Fatsoenlijk S-370 mobo, bestaan ze nog ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik zoek een beetje betaalbaar S-370 moederbordje..

Moet voorzien zijn van :
- 3 PCI sloten
- AGP 4X slot
- 2-4 PC133 sloten
- ATA 100 Ide
- GEEN onboard audio/video
- Eventueel on board lan
- geschikt voor P3 866/133
- Fatsoenlijke suspend/standby stand

Ik zoek me rot maar kan weinig vinden wat nog leverbaar is zonder gelijk een mega groot bord te zijn. ik heb geen 6 pci sloten nodig dus een kleiner bordje is welkom.

Iemand sugggesties ?

IP Rocks

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik denk dat er maar weinig mobo's zullen zijn met 'maar' drie PCI-sloten zonder onboard audio en/of video. Zoek anders op de Frontpage in het nieuws eens op "socket 370 roundup" of zo.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Ben bang dat je die niet gaat vinden met maar 3 PCI soten. En je kan het onboard sound toch uitzetten en er een geluidskaart in douwen ??

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik gebruik zelf nog steeds een Asus TUSL2-C, heeft weliswaar meer pci sloten maar is verder een perfect bordje en is nog altijd op veel plaatsen te koop. Kost geloof ik iets van € 100,--

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
mja ziet er naar uit dat een kleiner bordje zonder video/sound niet gaat lukken.. Ik vond het zonde omdat er toch een radeon 8500 en een geluidskaart met SPDIF in gaat..

IP Rocks

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De meest recente en meest verkrijgbare So730 chipsets zijn de Intel 815, VIA Apollo Pro133T en natuurlijk de gouwe ouwe 440BX. De belangrijkste verschillen zitten 'em in o.a. de geheugenondersteuning: de i815 (zoals op de eerder genoemde Asus TUSL2) kan maximaal 512MB hebben, terwijl de VIA Apollo Pro133T 2GB (of 4GB registred geheugen!) kan hebben. De BX ondersteunt maximaal 1GB (max. 4 reepjes 64Mbit 16Mx8 doublesided), maar heeft ondanks haar leeftijd van 4 jaar nog altijd de beste geheugenperformance van alle So370 chipsets :)

Kies een chipset uit, kies een moederbordfabrikant uit die je het meest aanspreekt, zoek dan gewoon het web af naar info, vergelijkingen, etc..

Mijn persoonlijke voorkeur voor een So370/Slot1 plankje gaat uit naar de Abit BE6-II, maar deze is helaas moeilijk nieuw verkrijgbaar.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, kwestie van websites van fabrikanten afgaan, type uitzoeken, pricewatch kijken en klaar ben je.

Deze kan dus wel dicht.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.