[php] email validatie werkt niet goed...

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
ik vroeg mij af of er iets bestond om een email adres te checken, dus of deze syntax goed is: iets@hoi.com.
Kep nl. een formuliertje en als je in het veld 'e-mail' alleen cijfers of letter oid invult krijg ik een warning (de ingevulde gegevens worden overigens wel verstuurd).

Ik heb dus wel een scriptje gevonden, althans ik heb er een gedeelte van gebruikt(dus alleen et email validatie gedeelte heb ik eruit gesloopt zegmaar):

<? class FormFieldChecker{ function FormFieldChecker(){ } /** * Checks if the email is a valide one **/ function isEmailAdress($email){ $isEmailAdress = FALSE; if ( $email != '' ) { if ( preg_match('/^[a-z0-9\.\-_]+@[a-z0-9\-_]+\.([a-z0-9\-_]+\.)*?[a-z]+$/is', $email) ){ $isEmailAdress = TRUE; } } return $isEmailAdress; } }?>

maar ik krijg nog steeds die warning:

Warning: Bad Message destination in [pad] on line 23

In regel 23 staat dit:
mail("$email", "$antwoordonderwerp", "$antwoord");

email is de variabele waarna automatisch een e-mail wordt verstruurd bv. "bedankt voor et invullen van de form" Maarja aangezien dit geen geldige is krijg ik dus die warning. Maar kep toch die controle erin zitten?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

gebruik je die checker ook wel?
en wel correct??

Verwijderd

Sorry voor deze misschien enigszins nutteloze reply, maar ik zie het nut niet in van een dergelijke email adres validator. Waarom niet? Als iemand nou zijn eigen emailadres niet aan je kwijt wil, vult hij/zij toch wel iets anders in. Of dat nou een geldig adres is of niet kun jij niet achterhalen met je validator. Als het alleen is om te controleren of de gebruiker niet per ongeluk een foutje maakt denk ik dat je je doel voorbij streeft.

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Die controle heeft geen invloed op je fout ljikt me... hij veranderd toch niks aan de variabele $email hij checkt alleen of die geldig is.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
zitten er geen \r\n aan het einde van het email adres?
kan het zijn dat het emailaddress in de volgende vorm gepost wordt:
\"user@domain\"
in dat geval is er iets als stripslashes

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
bij deze dan de hele code van mail.php:

==========================================================
<head><title>mail formpje</title><link rel="stylesheet" type="text/css" href="mystyle.css"></head>
<body background="images/content_achter.jpg" bgproperties="fixed">
<? class FormFieldChecker{ function FormFieldChecker(){ } /** * Checks if the email is a valide one **/ function isEmailAdress($email){ $isEmailAdress = FALSE; if ( $email != '' ) { if ( preg_match('/^[a-z0-9\.\-_]+@[a-z0-9\-_]+\.([a-z0-9\-_]+\.)*?[a-z]+$/is', $email) ){ $isEmailAdress = TRUE; } } return $isEmailAdress; } }?>

<?if ($naam == "" OR $commentaar == "" OR $onderwerp == "" OR $email == "") {
?>
<center><br><br><br><br><br><br><br><b>Vul alle velden in a.j.b! Klik <a href=javascript:history.back(1)>hier</a> om terug te gaan.</b></center>
<br>
<br>
<br>
<br>
<?
}

else {
$antwoordonderwerp="hier komt tekst";
$antwoord="Bedankt voor het sturen van je reactie.";
$Naam="Naam: $naam\n";
$Onderwerp="Onderwerp: $onderwerp\n";
$Email="E-mail: $email\n";
$Commentaar="Commentaar: $commentaar\n";
mail("mail@hoi.com", "$onderwerp", "$Naam $Email $Commentaar ");
mail("$email", "$antwoordonderwerp", "$antwoord");

print ("BEDANKT, je reactie is verzonden!");
}

?>
<br><br><br>
<center><a href="javascript:parent.close()">Sluit dit venster.</a></center>
</body>
==========================================================

Misschien dat het zo wat duidelijker wordt...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je code is absoluut niet duidelijk, plaats het es tussen [php]-tags en lijn het es wat beter uit.

Maar goed, ik herhaal mijn vraag:
"gebruik je die checker ook wel?
en wel correct??"
Antwoord: nee en nee...

Je hebt blijkbaar ook geen flauw idee wat je nou precies doet, zou je niet es eerst proberen te ontcijferen wat je eigen code doet, daarna wat je toegevoegde code doet en hoe je dat kan integreren??
Pagina: 1