Toon posts:

Voodoo 2 problemen na overclock upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Nadat ik van een Abit BH6 mobo met overklokte Celeron 366 naar een Abit KT7 met overklokte Duron 600 ben gegaan, is het niet meer mogelijk om mijn Voodoo 2 te gebruiken. Elke keer als de computer opstart en bijna klaar is met Windows opstarten reboot hij uit zichzelf. Na enig zoeken ben ik erachter gekomen dat zodra de Glide drivers van mijn Voodoo 2 (12 MB) kaart worden geladen de computer reboot.
Ik heb geprobeerd te laden zonder overklokken,...geen resultaat. Ik heb voor mijn configuratie nieuwe drivers gedownload....geen resultaat..
Weet iemand iets van problemen tussen Voodoo en Via KT133 chipset of andere onderdelen ?? Ik wil nl. wel die voodoo nog gebruiken...met Glide.

Configuratie:
Abit KT7 moederbord (geen RAID)
Duron 600 @ 900
128 MB PC100 geheugen
naamloos Nvidia Riva TNT kaartje met 16 MB (laatste Detenator drivers)
Etech Bullet 56k intern modem PCI
Soundblaster 1024 Value PCI
SMC ISA netwerkkaart (staat uit)
Voodoo 2 12 MB PCI kaart
2 x UDMA 33 schijven (4,3 Quantum en 4,3 Seagate)
Aopen 32 X CDROM drive
4 koelers door de hele kast verspreid

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Roeland Stoter

Verwijderd

als ik het dan goed begrijp gebruik je dus 2 VGA-kaarten?! Al PCI-slots gewisseld?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, ik heb een msi-k7t pro mobo met een duon 650.
Je moet speciale drivers downloaden, ik heb ze gedownload maar weet niet meer welke site.
Dan werkt hij wel :-)
Mijn voodoo 2 is ook 12 mb.
Heb je icq?
Icq mij dan 62310912 dan stuur ik ze wel even.

Ray

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
misschien is je voeding te zwak? hoeveel wat is ie?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding te zwak ??? Lijkt mij sterk, want in dezelfde kast deed alles het wel op dat oude bord. Ik heb randy al een email gestuurd over die drivers....

Roeland

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je kan ook de DX7-beta drivers gebruiken. Daarmee kan je ook een Voodoo2 in een KT133 aan de gang krijgen.

Verwijderd

Hey stelletje amateurs bijelkaar.
Voeding te zwak en al die andere reutemeteut.
Allemaal grote BULL SHIT!
Ik las op een site van deze drivers heb ze gedownload en geinstaleerd en mijn voodoo 2 werkte :-)
Eerst met de normale drivers zei hij in alle spellen voodoo 2 non detected.Nu ziet hij hem zitten met de aangepaste drivers.
Als ik mijn computer opstarte met de normale drivers dan starte hij op, maar reageerde nix meer, muis ded nix etc.
Met de aangepaste drivers werkt alles.

Ray

Experts believe that AMD is the best CPU on earth.
Kortom INTEL SUX!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 10:16

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

je moet inderdaad de betadrivers installeren. Heb ik ook met m'n duron op een MSIK7T : hij reset wanneer ie bijna klaar is met opstarten in windows. Met de betadrivers gebeurd dit niet. De driver die ik gebruik geeft aan Voodoo2DX7Beta ofzoiets...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• DeWaanzin
  • Laatst online: 02-09 11:57

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik heb hetzelfde probleem. Voodoo2 op Abit kt7 en hij reset dus.WAAR KAN IK DIE DRIVERS DOWNLOADEN ? Ook heb ik nog problemen met een Ati 3d-rage AGP kaart, deze pakt hij helemaal niet---> Windoods start geeneens op (ook nieuwe drivers downloaden?)

Heb je eindelijk je mobo. van je dromen krijg je dus allemaal problemen met je oude sani, mooi is dat.

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

Hey
Iedereen die die drivers nodig heeft mail maar ff, dan stuur ik ze wel ff.

Ray

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Voodoo-II deed het ook niet op mijn K7V-T dus heb ik maar een Voodoo-III gekocht.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 09:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb het zelfde probleem gehad nadat ik de nieuwste 3DFX drivers had geinstalleerd. op geprobeerd met directX 6 drivers, en draait als een tietje!!

Hier staat tekst

Verwijderd

Wie heeft er dan ook een voodoo kaart ?

In '97 was dat leuk ja , maar nu is er toch echt de g-force

Verwijderd

Topicstarter
Effe over die Voodoo 2, die doet het dus, thanx Ray, rete goed en doet het veel 'mooier' dan samen met mijn Celeron 366... En waarom ik nog steeds een voodoo2 heb ?? Te veel oude spellen (NFS2) die deze kaart ondersteunen en die ik over het netwerk veel speel tegen mijn huisgenoot...

Allemaal bedankt voor de reacties,

Roeland Stoter
Pagina: 1