Toon posts:

Mijn Memory tegen Mushkin & co

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie wil het geheugen wat ik verkoop testen op zijn pc, liefst een overklokte TB of Duron, ik heb A-kwaliteit 2-2-2 geheugen en ik wil van een "echte Tweaker" weten wat doet op zijn machine ! Het moet wel serieus zijn ! Deze modules zijn kwalitatief evengoed als Mushkin evenals de garantie voorwaarden etc. alleen stukken goedkoper. Wil je meer weten mail me dan !
The MemoryMan

Verwijderd

Topicstarter
noot.
Je hoeft de module dus niet te kopen !!!! Alleen Testen !

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je zou iemand op z'n minst kunnen vertellen wat voor zooi jij wilt testen in zijn PC :)

Wat voor merk is het?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik wil het best testen in mijn systeem. Duron 700@900, KT7. Mag ik hem dan houden als de test slaagt? Of anders ruilen tegen mijn PC133 128MB Winbond.

Verwijderd

Topicstarter
Oke..Het geheugen zal onder de naam MemoryMan uitgebracht gaan worden. De fabrieken waar het vandaan komt zijn dezelfde als de Mushkin modules vandaar mijn stelling dus.
Je hebt 10 jaar direct omruil garantie en in Nederland natuurlijk !

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:49
Mja testen wil ik het altijd wel ..
Ben wel benieuwd..
Duron 750@1000 en een Duron 600@850.. goed genoeg ???

Mail me maar

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
Ik wil ook wel testen

Athlon classic op een k7v 800@1120
en m'n Athlon Thunderbird 1Ghz en Abit kt7 komen morgen/overmorgen binnen:)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08
ik wil het wel vergelijken... heb net een pctje besteld met 256mb pc150 en een duron 600 proc... :)
kan je het meteen vergelijken met die pc150s!

WEBN & chill (@IBKR)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoax?
Anders wil ik het ook wel testen. Athlon 700@7*110 (gfd komt deze week), alleen niet boosworden als ik het kapot maak :)

• A3-D
  • Laatst online: 23:49
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van dit geheugen. Als dit daadwerkelijk kwalitatief goed geheugen is en de prijs ook nog eens gunstig uitvalt, heb je denk ik een leuk produkt in handen.

Post de resultaten eens voor een objectief vergelijk.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

En wanneer moet het dan op de markt komen?
Ik zou het erug aantrekkelijk vinden om het kopen als het kwalitatief net zo goed is als de duurdere merken.

Verwijderd

waar, waneer, hoe duur? :)
Ik ben hard op zoek naar een goedkoop waardig alternatief van Mushkin, Corsair kingmax etc. In Nederland :9

Mail me maar ik wil het zeker wel testen als je de porto betaald. Ik zelf helaas een p3 maar ik kan het ook testen op de comps van een aantal vrienden. :)

p3-500@620
p3-500@560
p3-633@633
Classic Athlon 700@784
Classic Athlon 600@600
Celeron 600@600
Tb700@700
Duron800 (krijgt een vriend van me volgende week)
TB900 (krijg ik binnen een maand). :)
Duron600

doe maar naar pw_ad@hotmail.com want mijn andere email zit bom en bom vol.

• jaspov
  • Laatst online: 30-08 19:31
stop er maar bij!

Duron 800@990

• Renkie
  • Laatst online: 30-08 06:53
Als de starter van de topic nou es terugmailde :-)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik doe ook mee, met een CuMine 800@960 :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik heb mushkin high performance rev2 in mijn oc tb zitten dus kom maar op dan test ik het wel ff voor je :)

icq en meel in mijn user info en ik woon in a'dam

Beste film ooit

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het toch vreemd dat jij niet zelf een mogelijkheid hebt om de modules te testen. Dus je beschikt niet over een pctje waar deze Dimms in kunnen ?
Of doe je dit om een soort van reclame te maken?

Begrijp me goed, als jij kwaliteit geheugen gaat verkopen voor een goede prijs, dan houd ik mij aanbevolen. Ik ben alleen nog wat wantrouwend.

