Toon posts:

bottleneck

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wou eens weten wat de bottleneck van mijn systeem is iemand een idee of ervaring??
asus a7v333+256ddr pc2700+XP2000++geforce4ti4200+western digital hd 60gb

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die HD is uiteraard de grootste bottleneck, daarna komt het geheugen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
hij draait wel op 7200rpm

Verwijderd

Als je het kan betalen zou ik in zo'n systeem echt iets van scsi schijven hangen, dat scheeld zo veel.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Je hebt ook SCSI Cheatah's die draaien op 15.000 rpm, maar of je daar nou iets meer winst uithaalt :? Alleen in RAID dan :P

• bazs2000

bazs2000

Maakt niet uit, in verhouding met de rest van het systeem kan de HD het minste en het langzaamste aan data verwerken.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
De huidige harde schijven vormen _altijd_ een bottleneck...

Hij zal wat soepeler zijn met 512mb geheugen dr in ja, eventueel pc2700 van maken, daarna komt je gf4, kan je later een radeon 9700 van maken oid... no need to upgrade at the moment ;). Als je dr wat zwaardere dingen mee doet is 512MB overigens wel een goed idee...

Verwijderd

Topicstarter
ja nee scsi schijven zijn niet voor mijn budjet

Verwijderd

[noobmode]
wat is bottleneck? :X
[/noobmode]

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:24:
[noobmode]
[/noobmode]
Een bottleneck is het onderdeel van een pc die de rest ophoudt zeg maar.

Als ik de meest geavanceerde apparatuur in mijn pc prop en ipv DDR333 PC66 geheugen gebruik dan vormt het geheugen de grootste bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
de plaats waar je pc het traagst is en daardoor het hele systeem vertraagt de keting is zo sterk als de zwakste schakkel

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:24:
[noobmode]
[/noobmode]
ik ben weer te laat :(

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is niet EEN bottleneck.

Afhankelijk van wat je doet is er telkens een andere, als je files kopieert is uiteraard de harddisk de bottleneck, als je zit te browsen je internet verbinding, tenzij je flash opent dan je grafisch subsysteem

Ik vind het dus ook een beetje een zinloze vraag, waarom wil je weten wat DE (er is er dus niet 1) bottleneck is :?
Trouwens, tipje: Als je je systeem te traag vindt, imho kan dat nauwelijks aan de hardware liggen tenzij je onredelijk hoge eisen stelt...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Bottlenecks zijn ook afhankelijk van wat je met je bak doet; als jij alleen wat internet heb je helemaal geen bottleneck met zo'n doos :+ Doe je veel Photoshop of zo, dan zal de hoeveelheid ram de bottleneck vormen. Iig zou ik me vooral niet te druk maken met zulke specs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

ALs jou asus a7v333 RAID heeft, kan je nog winst halen door er een raid 0 config te maken. Dit geeft nog een aanzienlijke winst :)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13
Ik had dezelfde vraag, maar de bottleneck is dus gewoon: wat wil je ervoor uitgeven. Het kan namelijk altijd sneller. Alleen is dan maar de vraag of je er iets van merkt. En als je alleen voor de 3dmark naar SCSI wilt of GF4, kun je beter je bestaande systeem gaan tweaken. Goedkoper en leuker.

Verwijderd

Topicstarter
raid 0 heb je 2 harde schijven nodig?

Verwijderd

Ik neem aan dat je Win2000 of XP draait?
Dan is het duidelijk, stop er gewoon een reepje DDR van hetzelfde type bij.

Verwijderd

voor raid heb je inderdaar 2 identieke harde schijven nodig bv. WD 80gig en IBM 80gig dat gaat niet.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De Von Neumann-architectuur >:)

...maar raid 0 zou idd helpen, en de schijven moeten vooral even groot, en ongeveer even snel zijn. Zelfde merk, zelfde type is het beste, maar het *moet* niet. 256MB erbij helpt als je een alt-tab-fan bent.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

uiteindelijk is dit zo'n post van
ik heb een systeempje gekocht en wat vinden jullie er van??
Totaal zinloos dus :(

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Janao schreef op 05 september 2002 @ 22:29:
uiteindelijk is dit zo'n post van
[...]

Totaal zinloos dus :(

Bij nader inzien: amen :)

Dit ontpopt zich toch tot niets aangezien de topicstarter ook helemaal niet verder op de zaak in gaat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.