Ik zit op dit moment met een klein probleempje. Heb een PC met daarop windows 2000 pro met service pack 3. Allemaal leuk en aardig, maar om de 5 minuten heb ik programma's die fouten geven! En vervolgens niet meer opgestart kunnen worden tot de eerst volgende reboot.
Het begon heel onschuldig, met af en toe een fout van Internet Explorer (5.5). Nu geeft winamp vaak fouten, en heeft Outlook XP er ook weinig zin meer in. Explorer gooit er ook behoorlijk met de pet naar.
Als ik mijn computer vervolgens uit zet met de power-knop, word windows netjes afgesloten en start de computer opnieuw op! En nee, ik weet zeker dat het niet de resetknop is!
Eerst nog gedacht dat het in windows zat, dus een Win98 bootdisk gemaakt en ik probeer fdisk uit te voeren.
Ondersteuning voor grote schijven aan? --> Ja
NTFS partities als even groot zien? --> ja
Gevolg, de computer loopt vast!
Ook als ik bij "NTFS partities als even groot zien?" nee invul, krijg ik hetzelfde probleem: Het scherm word zwart (gaat niet uit), en ik kan niets meer.
Het hele euvel doet zich voor op de volgende PC:
MSI K7T266 Pro moederbord
Duron 750 @ 750
512 MB PC2100 (2 reepjes van 256MB)
Leadtek G-Force 2 pro
Soundblaster vibra 128 (pci)
Realtek 8139 nic
40GB Maxtor Harddisk
Lite-on 24x40x10 brander
Samsung DVD-rom speler (16speed)
300W voeding
Heb ik last van een gare duron, crashende maxtor of gewoon een brak MSI mobo?
Heb alles gekocht in Juni 2001.. Zou ik zoiets onder de garantiekunnen laten vallen?
Het begon heel onschuldig, met af en toe een fout van Internet Explorer (5.5). Nu geeft winamp vaak fouten, en heeft Outlook XP er ook weinig zin meer in. Explorer gooit er ook behoorlijk met de pet naar.
Als ik mijn computer vervolgens uit zet met de power-knop, word windows netjes afgesloten en start de computer opnieuw op! En nee, ik weet zeker dat het niet de resetknop is!
Eerst nog gedacht dat het in windows zat, dus een Win98 bootdisk gemaakt en ik probeer fdisk uit te voeren.
Ondersteuning voor grote schijven aan? --> Ja
NTFS partities als even groot zien? --> ja
Gevolg, de computer loopt vast!
Ook als ik bij "NTFS partities als even groot zien?" nee invul, krijg ik hetzelfde probleem: Het scherm word zwart (gaat niet uit), en ik kan niets meer.
Het hele euvel doet zich voor op de volgende PC:
MSI K7T266 Pro moederbord
Duron 750 @ 750
512 MB PC2100 (2 reepjes van 256MB)
Leadtek G-Force 2 pro
Soundblaster vibra 128 (pci)
Realtek 8139 nic
40GB Maxtor Harddisk
Lite-on 24x40x10 brander
Samsung DVD-rom speler (16speed)
300W voeding
Heb ik last van een gare duron, crashende maxtor of gewoon een brak MSI mobo?
Heb alles gekocht in Juni 2001.. Zou ik zoiets onder de garantiekunnen laten vallen?