Verwijderd

Wantrouwend is goed te begrijpen aangezien meneer nog niet gemaild heeft noch even de moeite genomen heeft om hier effe een replytje neer te zetten.

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik ben van nature niet zo wantrouwend tegen iemand die extra geheugen in mijn comp wil douwen zonder het over centjes te hebben :)

ps je moet wel heel goed geheugen hebben om beter te performen dan mijn mushkin, ik heb die krengen niet voor niet's uit de us gehaald, lekker cas 2,2,2 op 142 mhz :))

doe dat maar s na

Beste film ooit

Verwijderd

ik ook ik wilde dat Mushkin gedoe halen die pc150 reepjes maar hij is alleen zo duur :(

Dus ik wil hem wel testen hoor.

Tbird 900 nog niet oc'ed maar ga er wel aan beginnen
en ik heb nog een P2 bakkie staan die ik nog wel kan klaarmaken.

• lambi80
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik ben daar ook wel voor te porre hoor!

Hee soepkip, waar heb je je reepje gehaald in de USA? Ik ben al tijden op zoek naar een compu leverancier down there!

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat gaat het kosten dan???? Ik wil mijn aanstaande proc (P3 750 of 800) ook overclocken, maar heb nu nog noname PC133 memory. Weet iemand toevallig wat voor merk de stores van EL op de UT verkopen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel veel E-mail reaktie's gehad vandaar dat ik niet direct in de Got kon antw. Heb je nog niets gehoord keep it cool je krijgt antwoord. De eerste test modules zijn al onderweg . En nee geen Hoax etc. De Modules zijn 64-128-256 pc100 -pc133 cas2 of cas3 . De prijs zal voor een PC133 cas2, 2-2-2 module om en nabij de fl 270,-excl btw en verzend kosten liggen.
10 jaar garantie uiteraard !

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
HEHEHE paas mij ook ff 256MB deze kant op :)
Voor me Tbird 950@1030 :)

Zeker een goed idee dit, goed geheugen in NL en goedkooper :)

Verwijderd

Als MemoryMan ons via deze thread op de hoogte houdt, en ik zie dat de ervaring met dit geheugen goed is. Dan houd ik mij aanbevolen voor 256MB :) Ik denk best dat je een heleboel kan gaan verkopen. Alleen ga je straks misschien weer een beetje concurentie krijgen van DDR-geheugen. Of ga je dit ook leveren?

Verwijderd

Hey memoryman :)
Ik heb ook wel intresse.
Heb een K7Pro 800@872 Mhz.....

Mail me maar (Als je daar aan toekomt:))

PyTh@planet.nl

Verwijderd

2x Sorry ;)

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik wil ook wel voor je testen:

Thunderbird 700@850
Geheugen nu: 128Mb PC133 op CAS 2,2,2 140 Mhz (ABIT KT7 BIOS geheugen op 'Fast' setting)
ALU 478Mb/sec en FPU 553Mb/sec throughput gemeten in SiSoft Sandra. (Dat is aardig wat hoger als de 'reference' Thunderbird @ 1GHz)

edit:

Hee, er bestaat ook nog een Turbo setting! (143 Mhz)
En die werkt ook!

Bewijsje:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/justcountach/sandrabench.jpg

Dus kom maar op, want ik denk niet dat die reepjes daarover heen komen.

Meel countach@emux.net

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

En wanner dan? Ik ben nu al bezig met het bouwen van een pc en ik wil graag weten wanneer de reepjes op de markt gaan komen.

Verwijderd

Heb je toevallig ook nog een website ofzo?

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Vraag me af hoeveel er van dat opsturen terecht komt, maar goed, ik wil ook wel :)

P3 700@805 (Asus CUBX)
Athlon Classic 750@962 (Abit Ka7)

Mail me

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Het lijkt mij weinig zinvol om geheugen-modules door eind-gebruikers kris-kras te laten testen. Sterker nog 'te testen op wat?'

Ik denk dat je dit veel beter door de bestaande reviewers kan laten doen. Dan heb je ook resulaten waar je wat mee kan doen. Immers er is nu totaal geen sprake van standaristie .

