Toon posts:

reinigen ledjes van dual optical mouse: hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Logitech dual optical mouse (met staartje) heeft volgens mij vieze ledjes en/of spiegeltjes. (minuscule krasjes??) Ik kan geen vuil ZIEN in de muis, maar hij reageert in ieder geval verkeerd. :?

Hij is niet meer zo secuur als in het begin en springt soms over het scherm alsof er een haartje in zit. (wat dus NIET het geval is)

Als "muismat" gebruik ik een A4-tje, dat kan dus niet het probleem zijn.

Iemand enig idee hoe ik dat ding weer normaal aant werk krijg? Of heeft iemand hier ook ervaring mee? Kan zo'n ding versleten zijn binnen een jaar?? Lijkt me niet.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als muismat een A4-tje???? Dat zal het probleem zijn.
De rode ledjes werken op alle ondergronden goed behalve als het een witte
ondergrond is. De ledjes schoonmaken is dus onzin gewoon een ondergrond gebruiken die niet wit is, is de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bullshit! })
In de handleiding staat dat een optische muis het beste werkt met een witte ondergrond! (tevens vreet dit niet zo veel energie!!) En daarbij heb ik in dit jaar nog geen problemen gehad met die ondergrond. Het ligt echt aan de muis zelf.

Verwijderd

Klopt... het beste is een witte achtergrond... hij moet alleen niet spiegelen. Dus geen glans papier lijkt mij.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Gewoon met wattenstaafje schoonmaken

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Sprayduster :)

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Had ik dus ook met dezelfde type muis, een Dual Optical met staart.

Alleen wel na een paar maanden al, ik alles gechecked: drivers, schoonmaken, USB, PS/2, alles.. ..deed nog steeds raar. Toen naar winkel en even omgeruild voor een nieuwe.

Resultaat: Nieuwe muis zonder die problemen :) .

Verwijderd

Schoonmaken met wattenstaafjes met wat wasbenzine.
Pagina: 1