kabel van stereotoren onder stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35069

Topicstarter
de kable die van m'n stereotoren naar m'n computer loopt staat onder spanning (krijgt een redelijke schok als je hem aanraakt), misschien heeft dit met de lengte (10 meter te maken) ook is m'n stereo niet geaard. eet iemand of dit schadelijk is voorm'n line out van de pc ? en of er wat aan te doen is?

voor de rest iik heb geen geaarde stopcontacten bij m'n pc, weet iemand of het mogelijk is om toch een geaard stopcontact te krijgen/ b.v. door de aarde naar de radiator te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Als dit inderdaad een "goede aarde is" dan kan je het zo oplossen.
Als dit geen goede aarde is bv een roestige koppelstuk dan staat ook je
radiator onder spanning.
Het is beter om toch even aarde te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Uitkijken, ik had dit ook, en heb mijn receiver al een keer gemold door aan te raken, en ook mijn soundblaster live in- en uitgangen een keer. Dure geintjes dus. Doe er iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
ja en hoe doe je dat als je datzelfe bij je vriendin heeft die op kamers zit 3 hoog :) daar sla je nie zomaar ff een aard pen.... :) had van het weekend psies het zelfde en het is echt geen kein schokje nog een nadeel is dat alles op die kabel stoort die van pc naar stereo gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Een aardepen slaan, doe je zoiezo niet zomaar ff. Ik had ook geen aarde op mijn kamer, had er ook dingen mee gesloopt (fl 1500,- schade, gelukkig garantie). Bovendien durfde ik nooit aan mijn pc te komen als ie aanstond (staat zo'n 115 Volt op: auw). Dus ik heb aarde gemaakt met de CV. Het argument dat de radiator onder spanning zou komen te staan als er een roestig koppelstuk zou zijn ofzo, lijkt me niet op te gaan. Want als er geen verbinding met de aarde is, dan is er ook geen sprake van aarde. Nou, ik kan je vertellen dat er zeker wel sprake is van aarde op mijn kamer :).
Aarde maken via de CV is trouwens al lastig genoeg om dat netjes te doen. Je moet zo'n klem hebben waar je de aardedraad aan kan bevestigen en om de CV kan klemmen om een geschuurd stuk (verf geleidt niet). Maar je moet dan ook nog de aardedraad die van het stopcontact naar de CV loopt wegwerken. Ik had het geluk dat het stopcontact dat ik wilde aarden net achter een kast viel, zodat je niks van de aardedraad (nog lelijke kleur ook) ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64047

AARDE!!!
zit het niet in de muur of plafond dan van de waterleiding, centrale verwarming en in het laatste geval is het zelfs mogelijk van de gasleiding, maar probeer eerst de vorige twee optie's. 8)
Gewoon bij de doe het zelf ff een aardklem halen voor een verwarmingsradiator of waterleiding, draadje er aan en naar de aarde draad van je verdeeldoos (groen/geel) en voila aarde ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
verbind de kast van de pc aan de kast van de versterker en andere apparatuur.

dit doet je kabeltje ook al, maar dat is niet de manier waarop je het wil. de kabel is er ook niet op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Anoniem: 64047 schreef op 04 september 2002 @ 21:57:
AARDE!!!
zit het niet in de muur of plafond dan van de waterleiding, centrale verwarming en in het laatste geval is het zelfs mogelijk van de gasleiding...............
Aan de gasleiding :? , ik zal maar niet vragen of je levens moe bent. :P
Als je ergens geen aarde van moet maken is het de gasleiding.
CV is tot daar aan toe omdat de radiatoren en ketelhuis aan aarde ligt, maar puur aan de gasleiding , zou ik je niet aanraden
Is voor ieders veiligheid !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52
Aardeproblemen zijn bekend. Oplossingen daarvoor ook.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.