom je dan al op 180 minuten, en ik denk dat er best wel langere tapes zijn (zullen niet goedkoop zijn, maar voor zo'n zou ik dat er wel voor over hebben).
Ik zal vanavond ff een stukkie knippen/plakken naar DivX.
Kwaliteit is niet a te best, want ik heb geen FireWire, dus moest ik de info via mijn good'ol Matrox Marvel analoog binnensleuren.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

langste digital8 tape is geloof ik 120 minuten (met longplay dus zekers over de 3 uur!)
dv weet ik niet precies... heb zelf alleen maar met 60 min. tapes gewerkt

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

80 minuten is sowieso het langste wat ik met een vlugge google vind.
Zit je op 160 minuten = dikke twee en een halve uur.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 16:23

TomVdE

_________

Koffie schreef op 04 september 2002 @ 12:48:
....

Ik heb laatst mijn JVC camera meegenomen naar de "Slip en Grip cursus - gevorderden" en heb de camera met een 3tal 'postbode elastiekjes' aan de hoofdsteun van de bijrijdersstoel bevestigd.
Het resultaat was verbluffend! Camera bleef zeer stabiel, en beeld was erg goed.
Ik wacht ongeduldig

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• ReLexEd
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Om even in te haken op het DV-gedeelte, en dan in het bijzonder het 'huren' ervan...

Weet iemand een toko die tegen een redelijk tarief (dus niet +/- 10% van de nieuwwaarde per dag!!!!) die MiniDV camera's verhuurd?

Ik zit hier namelijk met een tweetal tapes die ik een tijd terug had volgeschoten op een camera die ik van een kennis had geleend, maar helaas kan ik niet meer over die camera beschikken, en nog meer helaas, ik had de beelden nog niet naar de HD gepompt....

Ben dus eigenlijk op zoek naar een redelijk goedkope manier om die twee tapes over te hevelen, maar voel er weinig voor om er 80 euro voor neer te moeten tellen, dan wacht ik nog wel een half jaartje, en koop dan zelf een DV-cam....

Any ideas?

• Vinnienerd
  • Nu online
Je kunt natuurlijk een prof. DVCAM kopen/huren en daar een full-size 180 min. DVCAM bandje in pleuren... :?

Of je kunt het niet :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK... komtie hoor :P

Encoden is ook niet mijn sterkste vak, dus excuses voor de huge files (appie is iig snel zullen we maar denken ;) )
Alles in DivX 5.0

Shotje met de hand van KM teller - 1.38 Mb (11 secs)
Achterwielslip - 2.23 Mb (18 secs)
Achterwielslip - 4.2 Mb (23 secs)
Achterwielslip met camera op stuurdersstoel (nu met extra zich op puisten en andere meeters!) - 6.23 Mb (38 secs)

Ben nog aan het coden, more to come ;)
Nogmaals excuses voor de belachelijk grootte, maar krijg ze echt niet kleiner :?
De laatst is bij de DivX settings gedaan op 80 kbs , zou 'ie toch wel kleiner van moeten worden lijkt me.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 16:23

TomVdE

_________

Dit zal wel niet op de openbare weg zijn mag ik aannemen >:)

Leuke filmpjes trouwens

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Koffie schreef op 04 september 2002 @ 22:24:

Encoden is ook niet mijn sterkste vak, dus excuses voor de huge files (appie is iig snel zullen we maar denken ;) )
Alles in DivX 5.0

Achterwielslip met camera op stuurdersstoel (nu met extra zich op puisten en andere meeters!) - 6.23 Mb (38 secs)

Nogmaals excuses voor de belachelijk grootte, maar krijg ze echt niet kleiner :?
De laatst is bij de DivX settings gedaan op 80 kbs , zou 'ie toch wel kleiner van moeten worden lijkt me.
lol @ comentaar :+

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TomVdE schreef op 05 september 2002 @ 06:14:
[...]

Dit zal wel niet op de openbare weg zijn mag ik aannemen >:)

Leuke filmpjes trouwens

A6 ter hoogte van Lelystad O-)

offtopic:
Net ff op m'n werk gedownload, maar wat een lousy kwaliteit en out of sync ?!
Ligt dat ff aan mij of hebben jullie dat ook allemaal :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Nope hier zijn ze in sync lijkt me.
(En wat zijn onze geliefde tweakers.net servers toch snel :p, haal hier 650kb/s)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:11:
[ edit ]
ow ja... welke rally duurt er 3 uur aan één stuk???
[ /edit ]
De Paris-Dakar!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vreemd .. op een PC met DivX 5.02 totaal out of sync en zeer slechte kwaliteit (van die dikkere interlace strepen enzo).
Thuis waar ik ze gemaakt heb waren ze zeer strak en in-sync :?

Naja .. maakt niet uit :P
Hoop iig dat t.starter een beetje beeld heeft van de mogelijkheden enzo

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
zeg koffie zou je nog wat meer van die grip & slip cursus kunnen posten (filmpjes aub :))

ik heb die cursus namelijk ook gedaan en vind het leuk om het trug te zien.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. kan wel, maar word na mijn vakantie.
Ga zaterdag op vakantie dus dat word nu nix (of je moet de .BIN willen hebben van een dik half uur un-cut materiaal wat als VCD gezet is).
Het is overigens wel van de Grip&Slip gevorderden (8>

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie schreef op 04 september 2002 @ 22:24:

Alles in DivX 5.0

wat vet! filmpjes zijn prima hoor

ben daar een keer met sinterklaas gaan kijken :)

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_211/got/slip_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_211/got/slip_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_211/got/slip_3.jpg

• RonaldMcDonald
(jarig!)
Koffie schreef op 05 september 2002 @ 12:22:
Euh .. kan wel, maar word na mijn vakantie.
Ga zaterdag op vakantie dus dat word nu nix (of je moet de .BIN willen hebben van een dik half uur un-cut materiaal wat als VCD gezet is).
Het is overigens wel van de Grip&Slip gevorderden (8>
een bin wil ik ook wel hebben hoor :P

mail staat ergens in me profiel ofzo en anders ronaldmcdonald@chello.nl

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

whehe ... ik zal na de vakantie ff de .BIN en .CUE mailen >:)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RonaldMcDonald
(jarig!)
sgoe thnx..

en prettige vakantie :)

edit:

bij nader inzien heb ik liever een link naar de .BIN en .CUE in mijn mail, dan de hele .BIN :P >:)
Pagina: 1