MSI K7TPro266 aan de brakke kant?

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Ik zit op dit moment met een klein probleempje. Heb een PC met daarop windows 2000 pro met service pack 3. Allemaal leuk en aardig, maar om de 5 minuten heb ik programma's die fouten geven! En vervolgens niet meer opgestart kunnen worden tot de eerst volgende reboot.
Het begon heel onschuldig, met af en toe een fout van Internet Explorer (5.5). Nu geeft winamp vaak fouten, en heeft Outlook XP er ook weinig zin meer in. Explorer gooit er ook behoorlijk met de pet naar.
Als ik mijn computer vervolgens uit zet met de power-knop, word windows netjes afgesloten en start de computer opnieuw op! En nee, ik weet zeker dat het niet de resetknop is!

Eerst nog gedacht dat het in windows zat, dus een Win98 bootdisk gemaakt en ik probeer fdisk uit te voeren.
Ondersteuning voor grote schijven aan? --> Ja
NTFS partities als even groot zien? --> ja
Gevolg, de computer loopt vast!
Ook als ik bij "NTFS partities als even groot zien?" nee invul, krijg ik hetzelfde probleem: Het scherm word zwart (gaat niet uit), en ik kan niets meer.

Het hele euvel doet zich voor op de volgende PC:

MSI K7T266 Pro moederbord
Duron 750 @ 750
512 MB PC2100 (2 reepjes van 256MB)
Leadtek G-Force 2 pro
Soundblaster vibra 128 (pci)
Realtek 8139 nic
40GB Maxtor Harddisk
Lite-on 24x40x10 brander
Samsung DVD-rom speler (16speed)
300W voeding

Heb ik last van een gare duron, crashende maxtor of gewoon een brak MSI mobo?
Heb alles gekocht in Juni 2001.. Zou ik zoiets onder de garantiekunnen laten vallen?

• Philip_Janssen
owja, en ondanks een refreshrate van 85Hz, zie ik tientallen lijntjes van boven naar beneden over m'n scherm lopen! Dat is toch ook niet helemaal goed?! Ook mobo gerelateerd? Heb een Philips 107S monitor

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:12

QkE

In your face Gnagna

Doet je koeling van je Videokaart het? Welke resolutie draai je? Kan je monitor deze resolutie aan. Wat je misschien ff kan doen is in je bios s.m.a.r.t. for harddisks instellen. Misschien geeft dat iets over je harddisk. Waarschuwt iig als hij gaat crashen. Verder zou ik het ook niet weten

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Was dit niet dat mobo dat er na 12-14 maanden de brui aan gaf? Kan zo snel dat bericht niet terug vinden..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Philip_Janssen
Koeling van de videokaart werkt uitstekend. Monitor draait nu 1024*768*32@85hz. Moet die resolutie op 89Hz kunnen pakken. Max resolutie is 1280*1024, van de monitor dan.
S.M.A.R.T. stond aan, heb ik uitgezet omdat de computer raar ging doen.

En ik heb hier nog nooit een topic over geopend.. Heb er nu sinds een 2 maanden last van. Weet niet wat het is, maar ik begreep dat MSI niet erg duurzaam was, als ik dat zo mag stellen...

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Ik heb dit mobo ook gehad. Was er ook niet zo blij mee. Heb jij ook een usb muis die steeds uitvalt? Gelukkig hield hij er na een tijdje helemaal mee op en kon ik hem inruilen (garantie). Ik kreeg er een 266 Pro 2 voor terug :D. Dat is echt een verademing.

Toch heb ik niet het idee dat het aan je mobo ligt. Vooral door die problemen met je scherm. Maar dat is gewoon maar een wilde gok. Als het mogelijk is gewoon omruilen, want dat MSI bordje heeft in mijn ogen nooit gedeugd.

