Toon posts:

linux op en 20mhz 80386 met 4mb mem.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oud laptopje staan met bovenstaande specificaties, het enige wat ik eigenlijk met dat ding wil doen is een ssh sessie openen naar mijn linux server, de kneep zit hem hier in dat ik de netwerkverbindig op moet zetten met een pcmcia kaart.

Kent iemand een distributie die dit allemaal kan, en wel op een harde schijf van 80mb 8)7

Vraag niet veel, dat weet ik, alleen het onmogelijke })

Verwijderd

Welke Linux distro moet ik nemen? Daar komen dit soort topics uitgebreid aan de orde.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt dat inderdaad in bovengenoemd topic vragen. Zorg er in ieder geval voor dat je een kernel krijgt met PCMCIA-ondersteuning, want zelf zo'n module compileren gaat je niet lukken op die bak wegens een tekort aan schijfruimte. Voor de rest zou het op zich geen probleem moeten zijn, al vereist het misschien wat kennis van GNU/Linux.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je Redhat 7 wel zo klein kan krijgen :>

Maare serieus, er zijn genoeg kleine distro's waar dat mee moet lukken. Misschien kun je FreeSCO zelfs wel een beetje verbouwen zodat het doet wat jij wil :)

4mb is trouwens wel ERG krap.. weet dat dat voor Slackware 3 al niet genoeg was.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Redhat 7 zo klein krijgen? Dat kun je wel vergeten, versie 5.2 vroeg al om 150MB om te installeren :7...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
odysseus schreef op 03 september 2002 @ 19:29:
Redhat 7 zo klein krijgen? Dat kun je wel vergeten, versie 5.2 vroeg al om 150MB om te installeren :7...
gezien de smilie bedoelde hij het als grapje denk ik :P

ikzelf zou met freesco aan de slag gaan, tijdje geleden gemerkt dat veel linux commando's gewoon werken (kopieren enzo) dan zou je weer andere delen kunnen instaleren. kost wel wat tijd denk ik :)

Verwijderd

mulinux anyone?
http://sunsite.dk/mulinux/

denk dat mulinux daar wel op kan draaien hoor.
en het is nog een brute distro ook. :D

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.