El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
Verwijderd
nee joh dat hebben 486's niet. ATA33 heeft er volgens mij ook niks mee te maken. Het gaat erom of de bios zo'n grote schijf kan aanspreken. Ws. kan ie maar tot 512MB of tot 2GB, dus moet je een diskmanager installeren.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:12:
moet je even op je mobo checken als er een ata 33 controller op zit denk ik van wel. Maar hang me er niet aan op........
Verwijderd
Je kunt bij Maxtor.com een tooltje downloaden waarmee een eigen MBR wordt gecreërd. Hij herkent hem dan nog steeds als 512 MB, maar als je gaat fdisk'en kun je wel een 20 gig partitie aanmaken.
Juist de bios blijft op het limiet maar na de bios wordt er een tooltje geladen waarmee hij de juiste grote aangeeftVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:17:
Een 486 herkent dat ding voor 100% zeker als 512 MB.
Je kunt bij Maxtor.com een tooltje downloaden waarmee een eigen MBR wordt gecreërd. Hij herkent hem dan nog steeds als 512 MB, maar als je gaat fdisk'en kun je wel een 20 gig partitie aanmaken.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Dat IBM en Maxtor hebben gratis tooltjes, die alleen op eigen schijven werken, heb je een ander merk schijf moet je klein bedrag betalen. Met zo'n tooltje werkt het vaak wel. Zomaar er in hangen en partities maken zal niet lukken! (nouja, tenzij je genoegen neemt met minder dan 1 of 2 gb)
Als de kast groot genoeg is past tie, en of je bios hem herkend en voor hoeveel mb is vraag 2. Maar suc6 iigbartje74 schreef op 03 september 2002 @ 20:02:
Ik ben een 486 aan het verbouwen (trachten) en nou is mijn vraag,
past een 20 gb 5400 in een 486??
want die heb ik nog liggen, ja en die ik er net uitgehaald heb (341.2 mb)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
dat zei ik tochFastBunny schreef op 03 september 2002 @ 20:19:
[...]
Juist de bios blijft op het limiet maar na de bios wordt er een tooltje geladen waarmee hij de juiste grote aangeeft
Hij wordt als het ware "software matig" herkent.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Scheelt je het gepruts met software maar kost wel een 40 eur ofzo (check pricewatch)
El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
Dat zei je ook, leg het alleen anders uit en bevestig je verhaal voor de topicstarterVerwijderd schreef op 03 september 2002 @ 20:28:
[...]
dat zei ik toch
Hij wordt als het ware "software matig" herkent.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Grote waarschuwing:Palomar schreef op 03 september 2002 @ 20:11:
de bios zal de volledige 20GB niet kunnen aanspreken, maar bij hd's zijn wel altijd progjes te downloaden die ervoor zorgen dat de schijf volledig herkent wordt (bijv. maxblast voor maxtor schijven). Dus kijk ff wat voor merk die hd is, dan kun je bij de site hiervan wel zo'n diskmanager downloaden en proberen of ie het doet.
Je BIOS gaat'm idd zeker niet volledig kunnen aansturen, maar dat geeft niet.
Wat WEL uitmaakt is wat de BIOS wel doet als het een 'rare' HDD eraan ontedekt. 3 mogelijkheden:
A) Niets. BIOS negeert de schijf volledig en boot vrolijk door. Niets aan de hand, diskmanager erop of onder Linux aanspreken
C) BIOS geeft een error en boot niet door, of hangt gewoon helemaal tijdens de IDE initialisatie. Au
In geval C heb je een probleem. Je zult een andere controller moeten gebruiken, want omdat het niveau van het probleem zo laag zit helpen diskmanagers ofzo niets. Vooral OEM BIOSsen maken zich hier schuldig aan (IBM en Packard Bell om maar 2 te noemen waar ik het op tegengekomen ben)
Oslik blyat! Oslik!
en om wat voor schijf gaat het nou bartje74? Laat ook ff weten of het gelukt is
hij ziet hem nog niet maar we zijn nog druk bezig "zweet"
Hij zit er in bios herkent hem, maar windows niet, ben naar maxtor.com geweest en tool gehaald en op flop gezet maar nu paky hij die flop niet welke ik ook probeer hij wil het niet lezen rara
en nu
Verwijderd
Verwijderd
Want Windows 95 heeft alleen FAT 16 en die kan alleen schijven onder de 2 gig aan. Voor FAT 32 heb je windows 98 nodig, en die draait niet op een 486.
Gaat nie lukken ben ik bang
Verwijderd
1. Een OS heeft geen FAT, een OS ondersteunt FAT.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 08:50:
En met welk OS wou je em gebruiken?
Want Windows 95 heeft alleen FAT 16 en die kan alleen schijven onder de 2 gig aan. Voor FAT 32 heb je windows 98 nodig, en die draait niet op een 486.
Gaat nie lukken ben ik bang
2. Windows 95A ondersteunt geen FAT32, d.w.z. dat je WEL schijven van meer dan 2 gb kunt gebruiken, je zult hem slechts in partities moeten verdelen. Alle andere Windows 95 versies ondersteunen FAT32 wel.
Verwijderd
Palomar schreef op 03 september 2002 @ 20:11:
de bios zal de volledige 20GB niet kunnen aanspreken, maar bij hd's zijn wel altijd progjes te downloaden die ervoor zorgen dat de schijf volledig herkent wordt (bijv. maxblast voor maxtor schijven). Dus kijk ff wat voor merk die hd is, dan kun je bij de site hiervan wel zo'n diskmanager downloaden en proberen of ie het doet.
lijkt me sterk dat er voor zo'n oud ding nog recente biosupdates zijn.... als je de bios uberhaupt kunt flashen (ging vroeger niet zo makkelijk als tegenwoordig, ws. is het niet eens een flashrom)Plofke schreef op 04 september 2002 @ 13:17:
Dit klopt helemaal gewoon de bios flashen dan lukt het altijd. (dus een nieuwe bios erop zetten).
Tja, da's valsspelen, hebartje74 schreef op 04 september 2002 @ 21:39:
Ik ben er mee opgehouden, een maatje kwam langs met een P1 en vroeg of ik hier nog wat mee kon dus het is nu gelukt....
Sowieso klonk het alsof je eerder brakke flop problemen had op het eind dan dat het aan de HDD lag...
Oslik blyat! Oslik!