Mapbuild probleem

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-01 12:49
Mensen,

Ik ben er mij van bewust dat deze vraag snel gesloten zou kunnen worden (ik heb zo'n zwak voorgevoel) maar ik wilde toch ff wat ideeën met jullie wisselen. Op dit moment ben ik bezig met een map voor Half-life en heb al een heel stukje af. Je begint in een soort mijn met het lichteffect van unreal (dus in de hoeken een lamp etc) in die mijn kun je een lift in en je kunt naar een opslag plaats waar wat kratjes liggen die zijn omgedonderd en waar radioactieve zooi uit stroomt.

Voor de deur van de opslagplaats staat een generator die en pokkeherrie maakt (is fun :P). Maar nu als je dan met ide lift omhoog gaat kom je in een grote ruimte. Ik wil verder gaan bouwen aan die map maar weet ff niet wat ik er in die grote ruimte moet komen.. heb al van alles bedacht.. een bierbrouwerij (ja wazig i know), een powergenerator, een hoop rotzooi (opslagplaats)maar op een of andere manier is dat niet HET.

Heeft iemand anders nog een idee wat er in zou kunnen komen?

Strava | AP | IP | AW

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
some screenies voor inspiratie misschien?

Verwijderd

rails die naar buiten gaat..?

Verwijderd

Installeer daarboven een volledig internetcafé, compleet werkend met computers die allemaal naar Fok surfen. I don't know, gebruik je inspiratie of lees anders het topic van die kerel die mensen zonder fantasie afraadt aan zow een dingen te beginnen.

Iig, veel succes nog.

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Een trein ofzo die die kratjes met afval moest gaan vervoeren ... maar idd een paar screenies zou handig zijn.

• Webgnome
zoals gevraagd een paar screenies:

screenie 1

screenie 2

screenie 3

screenie 4

Het laatste screenshot is van de deur waar je naar binnen kijktin de ruimte waar deze topic dus over gaat. Zoals je ziet zit er al een vloer texture in en wat lampjes maar daar houden mijn ideeën op :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Webgnome op 04-09-2002 01:10 . Reden: de plaatjes zijn 1280x960 ]

Strava | AP | IP | AW

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Die screens zijn MEGA donker! Ik zie dr haast niets op!

Verwijderd

het klinkt mooier dan het eigenlijk is.

de ruimtes zijn te groot, er staat te weinig in

• Webgnome
de screens zijn donker omdat de level ook donkeris.. dat is nou juist 't idee. en inderdaad er staat nog niet veel in maar datkomt nog allemaal.. snappie vou

Strava | AP | IP | AW

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Da Monkey schreef op 04 september 2002 @ 01:09:
zoals gevraagd een paar screenies:

screenie 3

Het laatste screenshot is van de deur waar je naar binnen kijktin de ruimte waar deze topic dus over gaat. Zoals je ziet zit er al een vloer texture in en wat lampjes maar daar houden mijn ideeën op :'(
Gaaf, hoe maak jij die radioactive dinges???? :X

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Webgnome
mm hoe ik dat doe.. simpel :)

ik doe het met quark.. je maakt een ruimte en tekent een cube.. die shape je zo in de vorm van de plas die je wilt hebben :)

je maakt hem IETS dunner als de vloer en legt hem zeg maar in de vloer..
doet brush substraction en haalt dan het bbovenste stuk van de vloer eruit zodat het water zichtbaar wordt. Je geeft dit de texture van radioactieve zooi..

selecteert het vak en doet dan een entitie invoegen vanwater. sleept de cube daar in en geeft waardes op van hoe hard het moet stromen en golven.. Maar dan.. je pakt een light entitie.. stelt de waarde in op bijv 150.. en geeft hem de kleur groen mee die het radioactieve texture ook heeft.. plaatst de light entitie IN de plas water

en klaar :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

veel te donker (en niet zeiken dat het aan mij ligt, want deze keer echt niet)
verder niet verder werken als het niet goed voelt, begin desnoods een nieuwe map in een andere theme, want ooit krijg je weer inspiratie, ik map zelf voor q3, en mijn eerste redelijke map had +- 20 oudere broertjes die nooit het levende daglicht zullen zien, en maar 1 die het even heeft gezien, en 1 speedmap die nu nog bestwel veel op lans enzo word gespeeld...

don't give up yet

• Webgnome
veel te donker.. hebben jullie hem al gespeelt dan :P nope.. weet je wat ik zal de fileff op ftp zetten kunnen jullie ff kieken.

Hier is te downloaden

Strava | AP | IP | AW

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Da Monkey schreef op 04 september 2002 @ 19:27:
mm hoe ik dat doe.. simpel :)

ik doe het met quark.. je maakt een ruimte en tekent een cube.. die shape je zo in de vorm van de plas die je wilt hebben :)

je maakt hem IETS dunner als de vloer en legt hem zeg maar in de vloer..
doet brush substraction en haalt dan het bbovenste stuk van de vloer eruit zodat het water zichtbaar wordt. Je geeft dit de texture van radioactieve zooi..

selecteert het vak en doet dan een entitie invoegen vanwater. sleept de cube daar in en geeft waardes op van hoe hard het moet stromen en golven.. Maar dan.. je pakt een light entitie.. stelt de waarde in op bijv 150.. en geeft hem de kleur groen mee die het radioactieve texture ook heeft.. plaatst de light entitie IN de plas water

en klaar :)
Oh, Quark...... Ik gebruik GtkRadiant :Y)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

tis idd wat te donker, je lichts effecten kloppen niet helemaal boven de lamp, uhm, de glazen deur is een b-tje wazig, het stalen om het glas heen kan apart open? :) je laddertje is ook wat raar, om uit dat ene spul te komen dus. Maar je gang ziet er wel geinig uit

• Webgnome
de deur is een know problem ;P wordtaan gefixt.. het licht euhm. ja hoezo klopt dat niet en waar klopt het niet :)

en te donker... ooit een lichte mjn gezien :P

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Waarom maak je er een niet groot wapen magazijn in met 2 legerjeeps ofzo, dat je uitkomt in een Legershit, of maak er een hangar van zet er een vliegtuig in (gelukkig geen moelijke oplossing :P)
Pagina: 1