[XP] start niet op na overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb een AMD 1200 FSB 200
Draaiend op 1200 FSB 266
Nu heb ik deze verder gezet naar 1400 Mhz en 266 FSB, als ik dit doe dan start windows XP niet meer op loopt soms vast bij opstarten of ik krijg een blauw scherm. Mijn moederbord ondersteund processoren tot 1400 Mhz en 266 FSB. Ik heb een Silverado Cooler dus op 1200 was mijn CPU 45 Graden en op 1400 ook 45 Graden. Helaas kan ik alleen draaien onder 1333 Mhz. Waarom niet op 1400?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik zou eerst eens een FAQ door lezen ...

Frequently Asked Questions DOC

Je kan niet zomaar een CPU ff hoger zetten.
Dat je Mobo 1400 aan kan is mooi, maar heft nix met de CPU te maken ...

En probeer het eerst eens wat langzanmer, ipv meteen 200mhz omhoog te gooien ...

[ Voor 0% gewijzigd door TDLofCC op 04-09-2002 09:21 . Reden: FAQ linkie erbij gezet ]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

vegterb schreef op 04 september 2002 @ 09:00:
Ik heb een AMD 1200 FSB 200

Waarom niet op 1400?
omdat jouw proc gemaakt is voor 1200, en hij niet verder wil dan 1200 FSB266 }:O |:(

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
op 1,33 Ghz Draait het wel allemaal goed en tempratuur veranderd niet, maar als ik naar 1400 ga dan klapt Windows XP eruit. dwz dat windows xp niet eens meer opstart, geeft opstartscherm en dan blauw scherm.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ehm ... je draait dus gewoon nog op een FSB van 133 ... ?

Nog belangrijker ... heb je de FAQ doorgelezen ... daar staat nl alles in ...

Belangrijk voor OCen, is je CPU unlocked, wat voor voltage staat er op de CPU, hoe Overklok je(FSB of Multiplier), koeling/temperatuur etc ...

Kan ook zijn dat je CPU gewoon niet hoger wil ...

Lees de FAQ maar ... wordt je veel wijzer uit, zoniet ... dan mag je meer een vraag stellen :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:50
Hehe, ben ik ook weer eens op GoT, nja zal ik nu reageren of nie? TDL heeft al 't antwoord gegeven :D maar probeer eens meer voltage?!?

Verwijderd

vegterb schreef op 04 september 2002 @ 09:47:
op 1,33 Ghz Draait het wel allemaal goed en tempratuur veranderd niet, maar als ik naar 1400 ga dan klapt Windows XP eruit. dwz dat windows xp niet eens meer opstart, geeft opstartscherm en dan blauw scherm.
ooit gehoord dat als je overclocked je een kans heb dat je systeem instabiel wordt, anders had ik mijn p4 1,8GHz allang op 5Ghz draaien, maar stiekem wil ie niet hoger dan 2,16GHz met mijn huidige setup. (standaard cooling enzo, ik ga meer voor de looks)

Verwijderd

Beetje een FAQ vraag...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.