[WinXP] Het wordt zwart voor mijn ogen.

Pagina: 1
Acties:

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:06
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk mijn probleem uit te leggen. Is het vaag of kortaf, dan komt het omdat ik een beetje :'( ben.

Zojuist XP SP1 Final geinstalleerd...
Alles werkt goed, alleen werkte de UXTheme Patch (hierdoor kun je dus themes draaien onder XP) niet meer.
Geen probleem dacht ik, dat hoort er nou eenmaal bij, dus ik schakel over naar windows classic theme (standaard in XP) en alles wordt dus zwart voor mjin ogen. Alleen nog een paar icoontjes te zien, maar alle letters etc. ZWART!
Ik natuurlijk meteen rebooten... maar het mocht niet baten.
Safe Mode geeft nog steeds zwarte ellende...

Iemand die me misschien kan helpen :? Bedankt alvast.

p.s. ik zit nu achter vader's computer

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
kunde die uxtehme niet ongedaan maken ?
of een backup van de gewijzigde bestanden terugzetten mischien

• HertogJan
Ik zou niet weten hoe.
Via het netwerk kan ik wel bestanden ergens neerknallen eventueel. Maar welke?

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Dat heb ik ook gehad!

Wat ik heb gedaan is onderzoeken welke toetsen je achter elkaar moet indrukken om een theme te veranderen. Dus met toetsencombinaties naar je instellingen van display.... een paar keer tab... 4 keer naar beneden en twee keer enter (is maar een voorbeeld)

Het is wat geklooi, maar ik kon gelukkig met de muis het display menu opstarten die zwart was, en dmv een kennis aan de tel. is het gelukt om een theme te selecteren.

Nu heb ik standaard in mijn menu een knop om naar default theme te gaan. Succes!

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• HertogJan
mmm, heb even geen kennis met windowsxp (hier allemaal 2000)...

• HertogJan
Is het trouwens niet mogelijk om iets in de "run"te typen om terug te gaan naar default xp theme?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb dit ook meegemaakt, bij mij was een repair de enige optie. :{
Bij mij kwam het niet eens door SP1, ik weet niet eens wat de reden was bij mij, wel was het resultaat het zelfde als bij de topicstarter.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• HertogJan
mercarra> hoe heb je die knop gemaakt dan? is het een snelkoppeling? dan kan ikem evt. wel maken met een andereuser en dan op de desktop van die user zetten en klikken maar...

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Ik heb een nieuwe uxtheme.dll die in de SP1 goed werkt met de skins. (Bijna, zie het grote topic voor details.)

Je kunt proberen die te vervangen door deze versie. Ik hoop dat dat helpt.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wel de uxtheme.dll in de system32\dllcache ook verwijderen anders zet ie de oude terug zonder dat je het doorhebt. :) als je geen waarschuwing krijgt dat een systeembestand veranderd is dan is het niet gelukt. krijg je die wel, dan is het goed.

Human Bobby

• HertogJan
YES HET IS GELUKT.
op een belachelijke manier:
stipjes gezet op paier hoever als je rechtermuisknopklik en dan naar beneden voor properties. terug naar andere user. vaak proberen tot je blijkbaar bij prperties zit. dan paar keer op W drukken (theme = Windows XP en ENETER.

Bedankt, deze kan sluiten evt.

• HertogJan
Device en Justice> Ook jullie nog bedankt. Anders was het met die andere uxtheme.dll wel gelukt hoop ik.
Waar staat dat topic?

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Waarom het bij mij makkelijker was: Ik heb litestep, die de helft van de desktop voor zijn rekening neemt. Daarom blijven er veel functies beschikbaar. Niet alles was dus zwart.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Pagina: 1