Dual monitor probje

Pagina: 1
Acties:

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
Ik heb de volgende dual monitor opzet onder win2k:

- 15' PnP monitor op een 3DFX Voodoo 3 2000
- 14' Pnp monitor op S3 virge DX

Heb het allemaal wel werkend. Maar de 14' monitor is echt een oude, komt nog van een 486 en kan max. 640*480*256 aan. (nog net goed genoeg als winamp monitor) De videokaarten staan op 16bit ingesteld.

En nu lijkt het wel of de 15' monitor ook maar maximaal 256 kleuren kan weergeven. Of ik die 3dfx nou op 16 bit of 32 bit zet, het blijft er stukken slechter uitzien dan met alleen deze kaart. Limiteert die 14' de andere monitor :? Is er iets aan te doen?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 15:56

Exigence

dnkroz

nou op 16 bit of 32 bit zet
Ik heb daar geen ervaring mee maar wat ik wel weet is dat de VooDoo 3 kaarten geen 32 bit kleuren kunnen weergeven :)

Verwijderd

Een analoge monitor is in principe niet beperkt in het aantal kleuren.

Ik heb een tijd NT4 en W98 gedraaid met 2 monitoren (op een Matrox G400). De multi-monitorondersteuning lijkt van W98 het meest op 2000: de resoluties konden verschillend zijn, maar de kleurdiepte niet. Beide schermen gedroegen zich onafhankelijk (onder NT was dit niet zo).

Mogelijk staat de S3 ingesteld op 8-bits kleurdiepte (doordat er geen S3-driver wordt gebruikt, maar gewoon VGA). Door de beperking waar ik net over sprak zal 2000 voor het primaire scherm dan ook 8-bits kiezen.

Ik zou controleren of de S3 nu zodanig geconfigureerd is dat hij 16-bits kleuren kan weergeven.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probeer eens of je dit kan verhelpen met powerstrip. En dat de kleurdiepte bij dualmon gelijk moet zijn geloof ik niet omdat mijn pc soms vage kuren heeft en op de hoofdmonitor op 640*480@256 kleuren weergeeft, en op de 2e 800*600@32bit (win 98 dus...)
Die oude monitor zal 32 bits wel aankunnen, maar het is de vraag of je videokaart dat aankan. Mijne kan wel op 800*600@32 maar op 1024 gaat ie max tot de 16 bits. (2MB s3 virge)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• WhiskyPhreak
de oude monitor kan als resolutie max 640*480, misschien kan ie dus wel 16 of 32 bit aan, maar dat weet ik dus niet. De videokaart heb ik eerder al wel op 16 bit gehad, dat kan hij dus wel aan.
Ik zou controleren of de S3 nu zodanig geconfigureerd is dat hij 16-bits kleuren kan weergeven.
Bij de eigenschappen van de videokaarten staan ze nu allebei op 16 bit (daar stonden ze eigenlijk al op).
Staat de S3 misschien toch op 8 bit? Kan ik dit ergens anders dan bij de eigenschappen controleren?

Verwijderd

Al gekeken in het tabblad adapter, als je op geavanceerd klikt bij de eigenschappen/

• WhiskyPhreak
ja, en echt het enige wat ik kan vinden is 16 bit... :?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28
het kan inderdaad zo zijn dat je primaire kaart het dual-monitor-concept niet goed ondersteunt. Als ik hier een tweede kaart bij duw werkt m'n primaire ook maar op 256 kleuren.

Verder heb ik gemerkt dat S3 kaartjes niet geweldig zijn als tweede kaart. Ze zijn nogal kieskeurig als het gaat om het uitdelen van IRQ's en zo...

Ik had een SiS kaartje naast mijn Geforce2mx en dat werkte prima. Een S3 wilde het echt niet doen...

Punctuality is the politeness of kings

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Ik draai namelijk sinds kort ook een dual monitor config in win2k. En als ik alleen de S3 Virge gebruik en die op 16bit instel zie ik ook alles op 16bit. Hang ik nu echter mijn GeForce 2 MX 400 erbij, dan geven ze beiden in programma's etc wel 16bits kleuren, maar de windows iconen op de desktop en in de taakbald/startmenu zijn allemaal maar 256 kleuren. Dit is inderdaad nogal irritant en ik vraag me dan ook af of hier niets aan te doen is. Uiteraard heb ik beide monitoren ingesteld op 16bits kleuren.
Pagina: 1