[Linux] Prullenbak in RedHat??

Pagina: 1
Acties:

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Hallo
Mijn vraag is dus vrij simpel, bestaat er zoiets als een prullenbak in RedHat 7.3. Ik heb zojuist per ongeluk een gemounte fat32 disk gewist. Daar stonden een hoop dingen van school dus wil dit zeer graag weer terugdraaien.

Leeg

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik geloof dat er iets is als lost+found dir, heb er iets over gelezen dat je daar evt. iets terug kunt halen, alleen daar moet je dan zeer snel mee zijn... zoek daar even op, weet nl. niet of dat ook geld voor fat32
Als ik iets doms zeg dames en heren dan hoor ik het wel....

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 12:54
De data is kwijt :(. Misschien kan je met norton diskdoktor of een of andere disk utilitie je gegevens terug halen. Maar zo'n prullenbak is alleen bruikbaar onder windows.

• reskobon
Hum dat klinkt toch wel als erg jammer :( nou ja hopen dat ik zoveel mogelijk terug kan vinden bij mede studenten. :(

Leeg

Verwijderd

Er is wel een trashcan maar die zit in Nautilus (Gnome). Daar moet je dan wel bewust gebruik van hebben gemaakt (move to trash).

Jij hebt gewoon een filesystem leeggepleurd. Je zou kunnen dual-booten naar Windows als je dat hebt en dan met een of andere undelete / recover tool aan de gang gaan.

Maar speaking in general terms heb je het aardig verkl**t ben ik bang.

• reskobon
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:41:
Er is wel een trashcan maar die zit in Nautilus (Gnome). Daar moet je dan wel bewust gebruik van hebben gemaakt (move to trash).

Jij hebt gewoon een filesystem leeggepleurd. Je zou kunnen dual-booten naar Windows als je dat hebt en dan met een of andere undelete / recover tool aan de gang gaan.

Maar speaking in general terms heb je het aardig verkl**t ben ik bang.
Klopt was ook een van mijn eerste akties in NOS en niet bepaald een goede, ik ga dan nu maar eens terug naar Windows.:(

Leeg

Verwijderd

Geflopt:

Dat lost+found is alleen voor UNIX filesystems zoals bv. Ext2 en Ext3. Niet voor Fat32. En dan nog, alleen data die fsck heeft kunnen redden van een unclean mounted filesystem zoals na een crash, wordt in lost+found gezet.

Verwijderd

Probeer onder Windows eens van dat Norton spul enzo. Resque programma's en dat soort.

Mocht je eens een keer een neigingen krijgen om UNIX filesystems "op te schonen" en je gebruikt de Midnight Commander "mc" gebruik dan z'n safe-delete functie. Het werkt volgens mij wel alleen op Ext2.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hang het ding in een windows machine en gebruik Norton undelete.
Moet je ondertussen niet op de schijf geschreven hebben.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:43:
Geflopt:

Dat lost+found is alleen voor UNIX filesystems zoals bv. Ext2 en Ext3. Niet voor Fat32. En dan nog, alleen data die fsck heeft kunnen redden van een unclean mounted filesystem zoals na een crash, wordt in lost+found gezet.
Helaas niet geheel goed dus van mijn kant.... Thx Bunny_Feet heb ik weer waqt geleerd.
Pagina: 1