Zie topic Onboard sound voor Part I. Ik heb dus de AC 97 drivers van de site van MSI gedl en geinstalleerd en ja Onboard staat enabled in BIOS
Alleen nog steeds geen geluid
Wordt dat onboard geval nu herkend onder Apparaatbeheer?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Staat er wel een of ander vaag apparaat bij overige apparaten in apparaatbeheer of hoe dat ook mogen heten onder WinXP?
Anders koop je gewoon een simpel soundkaartje, m'n Msi KT3 Ultra heeft al voor de zoveelste keer bewezen dat onboard sound iets is om van te huilen.
Maar goed.. Check je main volume, misschien staat het per ongeluk op 0 ofzo.
Anders koop je gewoon een simpel soundkaartje, m'n Msi KT3 Ultra heeft al voor de zoveelste keer bewezen dat onboard sound iets is om van te huilen.
Maar goed.. Check je main volume, misschien staat het per ongeluk op 0 ofzo.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
msi maakt volgens mij gebruik van de ac 97 sound chip van via zelf 9er zijn ook van andere bedrijven)Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 19:20:
Zie topic Onboard sound voor Part I. Ik heb dus de AC 97 drivers van de site van MSI gedl en geinstalleerd en ja Onboard staat enabled in BIOSAlleen nog steeds geen geluid
dus http://www.viaarena.com/?PageID=69 ?
p.s ik heb part I nie gelezen dus als je dit al geprobeert hebt dan kan je deze post vergeten
[ Voor 0% gewijzigd door DirtyHennessy op 03-09-2002 20:06 . Reden: link fixed ]
Yup hij wordt wel herkend onder apparaatbeheer (onder besturing voor geluid video en spelletjes)
Bij volumeregeling staat niets op dempen en staat alles op max.
[domme oplossingen-mode]Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 00:15:
Yup hij wordt wel herkend onder apparaatbeheer (onder besturing voor geluid video en spelletjes)
Probeer eens een andere mini-jack aansluitingen van de onboard sound, meestal is de bovenste speaker-out, maar je weet maar nooit. En je boxen zijn niet stuk ofzo he
[/domme oplossingen-mode]
/ik klink idioot mode
op mijn asus a6v266e zit ook zo'n onboard soundprul, wat ik overigens niet gebruik. Maar wel kan ik dmv software of jumpers, dat weet ik ff niet meer zeker, kiezen of ik 2/4 of 6 channel geluid wil. Misschien dat je daar eens naar kan kijken? Als dat ding op 4 channel staat en je sluit je speakers op de rear aansluiting... kan het zijn dat je nix hoort...
't is maar een suggestie, kvinnut maar vaag probleem
/ik klink idioot mode
op mijn asus a6v266e zit ook zo'n onboard soundprul, wat ik overigens niet gebruik. Maar wel kan ik dmv software of jumpers, dat weet ik ff niet meer zeker, kiezen of ik 2/4 of 6 channel geluid wil. Misschien dat je daar eens naar kan kijken? Als dat ding op 4 channel staat en je sluit je speakers op de rear aansluiting... kan het zijn dat je nix hoort...
't is maar een suggestie, kvinnut maar vaag probleem
/ik klink idioot mode
W3ird_N3rd: ik heb echt nog NOOIT problemen gehad met het geluid van m'n KT3 (ultra aru).
Sinds kort zelfs optisch naar de receiver (absoluut geen ruis).
Maarja, ik zal wel mazzel hebben gehad.
Egbert008: Heb je btw wel dat speciale progje van msi voor de volumeregeling?
Daarmee kan je ook instellen welke uitgangen je wilt gebruiken
(2/4/6 speakers, wel/geen bracket) (beetje rataplan's opmerking, sorry)
Daar kan je btw ook je speakers testen.
Prog zat bij mij bij de drivers en kwam rechtsonderin in de taakbalk (blauw met geel icoon)
Kweet niet of het bij de 266 pro ook zo is, maar bij mijn kt3 iig wel.
Egbert008: Heb je btw wel dat speciale progje van msi voor de volumeregeling?
Daarmee kan je ook instellen welke uitgangen je wilt gebruiken
(2/4/6 speakers, wel/geen bracket) (beetje rataplan's opmerking, sorry)
Daar kan je btw ook je speakers testen.
Prog zat bij mij bij de drivers en kwam rechtsonderin in de taakbalk (blauw met geel icoon)
Kweet niet of het bij de 266 pro ook zo is, maar bij mijn kt3 iig wel.
Yup hij zit wel in de juiste mini-jackaansluiting en de boxen doen het wel. Heb het overigens ook al even met een koptelefoon geprobeerd. Er hoeven naar mijn idee geen jumpers of iets dergelijks veranderd te worden. Hij deed het voor de reinstall van XP immers ook. Ik zal nog een keer naar dat progje kijken van MSI. You never know
Ik heb een KT3 Ultra zonder ARU. Dat ding speelt af en toe toch echt mp3tjes iets te snel af, en hij maakte nog een BSOD ook.BIM schreef op 04 september 2002 @ 10:11:
W3ird_N3rd: ik heb echt nog NOOIT problemen gehad met het geluid van m'n KT3 (ultra aru).
Dan zal het bij de ARU wel beter zijn, immers, "Audio, Raid, Usb" was het toch? Maar op de KT3 Ultra is 't klerezooi.
De kwaliteit is overigens wel best aardig. Maar te snel spelende Mp3 en een bsod slaat nergens op imho.
De enige goede onboard sound die ik heb gezien was met een apart Creative chipje onboard..
Pagina: 1