Als dit allemaal waar is dan heb je een goed produkt in handen, dat is zeker.

Verwijderd

Mocht dit alles niet waar blijken te zijn, dan kunnen we eventueel ook nog met alle geinteresseerden uit deze thread gezamelijk een bestelling plaatsen bij Mushkin in de US. :) En dan de verzendkosten delen.
Daarvoor zal natuurlijk e.e.a goed geregeld moeten worden. maar dat moet mogelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers door het groote aantal aanmeldingen heb ik even tijd nodig om het op de rails te zetten. Ik had niet zoveel reaktie's verwacht !!! Tevens heb ik een berichtje hierover aan T.net gestuurd met de vraag of het mogelijk is dit ook via T.net te laten testen. Ook zoek ik nog 2 Oc' ers uit de buurt van Rotterdam .
De Website is in de maak ! De reden waarom wij de eindgebruikers vragen om te testen is omdat wijzelf weninig tijd hebben hiervoor en we willen een zo groot mogelijk beeld krijgen met diverse configuraties en systemen. Bestellingen zijn vanaf maandag 30/10 mogelijk.

Verwijderd

Mijn duron doet 115*7,5 hoop dat die met de jouwe wel hoger komt;)
Mijne is een cheap ass hyundia pc133

Ik studeer in Rotterdam (dichtbij CS) en woon in Maassluis 18km van Rdam, dus dat komt goed uit

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Heb P3 en Athlon OC'd en kom uit het Haagie, dus wel redelijk in de buurt van R'dam dacht ik zo.
[url="mailto:the.force@12move.nl?Subject=Mijn Memory tegen Mushkin & co..."]Mail[/url] me maar....

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Hey memoryman,
Laat ff weten hoe we bij jou die geheugenstripjes kunnen bestellen.

Alvast bedankt!

• lambi80

lambi80

zucht....

Goed idee bastard, ben ik zeker voor te porren!!

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Bigs
  • Niet online
Ik heb nu een K7 met 110mhz busklok en dat trekt mijn PC100 geheugen nu niet op CAS2 (wel op CAS3, maarja).. ik wil wel eens zien of dat van jou dat wel kan (op die prijs), so count me in :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bigs
De pc100 modules zijn vanmiddag getest op cas2 draaien probleemloos op 133 mhz !
Het belangrijkste voor de tests worden de PC133 modules !

Verwijderd

Mem. man zijn er plannen om ietsje later ook DDR RAM in de vormen: PC1600 PC2100A en PC2100B op de markt te gaan brengen? Want mijn volgende systeem zal toch wel DDR based zijn. Ik zou op zich best willen testen aangezien ik erg crappy ram heb(64MB 10ns cheapass japans spul). maar ik hoor niet tot de groep met snelle CPU's (P2 350 wil wel opklokken maar ram laat niet toe) maar mocht mogelijk zijn hoor ik het wel.
wel dope actie dat zeker !

Verwijderd

Wat gaan die krengen kosten?

Verwijderd

Topicstarter
even het laatste nieuws
Er zijn in mddels een aantal oc'ers benaderd via E-mail en telefoon, en binnenkort worden de eerste modules door hen getest. Er zullen nog een aantal oc'ers benaderd worden die ons hebben gemailt.
Tevens is er overleg of het door T.net gereviewd kan worden.

• lambi80

lambi80

zucht....

Krijg ik nog bericht?

• Albinoraptor
  • Laatst online: 23:17
He memoryman, wat is je e-mail, zodat ik kan bestellen of wat andere dingen kan vragen.

Verwijderd

Ja, e-mail is weg.
Ik wil ook wel testen hoor, maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets wat ik mag houden (kopen dus hè).
Ik heb nu nog maar een heftig overklokte celeron (110 fsb cas2) maar dat kon wel 1s snel veranderen.

