Geheugentelling

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:45
Een maat van me heeft een probleem met z'n geheugentelling.
Het geheugen wordt 3x geteld en dan gaat de Pc pas door met starten.
Nou komt ie binnenkort z'n Pc toch langsbrengen omdat winXP echt helemaal in soep is gedraaid, dus dan kijk ik daar ook even naar.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?!
Zelf dacht ik misschien zit het geheugen het verkeerd slot ofzo (3 sloten, 3x tellen = toeval?).
Kan ik in principe natuurlijk zo controleren, maar het bedrijf waar de Pc gekocht is eeft zo'n verzegeling aangebracht waardoor dus de garantie vervalt als iemand er mee zit te kloten.
Ik ga dus die kast niet openmaken als ik op voorhand al weet dat het dar niet aan kan liggen.
(QPOST helpt trouwens niet)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is geen fysiek probleem. Welke instelling het precies is weet ik niet, maar je moet iig in de BIOS zijn :)

• Kwistnix
Dat wordt de BIOS door ploegen dan :)
P.s. sorry voor het gebrek aan info maar ik weet niet uit m'n hoofd wat een ander allemaal in z'n Pc heeft zitten :)

Verwijderd

failsafe mode uitzetten in de bios? (load default settings)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Iets als 'fast boot' of 'quick power on self test' moet je hebben in je BIOS, dan telt 'ie het geheugen maar een keer en ook véél sneller.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Nielson
  • Laatst online: 08:39
Dus je maat heeft zegeltjes bij zijn pc gekregen :) ? Serieus, lijkt me niet dat zij kunnen bepalen dat je je (/hij zijn) eigen pc niet open mag maken. Dat is toch het hele idee van een pc, dat 'ie makkelijk uitbreidbaar is ? 't Wordt natuurlijk anders als iemand dimmen aan gaat zitten drukken met z'n voeten ofzo, maar dat valt meer onder de categorie 'ondeskundig gebruik'.

[ Voor 0% gewijzigd door Nielson op 03-09-2002 22:21 . Reden: Te langzaam getypt dus dubbelpost 8)7 ]

• Kwistnix
Abbadon schreef op 03 september 2002 @ 22:18:
Iets als 'fast boot' of 'quick power on self test' moet je hebben in je BIOS, dan telt 'ie het geheugen maar een keer en ook véél sneller.
QPOST helpt trouwens niet
:)

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Quick Power On Boot heet het in mijn bios, maar quick boot, quick post, zoiets moet het zijn. Geen twijfel mogelijk ;)

• Kwistnix
Jah, alleen heb ik dat dus al als eerste geprobeerd :{
En hij telt dus niet alleen langzaam, maar hij telt het ook nog eens 3 keer. Dat vind ik dus opzich een beetje vaag.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ik weet zeker dat je deze opties moet hebben,
Quick power on self test, of iets wat er op lijkt.....

• Kwistnix
Ok ik geef het op.
Heb ik nou al 3 keer gezegd dat ik dat al heb geprobeerd en dat het niet werkt of wat?! :)

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op 03 september 2002 @ 23:21:
Ok ik geef het op.
Heb ik nou al 3 keer gezegd dat ik dat al heb geprobeerd en dat het niet werkt of wat?! :)
Klopt, maar laat dat nou net de instelling zijn om op (blijkbaar) de meeste (voor jouw post dacht ik alle) moederborden jouw probleem op te lossen. Wat zegt het boekje/de site van de fabrikant eigenlijk over de bios instellingen?

Verwijderd

Biosupdate + cmos reset misschien ? Als het echt goed staat in de Bios, is misschien de code in de Bios chip corupt.
(Dat verklooide XP geeft aan dat die 'gebruiker' best wel eens vreemde vastlopers heeft gehad misschien.. :+ )

• Kwistnix
Mja, bij het opstarten van XP krijgt ie al gelijk een foutmelding, als je die wegklikt dan draait ie gewoon wel trouwens. Ook als je daar IE opstart krijg je een fout, als je die wegklikt dan sluit IE af, doe je dat niet krijg je na een poosje een of andere runtime error.
Heel XP is gaar daarzo en ik heb geen flauw idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Pagina: 1