Toon posts:

Moederbord/cpu probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe pc gekocht, 2e hands. Heb er rare problemen mee.

Ik hoop het zelf op te kunne lossen, is namelijk een leuk systeem, anders ga ik ermee terug.

MSI K7T266 Pro moederbord met een TB 1800+

Af en toe geeft de computer alleen een herhalende piep (met lange tussenpauze) als ik hem aanzet. Het lijtk erop dat de computer zich dan steeds opnieuw opstart.

Zie niets op het scherm. Als ik het msi diagnostig kaart erin stop, krijg ik 4 rode lampjes wat op een cpu probleem zou moeten duiden.

Ik heb de cpu eruit gehaald, zijn geen beschadigingen op de core te zien. Als de CPU kapot is, zou die bak helemaal nooit moeten opstarten lijkt mij. Zou een temperatuur probleem kunnen zijn, maar als ik de bak een keer of 3/4 de stroom eraf haal, doet hij het weer.

Vraag me af of er mensen zijn die dit ook hebben gehad, en misschien een oplossing oorzaak weten.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
bios reset??? videokaart goed in het slot??? geheugen op zijn plaats

Verwijderd

Topicstarter
Alle kaarten zitten goed op zijn plaats, geheuegen zit goed vast.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Waarom doet iemand zo'n recent systeem weg.......

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet.....Als hij mij iets verkocht heeft dat kapot is, kan ik het volgens de wet altijd terugbrengen..

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Misschien ligt het aan je voeding, dat die bijna kapot is.
Test eens met een andere voeding.

Als je denk dat het misschien een temp. probleem is, wat zijn dan de temps van je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
ding staat nu al een tijd aan, is 59 graden..

Verwijderd

Topicstarter
59 grasden voor de CPU dus, en het systeem is 44 graden.

Verwijderd

Probeer eens zoveel mogelijk onderdelen te vervangen voor soortgelijke.

Verwijderd

Heb je je cpu al getest met verschillende benchmarks? Als ie die stabiel doorloopt lijkt het me niet de cpu.
Pagina: 1