toetsenbord knoppies weer invetten.. maar met wat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb zo'n geweldig logitech internetnavigator toetsenbord.
Geweldig dingetje..
Tot er een glas sinas overheen ging..

Op zich niet zo'n ramp, ik heb een aardig geheugen, dus als ik iets open maak krijg ik het wel weer in mekaar ook.. plus dat het niet de eerste keer is dat ik een toetsenbord schoonmaak..

Alles goed gegaan, gewoon zoo'n beetje alle onderdelen in het water gezet en effe schoon laten weken..
laten drogen, en tadaaaa hij doet het weer.

Maar, aan de binnenkant van de knopjes zit zo'n ijzeren beugeltje. als je dan de toets indrukt dan schuift dat beugeltje naar voren over een stukje plastic.. is om er voor te zorgen dat als je bijv. de spatiebalk aan de linker kant indrukt dat de rechterkant dan ook meegaat.
Maar daar 'zat' een beetje vet op.. zodat het wat lekkerder zou glijden...
dat is er door al dat water en de sinas een beetje vanaf gespoeld bij een aantal knopjes..

Wat kan ik er voor gebruiken omdat weer goed te smeren?
Kan ik daar gewoon wat vaseline voor pakken? of plakt dat te veel?
Moet ik daar speciaal soort vet voor hebben?
Iemand enig idee?

Verwijderd

ik heb het zelf nooit geprobeerd (drink meestal geen sinas ;)) maar ik denk dat vaseline wel voldoet hoor :)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

en anders siliconenolie of siliconenvet. Vast wel ergens te krijgen. Moet werken, al heb ik het zelf nog nooit gedaan. Is speciaal vet voor rubber en plastic.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
siliconevet? bestaat dat ook? de olie heb ik wel staan...
maar dat vet is misschien wel een hele mooier oplossing...
thnx

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
met mijn spatie balk heb ik dat opgelost met beetje vaseliene/pural ofzo niet teveel piep klein beetje waar het heen en weer schuift

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ik heb het met silicone olie geprobeerd
gewoon effe bij de shift knop
ik heb gelijk mijn hele toetsenbord gedaan (christus wat een gevangeniswerk) en hij typt gewoon weer alsof ie net uit de winkel komt
echt perfect is dit
typt heeeerlijk

Verwijderd

possamai schreef op 03 september 2002 @ 21:14:
ik heb het met silicone olie geprobeerd
gewoon effe bij de shift knop
ik heb gelijk mijn hele toetsenbord gedaan (christus wat een gevangeniswerk) en hij typt gewoon weer alsof ie net uit de winkel komt
echt perfect is dit
typt heeeerlijk
okay dan :)

(vandaar die lange reply zeker ? :P)
Ik zal er voortaan an denken, geen vaseline :Y)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
_/-\o_ WD-40 _/-\o_

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
kogel-lager vet , ja echt. is lekker stroperig :9 ;)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:25

mr_petit

opperprutser

Als je metalen delen op plastic wilt smeren (of plastic op plastic) kan je het best teflonvet nemen.....maar daar is erg moeilijk aan te komen (kweet zelf ook geen adresje)
(zit bijv. ook in lades van cd spelers (wit/beige van kleur)

anders zou ik vet op basis van siliconen nemen

"man is not truly one, but truly two,"

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

of gewoon boter :)

die van hen is mooi....

• xzenor

xzenor

Topicstarter
teflon vet.. is dat het...
ik zal 'm onthouden.. altijd handig om te weten..
tot nu toe gaat ie weer prima met mijn toetsenbordje in iedergeval....
laten we hopen dat dat nog even volhoud

Verwijderd

Heb je thuis een Ikea kast met laden? Zo ja, vraag dan aan je ouders of ze nog zo'n zakje met witte gel hebben. Dat is speciaal gemaakt voor plastic -> metaal wrijving. Dat zou heel goed moeten werken, gewoon even met een wattenstaafje aanbrengen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
sjongejonge wat een gedoe voor een toetsenbord. als je vaseline hebt gebruik je dat, en zo niet dan kan je het met margarine doen als je zin hebt. dat werkt ook prima.

iemand aan gaan raden om speciaal voor een toetsenbord een of ander smeermiddel te gaan kopen |:(

Verwijderd

Ja, vaseline gaat lekker plakken bij uitdrogen en margarine staat zowat gelijk aan water.
Wie is er hier nu stupide.....

De vakman fietsenmaker heeft voor dit soort problemen een prima oplossing:
een klein spuitbusje smeermiddel op basis van siliconen of teflon.
Vooral de laatste is zeker aan te raden.

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

thats just the best (wel $$)

Verwijderd

WD-40 is zon spuitbusje voor tussen scharnieren als ik me niet vergis..... dat is nogal waterig denk niet dat dat lang op dat metaal blijft zitten ik zou purol (of zoeits ? puroline.. ? :S) gebruiken omdat ik dat wel heb voor dede brommer kunn je ook gebruiken voor kogellagers en zo, is niet superstroperig en btw dat spul wat er op zit is stroperig :S kun je amper van die stangetjes af halen dus maakt niet veel uit wat je gebruikt ik denk dat gewone vaseline ook wel perfect werkt :D als er maar iets op zit wat ded boel smeert zodat dat stukkie staal niet in het plastic boort.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:19:
Ja, vaseline gaat lekker plakken bij uitdrogen en margarine staat zowat gelijk aan water.
Wie is er hier nu stupide.....

De vakman fietsenmaker heeft voor dit soort problemen een prima oplossing:
een klein spuitbusje smeermiddel op basis van siliconen of teflon.
Vooral de laatste is zeker aan te raden.
zowel vaseline als margarine voldoen prima. je hebt voor zo'n probleem gewoon geen hoogstaand smeermiddel nodig. het water uit de margarine verdampt en het vet blijft over. vaseline droogt ook enigzins, maar behoud genoeg smerende werking voor deze toepassing.

ik heb jaren geleden ook eens het metalen stangetje onder mn spatiebalk ingesmeerd met margarine en hij doet het nog steeds prima.

natuurlijk, als je een goed smeermiddel hebt staan pak je dat (doe ik ook), maar ik zou hiervoor niet speciaal naar de fietsenmaker gaan als je toevallig niks in huis hebt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 07:12:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

thats just the best (wel $$)
WD-40 duur? Niets duurder dan andere wonderolien... EUR 6.80 voor een spuitbusje, wordt hier in Dokkum gemaakt (best wel vaag eigenlijk: het wordt in Dokkum gemaakt, wordt het verscheept naar de andere kant van het land, waar we het dan weer vandaan bestellen in de winkel waar ik werk :P)
Pagina: 1