"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Ik heb er geen ervaring mee, maar kijk naar de andere SiS chipsets, snelheid varieert maar over het algemeen zijn ze wel stabiel. Asus lijkt me ook wel een vrij stabiel merk over het algemeenMizitras schreef op 03 september 2002 @ 19:02:
Gebruik je er al een, zo ja wat is je ervaring ermee tot nu toe.
Zelf wil ik een P4 2.4 combineren met het ASUS P4S8X moederbord.
Wel onduidelijk of ik maar beperkt ben tot 4-IDE devices op dit moederbord
en of het de +3Ghz P4 bariére cpu's zal aankunnen. Iemand een idee?
Wat ik las zou Intel andere eisen aan mobo's stellen voor >3 Ghz, meer voltage enzo, dus reken er maar niet op.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik ben zelf ook van plan om dat mobo te kopen. Ziet er inderdaad wel interessant uit
Maar om even je op je vraag terug te komen, zoals ik het begrijp heb je 2 ata 133 kanalen (hier kun je dus 4 devices op aan sluiten). Daarnaast zit er nog 1 enkel ide raid kanaal op (nog 2 devices) en 2 serial ata kanalen. Mochten hier in de toekomst devices voor komen dan kun je daar ook wat mee
(Vind het alleen erg jammer dat ze nu andere dingen zoals fatsoenlijke ide raid kanalen weghalen om die gehypte serial shit erop te knallen
)
Wat ik trouwens vaag vind is dat op de website van Asus, als ze daar een bord beschrijven staat bijna achter enkele feature "optional". Kan iemand hier wat uitleg over geven ?? Ik kan er eigenlijk moeilijk een voorstelling van maken wat ze hiermee bedoelen. Voor het moederbord P4S8X staan er bijvoorbeeld 7 "optional" features, betekent dit dan ook dat er 7 verschillende configuraties mogelijk zijn ?
Wat ik trouwens vaag vind is dat op de website van Asus, als ze daar een bord beschrijven staat bijna achter enkele feature "optional". Kan iemand hier wat uitleg over geven ?? Ik kan er eigenlijk moeilijk een voorstelling van maken wat ze hiermee bedoelen. Voor het moederbord P4S8X staan er bijvoorbeeld 7 "optional" features, betekent dit dan ook dat er 7 verschillende configuraties mogelijk zijn ?
Ah eindelijk iemandProgrammerX schreef op 04 september 2002 @ 02:11:
Ik ben zelf ook van plan om dat mobo te kopen. Ziet er inderdaad wel interessant uitMaar om even je op je vraag terug te komen, zoals ik het begrijp heb je 2 ata 133 kanalen (hier kun je dus 4 devices op aan sluiten). Daarnaast zit er nog 1 enkel ide raid kanaal op (nog 2 devices) en 2 serial ata kanalen. Mochten hier in de toekomst devices voor komen dan kun je daar ook wat mee
(Vind het alleen erg jammer dat ze nu andere dingen zoals fatsoenlijke ide raid kanalen weghalen om die gehypte serial shit erop te knallen
)
Was blij om hier eens in de streek van Belgie of Nederland een goed nederlands forum te vinden waar zo'n vragen terecht kunnen
Optionele zaken, tja, ik denk niet dat er veel mogelijkheden worden aangeboden bij de winkel eenmaal zover. Maar ik denk wel dat zoals bij andere merken de RAID/SATA/LAN-controllers in het duurdere bordje gaan zitten en zowieso ALLE versies de AC of MEDIA chip voor geluid (en LAN of modemspel) aan boord gaan hebben.
Is deze bij jou soms al te koop? Want vor de AMD heeft een ASUS met VIAKT400 moederbordje de release datum al voorbijgestoken. (P4S8X moest al langer in de winkels liggen !!! )
Oja, voor het eerste commentaar, ik blijf bij het SIS648+ type. Ik ga wel RAID gebruiken en hecht nu minder belang aan geluid of het toekomstige SATA, maar daar wil ik wel handig gebruik van maken als het zover zou kkomen.
ZElfde reden voor de AGP8x & DDR400 ondersteuning.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Als ik dus kijk op http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4s8x/overview.htm# Dan zie ik dat er idd een paar dingen " optional " zijn, waaronder dus Serial ATA, IEEE1394, 6 Channel Audio, 10/100 MBit LAN, S/PDIF Interface.
De rest is allemaal standaard USB 2.0 en 2x 133 IDE Controllers. Alleen zie ik dus geen RAID
Kijk ik verkeerd of wat? Wil n.l. wel dit bord hebben maar dan wel MET RAID ondersteuning.
De rest is allemaal standaard USB 2.0 en 2x 133 IDE Controllers. Alleen zie ik dus geen RAID
Ik heb hier een P4S8X liggen, volgens de reviews een prima board met veel overclock potenties maar ik zou het niet weten, de R9700 is namelijk niet compatible met deze board of welke AGP8 mobo dan ook.
Verwijderd
begrijp ik nu dat er serieuze problemen zijn met een asus p4s8x mobo en een radeon9700?
ik was namelijk van plan om ook deze combi aan te schaffen!!
of is et een persoonlijk probleem wat enkel bij jou voorkomt?
( FMS )
Ik heb nog geen enkele andere problemen bij reviews gezien met betrekking tot jouw voorkomend probleem, maar dan werd er ook niet getest met een radeon 9700.
( FMS )
Ik heb nog geen enkele andere problemen bij reviews gezien met betrekking tot jouw voorkomend probleem, maar dan werd er ook niet getest met een radeon 9700.
het is een algemeen probleem, alle R9700's hebben hier last van, zie ook:Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:50:
begrijp ik nu dat er serieuze problemen zijn met een asus p4s8x mobo en een radeon9700?
( FMS )
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33634403
FMS, is het probleem opgelost geraakt? Met bios flash of iets dergelijks???
Hopelijk is dit niet de 'onvolwassenheid' van de AGP8X-chipset (alé ja, het SIS-chipke dat het bestuurt hé) of de ATI kaart (zo lijkt me toch).
Btw FMS, wat heb je voor je Corsair 3200 512mb C2.0 betaalt???
Hopelijk is dit niet de 'onvolwassenheid' van de AGP8X-chipset (alé ja, het SIS-chipke dat het bestuurt hé) of de ATI kaart (zo lijkt me toch).
Btw FMS, wat heb je voor je Corsair 3200 512mb C2.0 betaalt???
Toch wel vreemd van die R9700
http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9700pro/index.html
Stukje quote van deze link:
features
Fastest* 3D Gaming Performance
128MB DDR memory accelerates the latest 3D games
256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and provides end users with faster 3D graphics
Industry's first 8-pixel pipeline architecture, providing twice the rendering power of any currently competing product.
Supports the new AGP 8X standard, providing a high-speed link between the graphics board and the rest of the PC (2.0 GB/sec)
http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9700pro/index.html
Stukje quote van deze link:
features
Fastest* 3D Gaming Performance
128MB DDR memory accelerates the latest 3D games
256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and provides end users with faster 3D graphics
Industry's first 8-pixel pipeline architecture, providing twice the rendering power of any currently competing product.
Supports the new AGP 8X standard, providing a high-speed link between the graphics board and the rest of the PC (2.0 GB/sec)
Pagina: 1