Toon posts:

[MDK] Onstabiel + Traag :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gistere MDK opnieuw geinstalleerd(had een tijd XP gehad maar had dat weer gezien), nou hing linux tijdens update vanaf internet waardoor hij gigantisch onstabiel is en ik kan nergens de updater meer vinden :(

ook ben ik in het bezit van 2 geluidskaarten, 1x VIA 16bit(ofzo) onboard, 1x SB 128, nou kan ik nergens vinden hoe ik de VIA 16bit kan uitzetten, in windows is dat zo gedaan, ik linux niet te vinden.

Ik heb een PDA(Palm m105) en hij ziet hem meteen, alleen ik kan niet syncen(niet zoon probleem met dualboot, maar wil 100% van windows af).

en zo kan ik nog wel een tijd door gaan.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:01:
Ik heb gistere MDK opnieuw geinstalleerd(had een tijd XP gehad maar had dat weer gezien), nou hing linux tijdens update vanaf internet waardoor hij gigantisch onstabiel is en ik kan nergens de updater meer vinden :(
Hmmm, was je MS5SUM wel in orde ? Heb je je computer overgeclocked ? Gaf de installer nog een foutmelding o.i.d. ?
ook ben ik in het bezit van 2 geluidskaarten, 1x VIA 16bit(ofzo) onboard, 1x SB 128, nou kan ik nergens vinden hoe ik de VIA 16bit kan uitzetten, in windows is dat zo gedaan, ik linux niet te vinden.
Uitzetten ? Gewoon de module niet laden.. in /etc/modules staan alle modules die mandrake laadt, en daar moet je er eentje uithalen ;)
Ik heb een PDA(Palm m105) en hij ziet hem meteen, alleen ik kan niet syncen(niet zoon probleem met dualboot, maar wil 100% van windows af).
Misschien moet je dan hardware kopen, die een beetje compatible is met andere OS'en ? I.p.v. _eisen_ dat het moet werken.. Tis wel free-software waar je het over hebt, je hebt het niet gekocht, je hebt geen rechten, de makers geen plichten..
en zo kan ik nog wel een tijd door gaan.
God joh. Wat zul je het zwaar hebben :z

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Beetje rare mentaliteit eerlijkgezegd.. waarom wil je dan perse van Windows af?
Want blijkbaar maakt het Linux leven het jou er niet makkelijker op :P

(Zelf draai ik ook gewoon windows als desktop os, vanwege het feit dat als je bijv. je palm wil syncen je echt weer een dag kwijt bent aan het zoeken en klooien met de software, op windows werkt het 1000x sneller)

Dus doe jezelf anders een lol, en klooi er zelf aan, tenslotte is dat het "leuke" aan linux :P

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 03 september 2002 @ 21:16:
[...]

Hmmm, was je MS5SUM wel in orde ? Heb je je computer overgeclocked ? Gaf de installer nog een foutmelding o.i.d. ?

[...]

Uitzetten ? Gewoon de module niet laden.. in /etc/modules staan alle modules die mandrake laadt, en daar moet je er eentje uithalen ;)

[...]

Misschien moet je dan hardware kopen, die een beetje compatible is met andere OS'en ? I.p.v. _eisen_ dat het moet werken.. Tis wel free-software waar je het over hebt, je hebt het niet gekocht, je hebt geen rechten, de makers geen plichten..

[...]

God joh. Wat zul je het zwaar hebben :z
nee me pc is niet overgeclockt.

geen foutmelding,. gewoon vast, deet niets meer.

jaja de m105 heeft gewerkt op MDK dat weet ik maar MDK is nu onstabiel door die afgebroken setup update.

waar kan ik de setup update nu vinden?

modules.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
alias usb-interface usb-uhci
alias sound-slot-1 es1371
probeall scsi_hostadapter ide-scsi
alias eth0 tulip
alias char-major-81 bttv
alias sound-slot-0 es1371

modules:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# /etc/modules: kernel modules to load at boot time.
#
# This file should contain the names of kernel modules that are
# to be loaded at boot time, one per line.  Comments begin with
# a `#', and everything on the line after them are ignored.

scsi_hostadapter
bttv

scsi is me zipdrive denk ik
bttv is me pinnacle pctv pro(werkt alleen zonder geluid).

als ik de drivers van de geluidskaarten aanpas dan hoor ik wel geluid maar in de rest van linux niet :?

ik wil die upgrader weer hebben, kijken of het daaraan ligt.