[Win2K server + ICS probleem]

Pagina: 1
Acties:

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:38
Ik heb sinds een totale format van mijn server (hadden probleempjes met hacker:()
een probleem met ICS in 2000 server. Internet staat keurig gedeeld, werkt ook behalve Hotmail en uploaden via FTP programma's of bijvoorbeeld Brinkster.
Situatieschets :
Server met Win2Kserver en ICS met ADSL Basic van Planet.
twee nics, een genaamd Mxstream voor connectie met modem, IP 10.0.0.150
een genaamd Thuis die naar een HUB toe gaat, IP 192.168.0.1
ICS voor ADSL, dat is de dailup connectie
2 Clients, allebei bovenstaande problemen...

Bij de eigenschappen van de Interdailup connectie heb ik al geprobeerd de extra mogelijkheden voor extern netwerk meegegeven, met als servername 192.168.0.1
Ook al lopen klooien met gateways en DNS etc etc, maar niks werkt...
Iemand enig idee waaraan bovenstaand problemen kunnen liggen ?????
Overigens werkt alles wel perfect op de server zelf, het probleem ligt echt bij ICS

Everytime I suffer I become a better man because of it

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WOS -> NT

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

>:) Martijn, het lijkt erop als ik het zo zie dat je server niet goed deelt.. Je draait weer 2k server.. Ik wil evt wel ff remote kijken ... B)

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:38
KICK !!!

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

je kan beter routing and remote acces gebruiken, en hier een NAT router definieren dan kan je in je dhcp scope je server als remote router, dns en wins server benoemen. Dan heb je geen enkel probleem.
Het grote voordeel hiervan is dat je ook niet in hoeft te loggen om i-net op je workstations/pc te hebben

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Probeer je MTU size eens te verlagen van je prive netwerk. Je kunt nagaan hoe groot Maximum Transmission Unit moet zijn door de volgende commando in te typen in de dosprompt: ping www.tweakers.net -l 1500 -f. De waarde 1500 per 8 verlagen totdat de melding "Packet needs to be fragmented but DF set" verdwijnt. Dan deze waarde instellen op je netwerkaart(en) van je privé netwerk. Hopelijk verdwijnt het probleem dat je geen connectie kunt maken naar bepaalde websites.
Pagina: 1