Problemen met adsl

Pagina: 1
Acties:

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
weet er iemand iets op het volgende probleem?

ik heb een pentium 166 staan, die als server moet gaan dienen voor een netwerkje
. er draait nu win98 op maar mijn modem (e-tech pci adsl modem (gekocht bij routershop)) kan geen contact maken met cistron. Op een of andere maakt de modem niet goed contact met de server.
Als ik dezelfde modem in een andere computer (win2k) stop werkt het wel.

ik krijg geen ip adres en als ik het gekregen adres handmatig instel werk het ook niet. bij de helpdesk zeggen ze dat de DHCP server niets ontvangt.
Ik heb alle instellingen gechecked en alles staat goed.

Weet er iemand een oplossing hiervoor?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Heb je wel je ip gereleased (op de machine waarop het wel werkt), voordat je 'm in die w98 bak stopt? Bij Cistron is de leasetime 2 uur dus zul je 2 uur lang geen ip krijgen als je 'm omschakelt zonder te releasen. Mjah dan zou ie wel een aanvraag moeten doen, en als de helpdesk zegt dat dat niet gebeurt...
Heb je toevallig een netwerkje met dhcp waar je ff kan testen of die machine sowieso wel dhcp "snapt"? Ik heb hier met een vriend weleens zitten klooien toen wilde ik mn workstation op dhcp zetten, en dat werkte maar niet.... totdat ik zag dat ik de dhcp-client service had gestopt |:(

Misschien is er voor 98 een patch die te maken heeft met tcp/ip en dhcp? Tis wel heel raar dat w2k werkt en w98 niet.. naja tis natuurlijk wel een goede reden om een iets beter OS dan 98 te installeren op die machine :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

offtopic vraagje... doen ze bij cistron niet aan alcatels?? 8-)

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb 'm aan de praat gekregen, gewoon de instellingen negeren die bij de modem geleverd worden
De encapsulation mode moest iets anders zijn dan werd opgegeven

btw
Ik heb de pci modem en een splitter los gekocht, dat scheelt euros

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Ah... handig, dat docs kloppen ;)

Ik heb een simpele ADSL modem die ik nog had, dus instellingen waren bij mij niets meer dan modem aansluiten op de telefoonlijn en een netwerkkabeltje naar mn pc gooien, DHCP aan (naja stond ie al...), en klaar.

Exact expert nodig?