achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
type???
denk het niet, misschien staat het in de handleiding
*empty*
type back-ups cs 500
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
ik zei toch zonder de ups te mollenVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:45:
openschroeven, luisteren waar de piep vandaan komt, draadje los halen
Verwijderd
Een laptop wordt gevoed door een adapter. Iedereen weet dat dat een ding is dat 230 V wisselspanning omvormt tot een lage gelijkspanning. Een UPS heeft ook een accu die een lage gelijkspanning geeft, dus waarom zou je in hemelsnaam eerst die spanning door die UPS laten opkrikken tot 230~ (waarbij ook nog vermogen verloren gaat) en daarna weer verlagen (waar bij weer vermogen verloren gaat)??? Zelfde geldt voor een omvormer in de auto...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Eerder over moeten nadenken??? Maar je kunt die UPS meenemen. Bedenk dan wel dat je UPS op die manier wel schade kan oplopen omdat hij niet gemaakt is als extra accu. Hij is juist gemaakt op max een half uur backup spanning te geven zodat een PC veilig kan afsluiten. Ga je er dan express apparatuur op laten lopen dan belast je de UPS op de verkeerde manier waardoor je kans hebt dat de accu's overbelast raken. De controllers van de UPS overbelast raken. etc etc. Ik zou het gewoon doen tot accu leeg is en als je dan ergens een stopcontact treft deze dan ook gebruiken om op te laden. En voor de toekomst toch maar een omvormer kopenwhite_panther schreef op 03 september 2002 @ 20:59:
ja maar die omvormer heb ik niet en de UPS wel, en we gaan morgenvroeg om 07:00 uur weg
*empty*
12 --> 220~ omvormer is goedkoper dan een autolader voor mijn laptop (scheelt de helft) is dat een goede reden?Demoniac schreef op 03 september 2002 @ 20:56:
Wat ik me nou afvraag: waarom heeft iedereen van die domme ideeën?
Een laptop wordt gevoed door een adapter. Iedereen weet dat dat een ding is dat 230 V wisselspanning omvormt tot een lage gelijkspanning. Een UPS heeft ook een accu die een lage gelijkspanning geeft, dus waarom zou je in hemelsnaam eerst die spanning door die UPS laten opkrikken tot 230~ (waarbij ook nog vermogen verloren gaat) en daarna weer verlagen (waar bij weer vermogen verloren gaat)??? Zelfde geldt voor een omvormer in de auto...
maar in een half uur kan ik toch wel m'n accu van de laptop opladenMR_VIPER schreef op 03 september 2002 @ 21:07:
[...]
bla....
Hij is juist gemaakt op max een half uur backup spanning te geven zodat een PC veilig kan afsluiten.
bla....
Je kan er vast wel een schakelaartje tussen zetten .........
btw "tweaken" is niet mollen, anders had dit wel "gathering.mollen.net" geheten
Oh ja er zijn schakelingen die de 12 ... eigenlijk 13.8 of hoger van je auto opkrikken naar iets instelbaars .. kijk eens bij dynabyte ofzo daar hebben ze van die "universele" dingen liggen
als ie 500W is en bijv. laptop 50W verbruikt moet ie wel minstens een uurtje vol kunnen houden hoor.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
batterij eruit halen ff een monitor eraan hangen, de monitor aanzetten (nu weet je zeker dat alle elco's leeg zijn, en nu kun je gaan klooien wat je wiltVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:18:
strak plan hoor dat ding open maken....... DOH.... UPS IS 220VOLT !!!!!!!!!! ga jij dan even lekker je vingers erin proppen