Netwerkkaarten kapot

Pagina: 1
Acties:

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21
Hallo,

Vanwege het kapot gaan van mijn oude hd heb ik er een nieuwe ingezet, na het installeren van windows XP vond hij idd mijn 2 netwerkkaarten en kon ik via mijn modem internet op.

Na een zeer stomme actie 8)7 moest ik windows al na een kwartier opnieuw installeren dus dat maar gedaan. XP installeerde netjes zonder foutmeldingen en na een reboot had ik weer een verse XP. Ik d8 eerst eens mijn netwerkkaart goed instellen voor internet, maar nu begint dus de ellende. In network connections stonden idd de twee netwerkkaarten maar er werd aangegeven dat de kabel unplugged zou zijn :?. Na wat gepruts met de kabel of hij er wel echt in zat ben ik de volgende zaken maar eens gaan proberen:
code:
1
2
3
4
5
*   netwerkkaart in ander pci -slot
*   andere netwerkkaar geprobeerd (nieuw uit verpakking)
*   andere kabel
*   geluidskaart getest in andere pci sloten welke gewoon geluid gaf
*   getest onder linux met precies hetzelfde resultaat, wel detecteren maar verder niks

Het lampje op de kaart zelf brand ook niet dus het lijkt wel of hij geen stroom krijgt maar de geluidskaart werkt wel weer perfect. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor?

PS: morgen ga ik de netwerkkaarten testen in een ander systeem maar dat ze kapot zijn lijkt me zeer sterk omdat ook een nieuwe geen uitkomst kon bieden

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
vaag vaag vaag..
waar zit die kabel aan de "andere" kant in?
als er geen signaal van de andere kant komt, geeft ie ook cable unplugged aan
daar kan 't probleem ook zitten..

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

waarschijnlijk een irq conflict probeer hem eens in een ander pci slot te stoppen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

of reserveer een irq voor de netwerkkaart

• xos
Ok, na wat testen met een labtop ben ik er achter gekomen dat mijn modem de geest heeft gegeven. Iig bedankt voor het meezoeken.

• xos
basterd schreef op 04 september 2002 @ 18:47:
Ok, na wat testen met een labtop ben ik er achter gekomen dat mijn modem de geest heeft gegeven. Iig bedankt voor het meezoeken.
Dus niet helaas, heb inmiddels een nieuwe modem binnen van ze gehad. En precies hetzelfde probleem. Het lampje op de modem dat er een ethernetverbinding is brand gewoonweg niet terwijl het lampje op de kaart zelf wel brand. Een netwerk met een labtop gaat gewoon.

Dit probleem begint inmiddels enorm irri te worden want kan via linux niet meer internet omdat de modem niet ondersteund word :(.

Dus misschien iemand met de oplossing voor mij of moet ik toch een ander mobo gaan proberen. Helaas liggen de mobo's niet op straat dus iemand met een ander idee zou welkom zijn.
Pagina: 1