[CM][UT] Led voor frags?

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 17:03

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om voor Unreal Tournament een mod te maken zodat als je een frag maakt in het spel er een ledje gaat knipperen?

Zou dit bijvoorbeeld kunnen door een plugin/mod voor UT te maken en deze een "signaal" naar de com/paralelle poort te laten sturen, waaraan je dan een ledje hangt?

Ik heb totaal geen idee hoe dit te doen is (en of het uberhaupt kan) maar het zou wel cool zijn om bv een rode led te laten knipperen als je een frag maakt.

@MrBee_RC

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zou me nog 10 keer cooler lijken om een stroboscoop of anders een aantal ledjes boven je beeldscherm te schakelen elke keer dat je geraakt wordt :9

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 12:53
Misschien een idee, maar is het niet makkelijker om een led op het toetsenbord telaten knipperen :D.

Spec`s

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:55

Tarin

Just plain weird.

Of, nog leuker, voor iedere frag die je maakt (dus als jij iemand anders fragt) een LEDje wat gaat branden.
Soort van kerfjes-in-de-geweerkolf idee.
Als je er 15 neer hangt moet dat te doen zijn, en anders hang je er 4 op die je binair op laat tellen, staat leuk (misschien snapt iemand het nog ook ;)) en je komt een stuk verder, met minder LEDjes.

Met een pulsenteller kom je dan een heel eind, als je iedere keer je COM-poort een puls laat geven, toch?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Dat met die stoboscoop is ook inderdaad wel een strak plan jah :p

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

gewoon stroom op je pc hangen iedere keer als je gefragged wordt

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Tarin schreef op 04 september 2002 @ 10:13:
Of, nog leuker, voor iedere frag die je maakt (dus als jij iemand anders fragt) een LEDje wat gaat branden.

Met een pulsenteller kom je dan een heel eind, als je iedere keer je COM-poort een puls laat geven, toch?
Dat is idd ook een cool idee, dat er met iedere frag een ledje (extra) aangaat.

Maar hoe is dit te realiseren? Wat is er nodig om dit te maken?

@MrBee_RC

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Zoals ik al zei kan je een pulsenteller gebruiken, daar zijn ICtjes voor. Ik weet niet wat voor nummers je dan moet hebben, maar een electrozaak kan er wel wat mee denk ik.

Standaard voeren die ICtjes de waarde binair uit, dan krijg je met 4 LEDjes (4-bits pulsenteller) de binaire codes voor de getallen 0 t/m 15, als je er meer wil moet je een 8-bits nemen, ik weet niet precies wat er allemaal op dat gebied te krijgen is.

Als je ze led voor led aan wil laten gaan, heb je weer ICtjes die de binaire code omzetten naar 10 uitgangen voor 10 LEDjes die je dan kan laten tellen, maar als je dan bijvoorbeeld 25 frags wil kunnen tellen, zit je met vrij veel LEDjes, en misschien staat binair wel zo 1337 :).

[disclaimer]
Ik ben geen volledige elektro-n00b, maar ik weet er veel minder van af dan veel anderen hier. Als hier boven (gedeeltelijke) onzin staat, of het gewoon veel simpeler kan, kraak me dan niet al te erg af, ik heb deze kennis ook alleen maar vanuit m'n VWO: we mochten met natuurkunde met systeemborden klooien ;). Ik probeer alleen behulpzaam te zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Tarin op 04-09-2002 11:34 . Reden: disclaimer toegevoegd ]

Verwijderd

is het niet makenlijker om gewoon een counter te maken van een LCD schermpje er hoeven maar 2 a 3 karakters op te staan want om over de 999 frags heen te gaan lijkt me wel heel erg overdreven.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 11:37:
is het niet makenlijker om gewoon een counter te maken van een LCD schermpje er hoeven maar 2 a 3 karakters op te staan want om over de 999 frags heen te gaan lijkt me wel heel erg overdreven.
Tuurlijk, maar het was met LEDjes begonnen, dus vandaar..
Een schermpje is ook wel te doen, maar staat dat niet ook al ergens in je scherm dan?
* Tarin heeft een tijdje geen UT meer gedaan..

Bovendien is dit veel goedkoper dan een schermpje denk ik, en makkelijker te maken.

Verwijderd

Maar hoe weten we wanneer we een frag maken?

(Ja ja zelf weet je dat wel maar hoe laat je je LED/LCD aanstuurproggie weten wanneer je een frag maakt??)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De topicstarter had het over een plugin of een MOD, ik denk dat je wel een eind komt hoor: jij maakt frag, UT weet dat (als het goed is ;)), plugin registreert het en stuurt een puls naar een pinnetje op COM1, pulsenteller registreert puls en de schakeling doet de rest

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik denk wel dat dit zeer zeker mogelijk is... alleen ik ben niet zo bekend in unreal, ik ben meer quaker, en nu battlefield 1942-er ;P (zon 5 a 6 jaar quake is niet zo veel aan meer nu scene dood) maar ik weet dat dit bij quake2 doormiddel van een soort proxy kan... maybe ook wel bij ut.. moet je maar is kijken, zou iig wel geinig zijn inderdaad :) of als je health 25% is dat je dan een rood knipperend lampje hebt en als ie 100% is dattie dan groen brand (dual color led)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Heren MOD/Plugin-schrijvers, ik houd me aanbevolen _/-\o_
;)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hehe.. dan moet je denk ik op een ander gedeelte van GoT zijn.. de devschuur of Spielerij (ik denk dat je in de devschuur het meeste kans hebt op een goeie pluginschrijver)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

AMDFreak

Intel is zo..

Zoiets lijkt me echt strakhoor!

Ik hoop, echt dat het wordt uitgevoerd :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Tarin schreef op 04 september 2002 @ 12:15:
Hehe.. dan moet je denk ik op een ander gedeelte van GoT zijn.. de devschuur of Spielerij (ik denk dat je in de devschuur het meeste kans hebt op een goeie pluginschrijver)
Dan ga ik het daar maar es vragen :)

@MrBee_RC

Verwijderd

gewoon even bekijken moet vast wel te doen zijn.Misschien met de NGWorldstats counter aangezien die ook je frags op Internet opslaat.Moet vrij easy zijn.Misschien dat degene met kabel daar hun frags van af kunnen laten lezen aan de hand van een klein lcd schermpie ( desnoods iets uit thermometer of zo als dat kan , dat weet ik niet).De score automatisch in tekstbestand laten opslaan en naar lcd proggie sturen (laten inlezen dus) of gewoon rechtstreeks naar lcd schermpie

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Een lcd schermpje is dus niet de bedoelling, dat staat namelijk ook gewoon op je scherm ;)

@MrBee_RC

Verwijderd

maar das voor mij de manier , want ik weet namelijk niet hoe je een ledjes controller maakt met software ik zeg alleen een mogelijke interface :p maar evengoed succes

Verwijderd

VU meter voor je FPH :P
Pagina: 1