M'n 450W Enermax en m'n peltier wachten met smart. >:)

Verwijderd

Ik vraag me af wat je aan 10 jaar garantie hebt op geheugen... Stel dat je Dimmetje over 8 jaar kapot gaat... wat is dan nog 128 MB? Als ik kijk wat er in onze PC 8 jaar geleden zat, dan waren dat twee 30-pins simmetjes van 1 MB elk. Ik geef nu niet zo gek veel meer om 2 MB eerlijk gezegd. Mijns inziens is 3 of 5 jaar garantie op PC-onderdelen als geheugen, CPU en mobo wel zat. Voor harde schijven op zich ook, als je hare schifj na 5 jaar kapot gaat zul je waarschijnlijk meer de pest er in hebben dat je data kwijt is dan je schijfje. Voor hele specifieke hardware, zoals meetapperatuur, kan ik me 10 jaar voorstellen. Maar geheugen?

• knights16
  • Laatst online: 10:00
is toch altijd mooi jongeh!

en als je een product hebt met lange garantie zegt dta vaak iets over het bedrijf dat ze maakt!
positief dus!

PVoutput

Verwijderd

hm mag ik ook meedoen :) please

p3 750@1001 rete stabiel en 750@1110 minder blij stabiel en 750@1125 goh we kunnen alleen posten. Lijkt mij wel spannend om te testen of dat spul ook 150mhz fsb op cas2 draait.

*edit*

en ik woon ook nog is in Rotterdam :)

Verwijderd

Topicstarter
Memory Update !!! Nee die MemoryMan is niemand vergeten !
Beste Tweakers n.a.l van de mega vele e-mails de afgelopen dagen heb ik overleg gehad met de leverancier en deze weer met de afdeling productie. De vraag is dermate groot dat wij helaas niet iedereen een sample kunnen laten testen sorry . tevens is het zo dat wij door deze posting veel belangstelling van bedrijven en bladen hebben gekregen die dit ook zagen zitten .

Ook zijn er bedrijven die door deze ene posting plotsklaps de prijzen hebben verlaagd !!!
Het laaste nieuws op het gebied van het geheugen is dat de "grote jongens" als een gek de belangrijkste CAS2 7ns en 6.5ns chips voor 133 mhz opkopen om zodoende het gat en de vraag in de markt te kunnen opvullen. Hierdoor onstaat een tekort aan chips. In overleg met de leverancier word bekeken in hoeverre we de zaak goed kunnen opstarten zodat we ruim voldoende hebben om aan de vraag te voldoen. Dus voor de mensen die nu willen kopen, heb geduld dit word ruim beloond !! Voor de mensen met vragen over DDR-geheugen.. JA hier zijn we ook mee bezig !!!
Groeten MemoryMan

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

ik heb ook wel intresse
een duron 700 op 900 (fsb moet nog)
en een p III 667 ben ik nog mee bezig om te kijken hoever ik er mee kom.

kun je alvst de site geen waar we ze eventueel kunne bestellen ?

[ Voor 5% gewijzigd door TheGrimReaper op 02-01-2015 23:04 . Reden: contact info verwijdert ]

= TheGrimReaper op tweakers

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ben uiteraard ook geinteresseerd, mijn komende P3-750 of 800 gaat op waterkoeling + peltier (80W) gekoeld worden en dan kan mijn cheapo 133MHz geheugen problemen gaan geven.

rene_gerritsen@hotmail.com

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Hoe zit dat nou memman met je geheugen?

Heb je al een site opgericht en zijn er al resultaten van testen bekend?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Op zondag 29 oktober 2000 18:29 schreef Snap het volgende:
Heb je al een site opgericht en zijn er al resultaten van testen bekend?
iig niet Memoryman.com :)

Join TeamBVD!

Verwijderd

ik snap dat mushkin gedoe niet, ik heb 1x 32 MB 66 MHz geheugen en 1x 64 MB 100 MHz. Alles lopen op CAS 2-2-2 en 100 MHz, op zo'n asus bordje heb je namelijk zo'n jumper.. >:) 0.15 Volt meer door je geheugen.. kies maar 50,- meer op een mobo? of 500 meer op je geheugen?

ow jah, dit geheugen verkoop ik trouwens ook, A-merk onder de naam junkgeheugen.. (op die 64 mb zit nog 5 jaar garantie heheh komt uit de zaak :))
--------
http://junkie.webhop.net
Pagina: 1