Hallo,
Vanwege het kapot gaan van mijn oude hd heb ik er een nieuwe ingezet, na het installeren van windows XP vond hij idd mijn 2 netwerkkaarten en kon ik via mijn modem internet op.
Na een zeer stomme actie
moest ik windows al na een kwartier opnieuw installeren dus dat maar gedaan. XP installeerde netjes zonder foutmeldingen en na een reboot had ik weer een verse XP. Ik d8 eerst eens mijn netwerkkaart goed instellen voor internet, maar nu begint dus de ellende. In network connections stonden idd de twee netwerkkaarten maar er werd aangegeven dat de kabel unplugged zou zijn
. Na wat gepruts met de kabel of hij er wel echt in zat ben ik de volgende zaken maar eens gaan proberen:
Het lampje op de kaart zelf brand ook niet dus het lijkt wel of hij geen stroom krijgt maar de geluidskaart werkt wel weer perfect. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor?
PS: morgen ga ik de netwerkkaarten testen in een ander systeem maar dat ze kapot zijn lijkt me zeer sterk omdat ook een nieuwe geen uitkomst kon bieden
Vanwege het kapot gaan van mijn oude hd heb ik er een nieuwe ingezet, na het installeren van windows XP vond hij idd mijn 2 netwerkkaarten en kon ik via mijn modem internet op.
Na een zeer stomme actie
code:
1
2
3
4
5
| * netwerkkaart in ander pci -slot * andere netwerkkaar geprobeerd (nieuw uit verpakking) * andere kabel * geluidskaart getest in andere pci sloten welke gewoon geluid gaf * getest onder linux met precies hetzelfde resultaat, wel detecteren maar verder niks |
Het lampje op de kaart zelf brand ook niet dus het lijkt wel of hij geen stroom krijgt maar de geluidskaart werkt wel weer perfect. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor?
PS: morgen ga ik de netwerkkaarten testen in een ander systeem maar dat ze kapot zijn lijkt me zeer sterk omdat ook een nieuwe geen uitkomst kon bieden