Toon posts:

Pinnacle DV 500+ of Studio DeLuxe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi everybody,

Vraagje: ik zit al een tijdje te kl*ten met een Pinnacle DV 500+ kaart die wat trubbels oplevert bij het cappen. Een van de redenen dat ik die DV 500+ kocht was vanwege zijn break-out box (aansluiting voor analoge aparatuur). Nou zat ik te overwegen om hem misschien te vervangen door het enige andere model van Pinnacle dat ook analoog kan cappen, de Studio DeLuxe. Dit is alleen een wat minder model, maar ja, als ik dan eindelijk een systeem heb dat werkt, moet ik misschien maar eieren voor mijn geld kiezen, of niet? 8)7

Heeft iemand ervaring met deze twee kaarten, of d'een of d'ander, zodat ik ze kan vergelijken (om de een of andere reden kan ik op de Pinnacle site geen link naar een homepage van de Studio DeLuxe vinden en online reviews varieren nogal)? Any comment welcome!

Greetz,

Teunkie

Verwijderd

heey...het grootste verschil tussen de twee kaarten is eigenlijk de software....waar pinnacle deluxe het met Studio 7 moet doen...krijg je bij de dv500 natuurlijk adobe... hier zit em ook het prijsverschil voornamelijk in... dus je kunt gewoon deluxe proberen...en als dat werkt...met die kaart alsnolg adobe gaan gebruiken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een collega van mij heeft de DV 500+, ikzelf heb de Studio Deluxe. Beide kaarten zijn identiek. Het enige verschil is de DV chip. Bij de DV 500+ kan dat ding real-time effecten maken. Bij de SDL (studio deluxe) is dat uitgeschakeld, en moeten effecten eerst softwarematig gerenderd worden.
Verder heeft de DV 500+ dus Premiere, en de SDL werkt met Studio. De breakoutbox van beide is gelijk. Ook de functionaliteit (analoog en DV in/uit).
Ik heb zelf zeer te spreken over de Studio Deluxe. Dat ie eerst de effecten moet renderen vind ik niet erg, meestal gebruik ik ze toch niet omdat ik alleen oude VHS banden overzet.
Je moet dus voor jezelf bepalen of je het dubbele wilt betalen voor de DV500 omdat ie realtime effecten heeft en omdat ie Premiere heeft.
Tip: als je de Studio Deluxe neemt, neem dan wel de Studio Deluxe 8. Deze software is beter dan versie 7, met betere MPEG encoder en je kan nu ook direct (S)VCD en DVD's branden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:41:
Hi everybody,

Vraagje: ik zit al een tijdje te kl*ten met een Pinnacle DV 500+ kaart die wat trubbels oplevert bij het cappen. Een van de redenen dat ik die DV 500+ kocht was vanwege zijn break-out box (aansluiting voor analoge aparatuur). Nou zat ik te overwegen om hem misschien te vervangen door het enige andere model van Pinnacle dat ook analoog kan cappen, de Studio DeLuxe. Dit is alleen een wat minder model, maar ja, als ik dan eindelijk een systeem heb dat werkt, moet ik misschien maar eieren voor mijn geld kiezen, of niet? 8)7

Heeft iemand ervaring met deze twee kaarten, of d'een of d'ander, zodat ik ze kan vergelijken (om de een of andere reden kan ik op de Pinnacle site geen link naar een homepage van de Studio DeLuxe vinden en online reviews varieren nogal)? Any comment welcome!

Greetz,

Teunkie
Watvoor computer heb je precies ? Ik heb gemerkt dat de DV500+ niet lekker werkt op AMD systemen (heb ik zelf dus ook).. En op Intel systemen loopt hij over het algemeen als een zonnetje. Dit probleem had ik alleen met DV500+ mijn DC30+ heeft wel altijd lekker op AMD gelopen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
"Watvoor computer heb je precies ? "

Pentium 4, ASUS P4B moederboard, ASUS GeForce II 1700 PRO-T videokaart

• Microkid

Microkid

Smile

tbusquet schreef op 04 september 2002 @ 14:38:
[...]

Watvoor computer heb je precies ? Ik heb gemerkt dat de DV500+ niet lekker werkt op AMD systemen (heb ik zelf dus ook).. En op Intel systemen loopt hij over het algemeen als een zonnetje. Dit probleem had ik alleen met DV500+ mijn DC30+ heeft wel altijd lekker op AMD gelopen.
Onzin, loopt op beide systemen prima hoor!

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Wat wil je precies gaan doen ???

Simpele dingen : studio deluxe (evengoed heel erg uitgebreid)
Geavanceerd effecten : studio dv500+ (is naar mijn idee heel erg ingewikkeld en wil je alle functies kunnen gebruiken dan ben je wel even zoet voor je het allemaal doorhebt)

Ps. Kijk eens op de pinnacle site of ze geen demonstratie's hebben ergens.

• tbusquet
Microkid schreef op 04 september 2002 @ 17:13:
[...]

Onzin, loopt op beide systemen prima hoor!
Waarom is het nou weer onzin ?!
Ik heb het toch aan de levende lijfe ondervonden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 14:52:
"Watvoor computer heb je precies ? "

Pentium 4, ASUS P4B moederboard, ASUS GeForce II 1700 PRO-T videokaart
Dat zou inprincipe een fijn systeem voor de DV500 moeten zijn. Maar er zijn gewoon altijd problemen (kennelijk nog niet opgelost) met instabiele drivers voor de DV500. :(

Ik zou even op het pinnacle forum gaan zoeken. Daar staat best veel info gepost door users.

