Toon posts:

Vermelde ontvangsttijd bij mail klopt nooit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik e-mails ontvang (dwz download van de wanadoo mailserver) klopt de ontvangsttijd nooit. Er zit altijd een verschil tussen van 12 tot 14 uur. Dit ligt niet aan de verzender, want als ik mijn post webbased lees, klopt de tijd wel. Zowel mijn bios-klok als mijn windows systeemtijd lopen goed. Waar kan dit aan liggen?

edit: ik gebruik Outlook XP en win XP, kabel via Wanadoo Broadband Premium

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe bedoel je, zit 12 uur tussen. Als je op de server kijkt was de tijd 10 uur, en als jij 'm ophaalt zegt Outlook dat het 22 uur was? Lijkt me toch ergens een probleempje met je tijdsinstelling ;)

Exact expert nodig?

• Bender
  • Laatst online: 07-08 16:43
De tijd van een email word bepaald aan de tijd die de verstuurder op de computer heeft..
Dusals ik 'm 3 jaar terug zet, istie 3 jaar oud

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 10:31

TwoR

Gekleurde stippen

Heeft je Provider de tijd wel op de goede tijd staan en degene die hem naar jou toe mailt ?? Want anders licht het probleem ergens bij jou.

• Crazy D
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Is het per definitie met iedere mail? Of gaan er sommigen wel goed? En als je jezelf mailt, wat is de tijd dan? (check ook de full headers).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
nee, het moet ergens aan mezelf liggen, als ik een mail stuur naar al mijn e-mailaccounts, dan klopt de tijd niet. in dit geval beiden exact 13 uur later. maar waar zou ik dat goed kunnen zetten?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 15:04
Staat je timezone in Windows wel op GMT+1? Aan te passen door te dubbelklikken op de klok in de system tray of Control Panel -> Date and Time

Verwijderd

Topicstarter
nee, die klopte inderdaad niet. ik heb hem aangepast, en nu klopt het helemaal! bedankt voor de tip.
Pagina: 1