EPOX 8KHA+ Wat kun je er precies mee ?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord, en dan was ik de EPOX 8KHA+ tegen gekomen, die me wel in orde leek. Maar aangezien in totaal een leek ben op gebied van Moederborden en Processoren, heb ik een paar vraagjes erover.

EPOX 8KHA+ Specs
Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/thumb-8kha%2B.jpg
- VIA KT266 AGP Set, FSB 266Mhz
- 3x Dimm Sockets voor PC1600/2100 DDR Ram tot 1.5 GB
- 6x PCI
- 1x AGP Pro 2x/4x Slot
- 2x UDMA-100 Master IDE Slot voor tot 4 devices
- AC'97 Sound on board
- 2x USB Slot (+ 4x optioneel), parallel, 2x Serieel, 2x PS/2
- Audio I/O, Game en Midi poort
- On-board status display met 2x7 segments LED Display

En dan nu de vragen;

* Welke processoren passen op dit moederbord (kloksnelheid/Merk)
* Ik heb zelf 512, 256, 128 SD-RAM PC133, kan ik deze nog gebruiken voor dit moederbord ?
* Zijn er verder nog meerdere voordelen aan dit moederbord die je niet zo snel kunt zien ?
* Ook nog nadelen die niet zo snel te zien zijn ?

Thnx already

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuhrm, wat er op deze plank gaat kan je gewoon aflezen op de EPoX site hoor. Letterlijk.

Er gaat geen SDram geheugen meer op, alleen DDR geheugen, ook PC2700 maar dat zal lopen als PC2100 (ddr266). Je kan je reepjes verkopen en van dat geld PC2100 geheugen kopen.
* Zijn er verder nog meerdere voordelen aan dit moederbord die je niet zo snel kunt zien ?
De 8KHA is erg goed in overclocking :)
* Ook nog nadelen die niet zo snel te zien zijn ?
Sjah, VIA heeft inmiddels al een vernieuwde chipset uitgebracht, en epox heeft ook al een nieuw bordje gebaseerd met die nieuwe chipset uitgebracht (8k3a), deze is dus wel wat verouderd. Deze geeft verder dus ook geen ondersteuning voor ddr333, en binnenkort komt via zelfs weer met een nieuwere chip (de kt400).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Lijkt mij dat dit bord alle 266 MHz fsb AMD cpu's ondersteunt (dus tot de XP2600+)
* Nee, dit is SD-SDRAM en je hebt DDR-SDRAM nodig
* + * Kijk even in de search.. er zijn heel veel GoTters met dit bord, en er is dus heel veel over te vinden :)

Verwijderd

Hier is een supergroot topic over en op de site van de fabrikant is genoeg te vinden lijkt me.

Dit topic is gesloten.