Toon posts:

Linux Redhat 7.3 - simpele vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik begin net met Linux (Redhat 7.3) en het wil behoorlijk vlotten maar een paar dingen lukken me niet (voor jullie misschien heel simpel maar voor mij behoorlijk ingewikkeld)

1) Hoe verander ik me schermresolutie?
2) Hoe krijg ik me computer zover dat hij niet meer automatisch op stand-by gaat?
3) Ik heb een Soundblaster Live. Waar kan ik hier drivers voor vinden en hoe moeten die geïnstalleerd worden?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik ben zelf al een paar uur aan het zoeken geweest.

Verwijderd

1) op je console of in X ?
2) en wanneer gebeurt dat dan ?
3) modprobe emu10k1 als root. Ongetwijfeld zitten de drivers er al wel bij.

Verwijderd

Topicstarter
1) In X
2) Na een paar minuten (20 - 30)
3) En met welk commando moet dat?

Verwijderd

1) Ctrl Alt + of Ctrl Alt - om tijdelijk te veranderen, aanpassen /etc/X11/XF86Config(-4) of tools gebruiken (XConfigure ??)
2) apmd of acpid uitschakelen
3) op de console prompt:
code:
1
modprobe emu10k1
en om de wijzigingen definitief te maken zul je wel iets aan /etc/modules.conf moet aanpassen. Maar ik ken RedHat niet zo geweldig goed en wil je dan ook verwijzen naar een site met documentatie. Op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.3-Manual/ vind je documentatie waar je een boel antwoorden zult kunnen vinden op je vragen. :)

Verwijderd

Topicstarter
tnx maar nog een vraag.....ik heb als root helemaal geen iconen meer op me desktop en rechtermuisknop werkt ook niet meer......dat was nadat ik een instelling had veranderd (vraag me niet wat....) hoe krijg ik dat weer aan de gang?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, log liever sowieso niet in als root, maar gebruik "su" in een terminal om root te worden.

Verwijderd

Topicstarter
ok geluid heb ik werkend maar elke keer dat ik me comp reboot is het geluid weer weg....moeten de instellingen ergens worden opgeslagen?

Verwijderd

http://www.redhat.com/doc...ide/s1-fun-sndconfig.html
Staat allemaal wel in die manuals die ik je heb gegeven dus...
Pagina: 1