[Dringend] Diskette probleem

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hoi,

Ik heb een dringend diskette probleem. Mijn schijf moet voor half 11 vanavond geformatteerd zijn.

Ik wil een opstart diskette maken, nu kan dat niet met XP, maar heb via via de bestandjes voor een 98 opstartdiskette gekregen en die wil ik erop zetten, maar bij ELKE diskette die ik erin druk geeft XP de melding dat hij geformatteerd moet worden.

En als ik hem formatteer zegt XP dat hij de schijf niet kán formatteren. En als ik MS-dos opstartdiskette maken aanvink krijg ik een I/O error :?

Wie kan me helpen?

Heel erg bedankt alvast.

• joostve
  • Laatst online: 28-02 18:31
opstarten met F8?
of werkt dat niet in xp

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• drGoeroe
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik moet ook fdisk draaien om alles opnieuw in te delen, en dat zit alleen in de opstart diskette, heb een idee dat daar iets mis mee is, met dat diskette station.

• joostve
  • Laatst online: 28-02 18:31
je kan via de optie formatteren een ms dos opstartdiskette maken
of doet hij dat ook niet?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als geen enkel floppie het doet zou je gaan vermoeden dat je floppydrive naar de klote is.

Heb je niet perongeluk een WIN98 cd liggen, die zijn nl bootable met alles derop en deraan. En volgens mij kun je best een opstartflop maken met winxp, dat wordt dacht ik gewoon een win98 opstartflop.

Kun je een floppy met xp formatteren en dan systeembestanden kopieren aanvinken?
Of de prompt openen en ff intikken format a: /s?

Of heb je de writeprotection van de floppy's er niet afgehaald :+

Verwijderd

http://www.bootdisk.com/

Kun je misschien wat met die images daarvan?
Of heb je misschien een andere pc+floppydrive die het wel doet?

Verwijderd

je kunt ook f disk doen met een cd
Pagina: 1