A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Ondersteunt highlighting van allerlei talen, ook PHP en HTML (ook door elkaar)
Heeft highlighten van haakjes (zodat je ziet welke haakjes bij elkaar horen terwijl je ze typt)
Elk KDE programma ondersteunt standaard direct FTP-editen. Je opent gewoon in Konqueror de FTP-dir en kies daar 'openen met->Kate'
Screenshotje:

Uiteraard kun je die kleuren allemaal instellen, dit zal wel de default zijn ofzo
Kun je hiermee rechtstreeks op een ftpserver editten?? Dit kan ik namelijk niet vinden op http://www.kde.org/kate/Wilke schreef op 03 september 2002 @ 21:47:
Kate, zit standaard bij KDE in.
Verder ziet het er zeker goed uit.
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Zoals ik in m'n gewijzigde bericht zei (het stond er net nog niet iddgetty schreef op 03 september 2002 @ 21:56:
[...]
Kun je hiermee rechtstreeks op een ftpserver editten?? Dit kan ik namelijk niet vinden op http://www.kde.org/kate/
Verder ziet het er zeker goed uit.
Je kunt gewoon in de adresbalk van Konqueror intypen ftp://login@host/pad/naar/file, je krijgt dan een prompt om in te loggen (als je wil onthoud 'ie daarna het pwd). Daarna kun je gewoon bestanden openen met een willekeurig (KDE) programma.
Ook kun je Kate of KWrite zelf pakken, gewoon File->Open kiezen, daar intikken ftp://user@host/paadje, de file opzoeken, en je kunt gewoon openen, editen en opslaan zoals altijd.
Ha, beat that Microsoft! In win2k kan ik dit namelijk niet doen...dan heb je Ultraedit nodig - in KDE ondersteunt het 'framework' waarop KDE gebouwd is het zelf, zodat zelfs de meest debiele KDE app dit vanzelf ondersteunt - ze merken het verschil niet eens, behalve dat het medium wat trager is waarschijnlijk
en ik kwam ik www.jedit.org uit..
Deze heeft een groote lijst met Features en uitbreid baar met plugin's
Houdt er wel rekening mee dat je wel een jvm moet instaleren..
Verder kan je eens zoeken op sf.net voor andere editors.
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
gvim == vim met gtk interface
je moet wel de vi commands een beetje onder de knie hebben om er goed mee te kunnen werken, maar eigenlijk is dat zowiezo een vereiste voor een beetje serieuze unixer.
* CyBeR houdt het overigens liever op de console vim
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er draait wel gnome, zijn daar geen leuke editors voor?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
glimmer schijnt wel een aardige gtk-variant te zijn, maar emerge ging fout (kijk morgen wel weer)
jedit is ook wel goed, maar ik hou nooit zo van die in java geschreven progs
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
werk er al een paar maanden mee en het werkt erg prettig.
vooral dat je alles zelf kan instellen kwa tab grote tot en met max line length en nog veel meer van zulk soort dingen.
en zoals creepy al zij ook meteen make en compilen enzo.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
(Geen ftp-edit, daar had ik even overheen gelezen) maar met weex of sitecopy kan je automatisch je site updaten via FTP.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 17:24 . Reden: geen ftp-edit en info over weez en sitecopy toegevoegd. ]
[flamewar mode]zwik schreef op 04 september 2002 @ 14:23:
Jullie vergeten Emacs en xemacs nog! Deze zijn ook zeer uitgebreid. Netzoals bij vi(m) is het wel handig om de commando's te kennen. Beiden bieden highlighting voor verschillende talen.
Emacs??? VIII!!!
[/flamewar mode]!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney