Ik heb em dus nog steeds hier liggen en niet aangesloten, ik snap ff niet hoe ik dat nu voor mekaar krijg met die -5v volt voor de Blacklight??
Verwijderd
Welk display heb je het nu precies over? Ik heb toen ook een display besteld en die doet het verder prima
Maar als je nu eens zegt wat je precies wil met welk display, dat is wat handiger.
-5V voor het contrast ? Die kun je van de -12V op een ATX voeding aftappen.
-5V voor het contrast ? Die kun je van de -12V op een ATX voeding aftappen.
Verwijderd
Ow, dat wist ik nietVerwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:16:
daar hoef je de -12 niet voor af te tappen hoor er is ook een -5 op een atx voeding hoor
Verwijderd
als je dan ff vertelt welke ?Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:16:
daar hoef je de -12 niet voor af te tappen hoor er is ook een -5 op een atx voeding hoor
BTW de fout word vaak gemaakt dat ze denken dat aan de molex +12 +5 en -12 -5 zit maar dat is NIET waar, het is +12 0 0 +5
Verwijderd
Op dit adres: http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/ is er een schema te vinden waarvoor je geen -5V nodig hebt... en het werkt... zelf getest...
Maar wel op de stekker die op het mobo gaat.... specs:googleVerwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:30:
[...]
als je dan ff vertelt welke ?
BTW de fout word vaak gemaakt dat ze denken dat aan de molex +12 +5 en -12 -5 zit maar dat is NIET waar, het is +12 0 0 +5
-=edit=-
Ik gebruik daarom ook een oude pc voeding voor mijn lcd....
[ Voor 0% gewijzigd door Martkrui op 06-09-2002 12:58 . Reden: aanvulling ]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Lijkt me toch niet zo moeilijk te vinden met een multimeter.
Men heeft mij vroeger geleerd : meten is weten.
Men heeft mij vroeger geleerd : meten is weten.
Sorry voor de late reactie
check GoT niet meer zo vaak als vorig jaar enzo ...
het gaat hier om een 4x20 LCD met Backlight, en * De_Bastaard is niet echt electro-technisch, maar solderen lukt nog wel enzo
het gaat hier om een 4x20 LCD met Backlight, en * De_Bastaard is niet echt electro-technisch, maar solderen lukt nog wel enzo
Pagina: 1