het piepen van een UPS uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Topicstarter
kan je het piepen van een UPS uitzetten als deze op de accu loopt, ik wil hem namelijk een dagje geruiken als extra accu voor m'n laptop.
het probleem nu is dat dat ding om de 30 sec. zo irritant loopt te piepen, niet dat dat erg is voor thuis ofzo, maar in de auto met nog drie andere is dat wel vervelend, dus was de vraag kun je dit uitzetten (zonder gelijk de UPS te mollen en een paar draadjes door te knippen naar de spieker :) )

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 20:19
merk??
type???
denk het niet, misschien staat het in de handleiding

Verwijderd

openschroeven, luisteren waar de piep vandaan komt, draadje los halen :z

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kan niet. Haal gewoon een omvormer voor in de auto en plug daar gewoon je adapter op. Is stukken beter voor je laptop en stukken beter voor je UPS.

*empty*

• white_panther

white_panther

Topicstarter
merk APC
type back-ups cs 500

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• white_panther

white_panther

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:45:
openschroeven, luisteren waar de piep vandaan komt, draadje los halen :z
ik zei toch zonder de ups te mollen :)

Verwijderd

ik weet niet hoe het bij die van jou zit, maar bij mijn ups (een hiBox 550) kan ik door even kort op de knop (er is maar 1 knop, tegen de verwarring :)) in te drukken.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat ik me nou afvraag: waarom heeft iedereen van die domme ideeën?
Een laptop wordt gevoed door een adapter. Iedereen weet dat dat een ding is dat 230 V wisselspanning omvormt tot een lage gelijkspanning. Een UPS heeft ook een accu die een lage gelijkspanning geeft, dus waarom zou je in hemelsnaam eerst die spanning door die UPS laten opkrikken tot 230~ (waarbij ook nog vermogen verloren gaat) en daarna weer verlagen (waar bij weer vermogen verloren gaat)??? Zelfde geldt voor een omvormer in de auto...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• white_panther

white_panther

Topicstarter
ja maar die omvormer heb ik niet en de UPS wel, en we gaan morgenvroeg om 07:00 uur weg :Z

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

white_panther schreef op 03 september 2002 @ 20:59:
ja maar die omvormer heb ik niet en de UPS wel, en we gaan morgenvroeg om 07:00 uur weg :Z
Eerder over moeten nadenken??? Maar je kunt die UPS meenemen. Bedenk dan wel dat je UPS op die manier wel schade kan oplopen omdat hij niet gemaakt is als extra accu. Hij is juist gemaakt op max een half uur backup spanning te geven zodat een PC veilig kan afsluiten. Ga je er dan express apparatuur op laten lopen dan belast je de UPS op de verkeerde manier waardoor je kans hebt dat de accu's overbelast raken. De controllers van de UPS overbelast raken. etc etc. Ik zou het gewoon doen tot accu leeg is en als je dan ergens een stopcontact treft deze dan ook gebruiken om op te laden. En voor de toekomst toch maar een omvormer kopen :?

*empty*

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Demoniac schreef op 03 september 2002 @ 20:56:
Wat ik me nou afvraag: waarom heeft iedereen van die domme ideeën?
Een laptop wordt gevoed door een adapter. Iedereen weet dat dat een ding is dat 230 V wisselspanning omvormt tot een lage gelijkspanning. Een UPS heeft ook een accu die een lage gelijkspanning geeft, dus waarom zou je in hemelsnaam eerst die spanning door die UPS laten opkrikken tot 230~ (waarbij ook nog vermogen verloren gaat) en daarna weer verlagen (waar bij weer vermogen verloren gaat)??? Zelfde geldt voor een omvormer in de auto...
12 --> 220~ omvormer is goedkoper dan een autolader voor mijn laptop (scheelt de helft) is dat een goede reden?

• white_panther

white_panther

Topicstarter
je kunt ook wel zelf zo'n auto stekkertje maken, maar daar moet je dan wel het materiaal voor hebben

• white_panther

white_panther

Topicstarter
MR_VIPER schreef op 03 september 2002 @ 21:07:
[...]

bla....
Hij is juist gemaakt op max een half uur backup spanning te geven zodat een PC veilig kan afsluiten.
bla....
maar in een half uur kan ik toch wel m'n accu van de laptop opladen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

white_panther schreef op 03 september 2002 @ 20:47:
[...]

ik zei toch zonder de ups te mollen :)
Je kan er vast wel een schakelaartje tussen zetten .........

btw "tweaken" is niet mollen, anders had dit wel "gathering.mollen.net" geheten :*)

Oh ja er zijn schakelingen die de 12 ... eigenlijk 13.8 of hoger van je auto opkrikken naar iets instelbaars .. kijk eens bij dynabyte ofzo daar hebben ze van die "universele" dingen liggen

Iperf

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dat ding piept omdat er ie geen netvoeding krijgt
als ie 500W is en bijv. laptop 50W verbruikt moet ie wel minstens een uurtje vol kunnen houden hoor.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

strak plan hoor dat ding open maken....... DOH.... UPS IS 220VOLT !!!!!!!!!! ga jij dan even lekker je vingers erin proppen

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 23:21
tuurlijk

monitor is 20kv daar ga je ook aan sleutelen

Repareren doe je zo.

• white_panther

white_panther

Topicstarter
maar nog steeds geen oplossing voor dat piepen (behalve de loshalen en draadje los solderen)

• white_panther

white_panther

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:18:
strak plan hoor dat ding open maken....... DOH.... UPS IS 220VOLT !!!!!!!!!! ga jij dan even lekker je vingers erin proppen
batterij eruit halen ff een monitor eraan hangen, de monitor aanzetten (nu weet je zeker dat alle elco's leeg zijn, en nu kun je gaan klooien wat je wilt :)

Pagina: 1