Toon posts:

DiabloII rare schokken..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand dit probleem? Ik heb dit in 2D in DII als ik de pc heb opgestart en daarna eerst bv. Quake3 heb gespeeld en daarna ga DII-en, dan schokt hij enorm.. onspeelbaar, echt van die lag-schokken (terwijl ik singleplayer speel), dat ik van de ene plek naar de andere spawn zo'n beetje...
Ik heb dit niet als ik opstart en meteen ga DII-en...
In 3D begint 't goed, maar na een paar minuten krijg ik precies dezelfde schokken, ongeacht hoe ik opstart.....
systeem:
Chaintech mobo met SiS5600 chipset
Intel PIII 450
128 MB Ram
Hercules Geforce2 MX
Soundblaster 128 PCI
Detonator 6.31
DiabloII versie 1.03

iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
jzs.. echt niemand????

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hulp kan ik je helaas niet bieden maar ik kan alleen zeggen dat ik precies hetzelfde probleem heb :'(
Als ik een uurtje UT gedaan heb en ik schakel dan over naar Quake 3 Arena dan schokt het ook. Mijn gok is dat het iets met het geheugen te maken heeft.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Sinds mijn eerste computer, c64 via XT, Amiga, P1, P2 ebn Athlon, heb ik me aangeleerd om na een spel wat een beetje resources vreet gewoon te rebooten voordat ik iets anders ga doen.....no problem!

Goets,
HC

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

DutchMan

NederlandseMan

Diablo 2 in 2D spelen. :) Moet je effe dat display utill dinges starten in de diablo 2 map. (of via startmenu). Dan kan je alleen niet met perspectiev spelen. maar dat is toch lelijk. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 2D schokt ie ook stuk minder snel, maar soms ook wel wanneer ik begin.. ;(

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

waarschijnlijk komt dit gewoon door te weinig geheugen.. dus of koop meer geheugen, of sluit alle geheugen-vretende virus-scanners-en-andere-kut-programma's af en dan voorspel ik dat je er veel minder last van zult hebbe

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Topicstarter
? ik heb altijd alleen de explorer, dubbelklik en de volumeregelaar aanstaan als ik DiabloII ga spelen...
is 128Mb ram niet genoeg?????

ps. weet je wanneer ik het ook heb. Ik heb net voor de 4x ActI uitgespeeld, dit keer met de Necromancer, alles perfect, halve act zonder schokken achtereen gehaald, nou pak ik de caravan naar actII en zo gauw ik in actII ben (in de stad al, meteen) begint ie weer enorm te schokken, terwijl ik niets gedaan heb en DII niet eens verlaten heb????

Verwijderd

Wat een vaag probleem zeg.
Het lijkt mij idd dat het een resources probleem is.

Wat voor OS gebruik je? Ik zelf gebruik win2K en draai een maand lang zonder te rebooten allerlei spellen (diabloII, quakeIII, Baldurs Gate2) en heb nergens last van.
Misschien omdat win98 niet al te verstandig met de resources omspringt...
Als je weer aan een format toebent moet je maar eens win2K proberen te installeren.

En natuurlijk nieuwste drivers, patches etc!

Verwijderd

Topicstarter
'als je weer een format doet'

WHahahhaha, ik ben niet zoals de meeste mensen hier, ik vind 't formatteren van me HD niet echt iets wat ik dagelijks leuk vind!:P Ik heb daarom ook al weer maanden win98 en hoop dat zo te houden!

Ik heb dus al goede detonator drivers en 1.03 van DiabloII. Misschien kan 't met me RAM te maken hebben, maar dat lijkt me érg onwaarschijnlijk. Daarnaast heb ik er bij andere spelen, Q3/Elite Force/Homeworld allemaal geen last van en nooit gehad. Dit is voor 't eerst dat ik dit tegenkom.

ps. kan 't niet met 't virtuele geheugen te maken hebben? ik heb dat nu op 256MB ingesteld, terwijl ik een 8GB HD heb en meestal min. 1 GB vrij heb... ?

Verwijderd

Oh format heeft niet altijd zin. Ik speel hier nu op een schone HD en Diablo II loopt ook niet vloeiend. Sterker nog, ik heb het bij niemand nog goed zien lopen. Waarschijnlijk komt dit ook door Win98 SE dat niet echt goed omspringt met je geheugen.

Test systeem:

AMD Athlon 700MHz
Asus K7M
Creative Ge-Force Pro DDR 32MB
41,5GB 7200rpm Maxtor ATA-100 (Lopend op 66)
128MB SDRAM
Soundblaster Live!

Iemand ideeen om Diablo II echt zonder schokken te laten lopen?

Verwijderd

Nog iets anders, Diablo2 blijft problemen geven met nvdia chipsets omdat het is geschreven voor 3dfx based kaarten. Ik heb al op verschillende lanparties mensen horen schelden over de slechte performance, allemaal met Gforce 2. Op mijn Voodoo 3 loopt ie perfect (en ziet er beter uit).

Probleem ligt bij de lange ontwikkeltijd van d2, 3 jaar geleden was 3dfx gewoon DE videokaart.

Groets,
HC

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... dit wijst idd op een echt DII-probleem, ik zal de Blizzard-support eens contacten...

Verwijderd

Ach, ik speel d2 nog best vaak, de gameplay is erg goed. Af en toe komen er wel de nodige vloeken aan te pas :'killed by doom knight', die nog helemaal niet op het scherm was. Met andere woorden, erg buggy. Ook heeft een kennis van mij last van dezelfde problemen als jij als ie langer dan 2 uur speelt...memory leakje?

Misschien dat 1.04 beter is, die schijnt binnenkort uit te komen.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hmmm ik heb Diablo II nu sinds een weekje en ik moet zeggen het draait gewoon perfect onder D3D, geen schokken of niks. Ik heb wel 192MB Ram en mijn virtueel geheugen staat zowel voor min en max op 477mb, ik gebruik de 6.31 drivers voor mijn GeForce 2...

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1