Toon posts:

[winxp] neemt ongewenst telefoon op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP neemt hier ongewenst de telefoon op nadat hij twee keer overgaat. Dit heb ik na de installatie niet ingesteld. Ik heb bij de modemeigenschappen gekeken, maar ik kon niets vinden. Volgens mij denkt hij dat het een fax is, maar dat heb ik niet ingesteld.

Het gaat hier om een U.S. Robotics 56K Fax Win.

Op zich hebben we kabel, maar we willen ook kunnen telebankieren (via modem).

Hoe kan ik dit uitzetten?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb je wellicht een of ander programmatje op de achtergrond draaien? Een oude truuk is om gewoon de telefoonstekker er uit te trekken...

Check ook bij je netwerkinstellingen of je niet binnenkomende verbindingen accepteerd (dialup server?).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Heb je niet toevallig Wake on Ring aanstaan in je bios?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

offtopic:
En wat zegt ie als ie op neemt? :p

'Dit is het automatische telefoonbeantwoordingssysteem van Windows XP, het nieuwe revolutionaire besturingssysteem van Microsoft. Nu voor slects €430 in de winkel!'

Nee, ik ken het niet, doet XP volgens mij zelf ook niet. Is het niet gewoon een of ander prog wat bij 't een of 'tander zat? Kijk eens bij de lijst van geinstalleerde software wat het zou kunnen doen?

Tja

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

GRRRRR.. waarom bemoeit dat stomme board zich met de tags? Als ik er [offtopic] neerzet wil ik dat er [offtopic] staat en niet dat ie de layout gaat verbouwen :(

Tja

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

fax service?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

MadEgg schreef op 04 september 2002 @ 07:39:
GRRRRR.. waarom bemoeit dat stomme board zich met de tags? Als ik er [offtopic] neerzet wil ik dat er [offtopic] staat en niet dat ie de layout gaat verbouwen :(
offtopic:
daar is die hele offtopic tag voor bedoeld :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Een faxservice heb ik zeker niet ingesteld. Ik zie ook niets staan bij "printers and faxes". Verder zie ik niet een dergelijke optie in de device manager bij het modem.

Bij de lijst van geinstalleerde programma's zie ik ook geen programma die het zou kunnen doen. Hij doet het al sinds ik hem heb geinstalleerd (dus ook zonder verder programma's geinstalleerd).

De telefoonstekker eruit halen is inderdaad de tijdelijke tussenoplossing. Alleen vergeet mijn vader hem er nog wel eens uit te halen en dan kunnen we niet meer gebeld worden (we komen er dan wel snel achter, aangezien de telefoon twee keer overgaat en stopt. Als dat een paar keer gebeurt, dan weten we wel hoe laat het is ;) .)

Wake on Ring staat denk ik niet in de BIOS, aangezien bij windows 98 hij het niet deed.

Dial up server is ook niet geinstalleerd.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ff je initstring van je modem aanpassen. uit mijn hoofd at&s0=0

register s0 bepaald hoevaak de telefoon moet overgaan voordat de modem opneemt.

probeer anders at&f (load factory defaults)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich zitten de factory defaults erin, want ik heb net een nieuwe install gedaan en we hebben verder eerder nog nooit wat aan de modeminstellingen veranderd. Fax hebben we bijvoorbeeld nog nooit gebruikt.

Waar kun je de initstring aanpassen?

Bedoel je advanced -> extra settings -> extra initialization commands en dan daar die tekst van je invullen? Of bedoel je ergens in het register?

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

hufkes schreef op 04 september 2002 @ 07:43:
[...]

offtopic:
daar is die hele offtopic tag voor bedoeld :)
ehh??? Er zijn een aantal tags die geconverteerd moeten worden, en een aantal die dat gewoon niet moeten...

[offtopic] en [edit] zijn daar twee voorbeelden van.
Ook moet iek van
* MadEgg doet dit en dat
afblijven.

Tja

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Topje: Nee met een terminal progje; b.v. met hyperterminal (zit bij XP).

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik precies met dat hyperterminal doen dan?
Pagina: 1