Verwijderd

jijk eens op; http://www.knowledgetech.com.tw/adve9011.htm
Is een kaartje dat volgende maand uitkomt en zo'n 250 euro gaat kosten

Dat is geen geld voor een AV/DV kaartje

btw, de standaard software wordt in het nederlands bijgeleverd

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:48
Ik heb alleen ervaring met de DV500, prachtige kaart, alleen niet om analoge losse frames te grabben, dit kan dus gewoon niet (bij mijn weten dan tenminste).

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Topicstarter
"alleen niet om analoge losse frames te grabben, dit kan dus gewoon niet (bij mijn weten dan tenminste)."
Tja, dat zou dan wel weer jammer zijn, want ik gebruik mijn spul ook voor stop-motion animatie, waarbij het juist van belang is om single frame te kunnen cappen. Is dat alleen bij analoge bronnen een probleem, of ook bij DV-bronnen?

Een ander ding is, ik weet niet goed of ik wel de volledige functionaliteit uit de DV 500+ haal wanneer hij draait onder de drivers van de Studio DeLuxe, m.a.w. of de DV 500+ dan niet verwordt tot een Studio DeLuxe. Dan mis ik nl. het real-time editen/toevoegen van effecten en heb ik dus in principe gewoon een Studio DeLuxe die het dubbele gekost heeft.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik weet je probleem niet helemaal, maar heb je de volgende zaken gechecked:

Deelt je DV500 een IRQ adres?
Heb je zaken als DMA van je HD aanstaan.
Heb je drivers voor mobo geinstalleerd, Via 4in1. (weet zo niet welke chipset op je kaart zit).
Doet de digitale ingang het wel goed?
Welke windows gebruik je?
Heb je al een ander capture programma gebruikt.

Zoals hier boven staan, DV500 is vrijwel identiek aan deluxe.
Ook zou je eens kunnen kijken op het pinnacle webboard:

webboard.pinnaclesys.com

Ben benieuwd wat het uiteindelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet je probleem niet helemaal, maar heb je de volgende zaken gechecked:
Het probleem is dit: ik krijg wel beeld in Premiere 6 en heb DV control vanuit Premiere, maar zodra ik de record-knop aanklik om te beginnen met cappen krijg ik de hyper-irritante melding "An error occrured during capture." Nog niet eens wat voor error, gewoon een error. Dit flikt-ie zowel bij analoge als bij DV-bron. Maar goed, ik krijg dus wel beeld.

Toen ik de DV500+ kaart in een andere compu schroefde (ook een Pentium IV, zelfde ASUS P4B moederboard) die onder Windows XP Home draaide, lukte het me niet om te cappen vanuit Premiere, maar wel vanuit dat Fischer-Price programma dat standaard in XP zit, Windows Movie Maker of zoiets.

"Deelt je DV500 een IRQ adres?"
> Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier door zou kunnen komen, en heb er een tijdje mee zitten frutten, maar dat leverde noppes op. Een college van mij die wat handiger is met dit soort dingen zei toen dat het niet aan de IRQ kan liggen, anders zou ik uberhaupt geen beeld moeten krijgen (zit natuurlijk wel wat in, als het een IRQ conflict was, had hij de kaart waarschijnlijk sowieso niet gevonden).

"Heb je zaken als DMA van je HD aanstaan."
> Yep.

"Heb je drivers voor mobo geinstalleerd, Via 4in1. (weet zo niet welke chipset op je kaart zit). "
> Eehm, wat bedoel je precies hiermee?

"Doet de digitale ingang het wel goed?"
> Yep, anders had ik geen beeld gehad. Wat wel raar is trouwens, is dat ik in eerste instantie dacht dat het misschien kan komen door het feit dat ik ruzie had met de DV-aansluiting, die volgens mij van Texas Instruments is, en Pinnacle zelf aangeeft niet compatible te zijn met TI, maar waarom zouden ze hem dan op hun eigen kaart schroeven? Na installatie van de drivers geeft de System info overigens aan dat het geen TI meer is maar wel degelijk Pinnacle.

"Welke windows gebruik je?"
> Windows 98SE en 2000 PRO in dual boot. Levert bij beide het zelfde probleem.

"Heb je al een ander capture programma gebruikt."
> Zie boven: Windows Movie Maker in XP op andere compu.

Dankjewel voor al je tips _/-\o_

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:19:
[...]

Tja, dat zou dan wel weer jammer zijn, want ik gebruik mijn spul ook voor stop-motion animatie, waarbij het juist van belang is om single frame te kunnen cappen. Is dat alleen bij analoge bronnen een probleem, of ook bij DV-bronnen?
DIt is alleen met analoge bronnen, die kun je immers niet via die DV-controle panel van die kaart grabben. Wij wilden dus ook vanuit een analoog signaal losse frames grabben. De enige manier waarmee dit kon was eerst een stuk film te grabben, en daarna uit dit stuk film losse frames te saven, onwerkbaar dus!
Dit probleem wordt op het Pinnacle forum erkend, maar men doet er niks mee.
Volgens mij kun je wel gewoon digitaal losse frames grabben

[ Voor 0% gewijzigd door ikmattie op 06-09-2002 13:42 . Reden: typvout ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Microkid

Microkid

Smile

ikmattie schreef op 06 september 2002 @ 13:41:
[...]

Volgens mij kun je wel gewoon digitaal losse frames grabben
Klopt, met Studio 8 bijv en een DV camera kan je beeldje voor beeldje skippen en het gewenste beeldje capturen/grabben.

Pagina: 1