• Philip_Janssen
USB muis is ook een probleem.. maar dat gaat nu wel.. Beeldscherm werkt best goed.. Ok, nu die strepen. Maar de koeling is goed, scherm ook... misschien komt het door de nieuwe 40.41 detonator drivers.. kan ook, bedenk ik me nu.
Maar het gaat me het meest om het feit, windows 2000 heel moeilijk doet. Zomaar ineens.. Heb een jaar lang windows 2000 gedraaid zonder problemen, en nu in 2 maanden, heb ik pas 3 keer geïnstalleerd en nog een aantal keer "terug ge-ghost".
Vandaag wilde ik nog een keertje installeren (deze install staat er net een week op!), en ik wil m'n schijven opnieuw partitioneren. En ik kan Fdisk niet in!
Zou een bios update nog werken?

offtopic:
ik ga nu slapen, dus ik leer morgen verder door de reply's en probeer ik weer mee te denken! Iedereen alvast bedankt voor jullie meningen!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Ik weet dat het met XP kan en ik dacht ook met 2000. Maar als het goed is moet je ook met de cd-rom partities kunnen verwijderen e.d.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

AL is je geheugen gechecked. 1 eruit, ander erin en vise versa. Ik heb ook last gehad van ineens brak geheugen (Crucial, zou je niet denken, bleek een slechte serie te zijn, gelukkig via Crucial alles netjes kunnen omruilen :), blauwe schermen enz, steeds vaker. Hoewel je beeldscherm perikelen niet zo zeer op brak geheugen wijzen..

Juni 2001 sucks, zou je net buiten de garantie vallen :(

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
nieuwste bios er op en sjek geheugen, keb dit bordje en werkt perfect alleen de eerste bios versie was brak :(

• Philip_Janssen
ik ga de bios flashen, en het geheugen verwisselen...
Mocht dit niet werken, wat dan.....?!

Verwijderd

Fdisk voor win2000???? Gebruik de diskpartitioner in de setup van win2000 en je hebt nergens last van.

ALs niets meer werkt gewoon ff mobo terug brengen naar winkel, daar kunnen ze 'm testen en misschien krijg je nog garantie. Een winkel geeft meestal wel een 1 jaar onsite garantie, als het systeem daar net overheen is doen ze meestal niet zo moeilijk. :) Gewoon een beetje vriendelijk zijn en pas schelden en slaan als je echt je zin niet krijgt. :)

• Philip_Janssen
Ok, nieuwe bios had geen effect. Ben sinds vanochtend 7.15u bezig met de volledige test van memtest86. is dus al ruim 11 uur aan het testen, en tot zover geen fouten. Maar het kan nog wel eens veranderen.
Ik ga gewoon eens kijken naar de garantie. Misschien kan ik inderdaad nog wel wat regelen daarmee..

• Philip_Janssen
Memtest86 heeft na 3 rondjes nogsteeds geen fouten.. Ik heb dus gewoon een typische MSI K7T266 Pro mamaplank, die na 14 maanden aan het wegkwijnen is! Next mobo: Asus A7V8X >:)

Iedereen bedankt voor 't meedenken!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

alm

MMS_El_Guapo schreef op 04 september 2002 @ 18:55:
Ok, nieuwe bios had geen effect. Ben sinds vanochtend 7.15u bezig met de volledige test van memtest86. is dus al ruim 11 uur aan het testen, en tot zover geen fouten. Maar het kan nog wel eens veranderen.
Ik ga gewoon eens kijken naar de garantie. Misschien kan ik inderdaad nog wel wat regelen daarmee..
Als het goed is zit er 3 jaar garantie op, tenminste wel op die van mij (MSI KT266Pro / MS-6380) die ik bij Informatique heb gekocht ongeveer een jaar terug.

Als die nu kapot gaat krijg ik nu zeker een MSI KT4 ofzo? Zou wel beter zijn. ;-)

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 03 september 2002 @ 20:51:
Was dit niet dat mobo dat er na 12-14 maanden de brui aan gaf? Kan zo snel dat bericht niet terug vinden..
Neen dat waren de MS 6330 K7T Pro, Pro 2 en Po 2-a. Mijn Pro 2 is ook stuk, fabrieks fout, lokale pc-boer is in onderhandeling met MSI.

Voor de duidelijkheid DIT IS DOOR DE MODERATORS VAN MSI FORUM BEVESTIGT. Andere borden hebben geen recht op deze "garantie"

Bron: http://www.msi.com.tw/pro...?target=article&tid=16365

Gepost door de mods daar:

"Hi there,

The dieing part on some of these boards only happen with the K7Tpro, K7Tpro2 and the K7Tpro2a....NOT the Turbo's or above...
When this happens, the board would have run fine for about 8-14 months and then died out of the blue....
The problem is that VIA released a small number of bad chip's to the manufacturers that will show in about 8-14 months, most boards are fine....
When this happens, call your nearest MSI quarters and ask for the RMA department....they will repair it...
The board has 2 years of warranty, so this shouldn't be a problem"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 23:48 . Reden: meer info ]

Pagina: 1