Toon posts:

[ME] Modem verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond werd ik geconfronteerd met een windows Me bak van Vobis van 1 a 2 jaartjes oud. Helaas weet ik hiet niet mee, waar ik het moet zoeken. Het geval is, ondanks dat ik de modem en de netwerkomgeving heb hergeïnstaleerd en alles zo eenvoudig mogelijk heb ingesteld, de inbelverbinding naar wanadoo na zo'n 2 minuten word verbroken. (een 06-nr) Door wie/wat weet ik niet. Het gaat hier om een zgn. 5k6 baud softwaremodem. Automatisch ophangen heb ik uitgeschakeld.
Wie heeft zo iets al eerder gehad en/of weet hoe dit op te lossen is?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
En als je nu inbelt naar een ander nummer (bijv. gratis provider)?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee...
maar het lijkt met stug dat wannadooo dezelfde storing enkele dagen lang heeft.
De modem belt netjes in, handshake , je kunt internetten en na ongeveer 2 minuten valt de verbinding op de een of andere manier weg. :?
Zo vroeg ik me af of dat iets is van windowz ME.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Hoe lang / van welke kwaliteit is je telefoonkabel?

Verwijderd

"Verbinding verbreken" ingesteld op 2 minuten? :? Lijkt me sterk dat het hier aan ligt, maar check het toch maar. :)

Verwijderd

Topicstarter
"Hoe lang / van welke kwaliteit is je telefoonkabel?"
Daar heb ik niet op gelet. Aan de andere kant: als de telefoonkabel defect is dan zou het logischer zijn dat ik helemaal geen verbinding heb? En waarom pas na 2 min. dat de verbinding weg valt. dat berijp ik helemaal niet. Nu moet je me niet vastpinnen op 2 minuten exact, het is meer om en nabij dat tijdstip.

"Verbinding verbreken ingesteld op 2 minuten?"
Nee, waar mogelijk heb ik het autmatisch verbreken en inbellen uitgeschakeld.
Zoveel mogelijk handmatig dus.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 11:41:
"Hoe lang / van welke kwaliteit is je telefoonkabel?"
Daar heb ik niet op gelet. Aan de andere kant: als de telefoonkabel defect is dan zou het logischer zijn dat ik helemaal geen verbinding heb? En waarom pas na 2 min. dat de verbinding weg valt. dat berijp ik helemaal niet. Nu moet je me niet vastpinnen op 2 minuten exact, het is meer om en nabij dat tijdstip.
Ik moest vroeger een 15 meter lange kabel gebruiken, aan elkaar gezet dmv kroonsteentjes overigens, omdat ik op een studentenflat woonde en mijn kamer nogal ver van de telefoon was. Mijn destijds nieuwe 56k6 modem bleek veel gevoeliger voor storingen dan mijn vorige modem. Mijn verbinding werd toen ook constant verbroken. Inbellen lukte meestal wel, maar na een willekeurige tijd werd ik er weer afgegooid. Vandaar dat ik dit zei.
Nu internet ik lekker via een glasvezelkabel, dus geen last meer van het probleem :*)
Pagina: 1