Toon posts:

[ADSL] Multi PC modem vs. Modem + HUB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, wat is nou het verschil tussen een eenvoudig modem met hub aan de ene kant en een multi pc modem aan de andere kant...

Ik wil namelijk ADSL gaan nemen (XS4ALL/MXSTREAM) en denk eigenlijk dat ik gewoon een doe-het-zelf pakket zonder wat voor modem ook moet nemen. Zelf een modem+switch er achter en ik kan een eigen netwerkje bouwen met meerdere pc's toch? Met NAT enzo?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb zelf geen ervaring met het multi-pc-modem en ik denk ook weinig tweakers aangezien deze duurder is dan het standaard ethernet modem.

Maar ik denk dus dat het de goedkoopste oplossing is om gewoon het standaard modem te nemen en een switch er bij, maar ik weet verder niet wat voor firewall opties die multi-pc-modem heeft.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb wel ervaring met dat ding, en je kan het zien als een getweaked modem dat standaard op "DHCP" staat om je ip's uit te delen aan het netwerk, met daarin een 10mbit half duplex 4 poorts hun ingebouwd met een mooier html-menu, waarin je netjes alle dingen in kan stellen zodat je niet met telnet shit hoeft te gaan zitten regelen. Door EEN uitgang aan de uplink van een hub te hangen kan je trouwens tot 255 pc's aansluiten op dat multi-PC apparaat :).

Je kan met het normale ethernet modem trouwens wel via een hub inbellen, maar dan wel gewoon nog steeds met VPN en maar met EEN pc tegelijk. Je moet het modem dus tweaken en wat dingen instellen, voordat je zomaar met een hub met meerdere pc's kan internetten.

Het voordeel van het laatste is wel dat je interne netwerk gewoon met 100mbit kan en naar het modem met 10. Het nadeel is dat geen support hebt op getweakte modems en netwerken erachter en dat je dat met het multi-pc modem wel hebt.

Ik vind dat multi pc modem wel een mooi ding, al was het maar omdat die html-menu's zo lekker flex zijn :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wel een stukkie duurder ook... Maar ik kreeg net de tip dat er van Draytek een switch met ingebouwd ADSL modem komt, voor analoge lijn in mijn geval... www.draytek.nl

Vigor 2600X

Goed idee? Waarschijnlijk rond de 229 eurootjes

Verwijderd

Topicstarter
routershop.nl heeft hem voor minder: 228 euro inc BTW

Maar ook zoiets van E-tech: 163 euro inc BTW

Kent iemand de belangrijkste verschillen?

Verwijderd

Door een firmware update is van het alcatel modem dat je bij een aantal adsl providers krijgt een router te maken. Daardoor kun je NAT, dhcp etc. gaan gebruiken. Je hebt dan alleen nog een hub/switch nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, interessant... Dat zijn dus de getweakte modems van Alcatel waar je zoveel over leest op dit forum?

Om welke types Alcatel gaat het dan?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:12:
Hmmm, interessant... Dat zijn dus de getweakte modems van Alcatel waar je zoveel over leest op dit forum?

Om welke types Alcatel gaat het dan?
Dit gaat om alle type alcatel speedtoutch ethernet.

Meer kan je er op www.bruring.com over lezen
Pagina: 1