Toon posts:

Problemen met switchen beeldformaat JVC-TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen januari een mooie JVC breedbeeld gekocht. Was er erg tevreden mee, totdat er bij het aanzetten van de TV soms witte en zwarte strepen verschenen in beeld. Het kreng reageerde dan helemaal nergens meer op.
Dus ikke JVC-reperateurtje laten komen. Was een bekend probleem, chippie vervangen, ikke weer tevreden.

Maar toen zag ik bij andere mensen een ouder model JVC breedbeeld staan ("ik heb lekker een nieuwere!" :) )... Een JVC kan je instellen dat hij automatisch het beeldformaat aanpast als er een breedbeeld-uitzending uitgezonden wordt. Bij dit oudere model ging dit supersnel (ongeveer een halve seconde). Perfect dus.
Maar bij mij duurt dit veel langer. Bijvoorbeeld: in een reclame-blok wordt 4:3 uitgezonden. Vervolgens komt er een reclame in 16:9. De reclame is haast voorbij voordat hij overspringt op breedbeeld. Dan begint de tv-uitzending weer met ondertitels weer, en meestal mis ik dan de eerste paar zinnen doordat de tv niet terugspringt.

Dit heeft tot gevolg dat ik eigenlijk de TV altijd in een vaste stand heb staan, en hem niet mee laat bewegen met het formaat. Bij TMF is dit ook zwaar nix, de artiest en titel zie je bijna nooit in beeld, terwijl het dan toch aan zou moeten passen?! Is dit een bekend probleem of kan hier iets aan gedaan worden? Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee of wil ik m'n tv nou weer teveel "tweaken"... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien een veel voorkomend probleem... :?
Dat wordt dus de JVC-monteur erbij! :)

Verwijderd

Sommige TVs schakelen alleen over op het moment dat er van zender gewisseld wordt... bovendien zijn er heel veel uitzendingen 'fake' breedbeeld, wel zwarte balken maar geen echte breedbeelduitzending. Vooral reclame en TMF doet dit heel vaak.

Probeer het eens bij een echt breedbeeldprogramma (NL1 heeft er redelijk wat, Kunst en Kitsch en Opsporing Verzocht worden nogal eens in breedbeeld uitgezonden) - deze uitzendingen zijn vaak te herkennen aan de ondertiteling, de letters zijn kleiner dan normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit of het fake-breedbeeld is of ècht breedbeeld... Het overschakelen van beeldformaat duurt echt tergend lang! Mijn TV reageert overigens net zo op fake als op echt... Een eventueel logo bovenin beeld wordt gewoon buiten beeld gezet, en bij ondertiteling onder het breedbeeld schakelt hij automatisch over op een speciaal beeldformaat waarbij de ondertiteling wel te lezen is. But again, het duurt allemaal erg langzaam, in zo'n geval heb je al lang een aantal ondertitels gemist voordat het ding eindelijk overgeschakeld is.

Het is gemakkelijker om de afstandsbediening te pakken en zelf om te schakelen. :(

Iemand nog een ideetje? :?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n grote JVC breedbeeld en ik heb gemerkt dat als de onvangst ietsje slechter wordt (bij slecht weer enzo.) mijn tv ook trager tussen beeldformaten schakelt of zelfs helemaal niet meer.
Misschien moet je eens kijken of het signaal wat binnenkomt niet te zwak is.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Welk type heb je? Ik heb ook een JVC (heb type ff niet bij me, voeg ik vanavond ff toe ;) ) en heb ook een beetje dat probleem. Ik zet hem niet meer op auto, omdat dat soms inderdaad irritant verspringen tot gevolg heeft en het missen van de ondertiteling ook. Het kan idnerdaad aan de ontvangst liggen want er zitten drie andere tv's op dezelfde lijn. Met een versterkertje ertussen welliswaar, maar toch...

edit:
info toegevoegd.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Het televisie-signaal gaat door het UPC-kastje voor Chello naar een JVC videorecorder (tegelijk gekocht met de TV), en vervolgens de televisie in. De kabels van het UPC-kastje naar de video en van de video naar de tv zijn ook rond die tijd nieuw aangeschaft. :) Het beeld is uitstekend, alleen als je errug dicht bij het beeld zit (met je neus erop) kun je wat sneeuw zien. Maarja, beeld van zo dichtbij is sowieso al slecht... ;) Minder sneeuw iig dan bij de andere tv die veel sneller schakelt.

Het draait allemaal om een JVC AV28H10EU televisie.

Fantastische televisie verder trouwens, laat daar geen misverstand over bestaan. :)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Misschien lange detectietijd van breedbeeld. Me panasonic 32" breedbeeld door er ook een 10tal seconden over om over te schakelen. Ligt aan detectie van (fake) breedbeeld. Waarschijnlijk bij nieuwere jvc's verandert tov oudere ("verbetering" :)).
Ik heb altijd 16:9 mode.... heb 'm zo ingesteld dat ondertiteling altijd nog in beeld is en heb het beeld iets geknepen. Dat (klein beetje) geknepen beeld wen je aan. Bij dvd's schakelt ie automatisch over naar het beste beeld.

Hoe dan ook ... neem eens contact met jvc erover op.

Verwijderd

toevallig heb ik ook een jvc breedbeeld ,heb het zelfde probleem dat het te lang duurt voordat ie detecteert, ik heb hem altijd op 16:9 zoom + ondertitels staan.
wen je snel aan en kijkt prettig.
bij dvd altijd gewoon op 16:9 , indien de dvd het aan kan :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou misschien verschilt mijn visie met die van JVC maar ik vind langere detectie-tijd geen vooruitgang... :( En ik ga idd contact opnemen met mister JVC.

Na een poosje zoeken op google heb ik inmiddels wel het system menu gevonden, maar da's allemaal abracadabra... :) Ik hoop eigenlijk een beetje dat het gewoon een standaard-instelling is welke gewijzigd kan worden...

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Systeem menu??? Waar dan? Ik heb namelijk ook zo'n 28X10EU. Mooie dingetje ja. Het lijkt er dus op dat deze Teevees lang doen over een overschakeling van gewoon naar breedbeeld... Iemand suggesties?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Systeemmenuutje bij de JVC-tv AV28H10EU krijg je op je scherm door de volgende ingewikkelde handelingen uit te voeren op je afstandsbediening:

1. Druk de MUTE-toets en de I-toets tegelijk in.

En voila, dat was het... :)

Helaas bestaat dat menu uit alleen maar technische termen, en zoveel weet ik niet van televisies af. Ik zou dan ook niets zomaar veranderen zonder dat je weet waar je mee bezig bent. Als iemand toevallig de technische term voor snel beeldformaatje schakelen weet, hoor ik dat graag. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag naar de winkel geweest, waar toevallig ook een monteur van JVC net was. Ze wisten mij daar te vertellen dat het aan de software van de televisie ligt. De nieuwe versie, van de televisie die ik heb, heeft meer mogelijkheden maar werkt daardoor wel langzamer.

Volgens hun kon er helemaal niets aan gedaan worden. Andere software installeren zou misschien kunnen, maar de kans is vele malen groter dat de televisie op tilt slaat, dan de kans dat het beeldformaat sneller aangepast wordt.

Da's dus mooi genaaid. Je zou eerder een ouder model kopen op deze manier. Het zit dus gewoon in de televisie en kan niet aangepast worden. Jammergenoeg vond de verkoper dit probleem niet belangrijk genoeg om te vermelden bij de koop van het apparaat.
Pagina: 1