Trust Wireless Audio/Video op Radeon 8500 probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Daarstrax dat ding bij de kijkshop weg geplukt. Al veel mee geklooid. Bij een vriend van me deej die het prima. Hier helaas niet. Ik krijg alleen geluid op de tv. (Kwil dus op mn pc een filmpje aanzetten en die dan op de tv bekijken) Hij had een tooltje voorgesteld, tv tool. Maaar die doet het alleen met nVidia chips. Ff in de search gezocht, ff op google. Maar een echte tv tool heb ik niet kunnen vinden. En dat is ook niet nodig hoorde ik, want die zit erbij ?
Als ik bij dat mediacenter gewoon op file player klik en een filmpie open zie ik nergens een soort button die het beeld moet doorschakelen. Want mijn screen zou eerst uit moeten gaan denk ik ? Voordat ik beeld krijg op de tv ? Dat was bij die maat van me iig.
Tis allemaal met een scart geval. De gele plug, via verschijdene adapters op (zeg maar) het ps/2 plugje op mn radeon gedaan. (Kweenie hoe ik het anders moet zeggen, ist DVI ofzow ? Zal allemaal wel)
Mijn vraag nou dus ? Wat doe ik fout ? Ik heb alle kabeltjes goed vast, refresh rate op 60 hz, maar tv is maar 31 of 28 toch ? Maar dan zou ik nog steeds ergens een switch moeten vinden ? Zodat ik beeld krijg op de tv en niet meer op me monitor?
Hoop dat iemand me hier mee kan helpen, anders gaat dat ding trug !

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

gebruik je enter knop es wat vaker , kzal nu eens proberen te gaan lezen .

ik snap er dus echt helemaal nix van .

ik begrijp wel dat je geen beeld op je tv krijgt maar wel geluid .

staat je tv wel goed ingesteld ? ( goed kanaal )

en heb je " kloon " " n-vieuw " wel ingeschakeld ?

probeer de grote tv-out faq eens

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

mischien dit iets om te lezen :
Informatie voor mensen met ATI-kaarten

Dual monitor:
Het is alleen mogelijk dual-monitor te gebruiken als de monitor die op de DVI poort is aangesloten een plug 'n' play monitor is (DDC compatible). Een DDC-compatible monitor ontvangt niet alleen een signaal van de videokaart, maar stuurt er ook eentje terug.
Tijdens het booten staan allebei de poorten aan (ongeacht of er een monitor in zit) Daarom zie je bij het opstarten altijd gewoon een cloned image op je 2e monitor. Als deze monitor dus geen DDC compatible monitor is 'ziet' de kaart hem niet en wordt de DVI poort uitgeschakeld.
Volgens de mensen bij Entech Taiwan (van oa. Powerstrip) is er geen mogelijkheid om de DVI poort handmatig aan te zetten.

Het probleem staat bovenaan de buglist van ATi want ze zien dit probleem als een zgn. "showstopper".

Tv-out:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen.

Wat nog belangrijk en handig is:

Het beste is om je pc te rebooten zodra de schermen aangesloten/ingesteld zijn. (vooral als je problemen met de kleuren hebt) Op de Radeon (vast ook voor de Radeon II), kijkt je pc elke keer dat je properties->settings->advanced opent of tv-out aangesloten is of niet.
Dus gewoon windows(2000) opstarten, kabel erin, prop.... tv is groen. ESC drukken, kabel eruit, prop... tv grijs.
Er is dus helemaal geen reboot nodig.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Ok ik heb nu een adapter, die gaat van mn dvi naar dat wireless geval. De tv heb ik nu 2 meter van mn pc staan, ik krijg nog steeds geen beeld maar nu wel dunne witte verticale streepjes over het beeld heen. Ik heb de tv op Pal B staan, wat d8 ik ook moest. Als ik het gele stekkertje eruit haal (van de scart, de video uitgang) dan heb ik geen witte streepjes meer op het beeld, hij verstuurd daarom dus wel iets ?? En mijn monitor is iiyama 451 pro, kweet nie of die ddc compatible is .... ?