Toon posts:

[Linux] Krijg ADSL niet werkend :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om ADSL (MxStream) onder Linux Mandrake 8.2 werkend te krijgen, echter wil me dit dus niet lukken.
Ik heb het geprobeerd via een 'stappen-plan' wat niet wilde werken en daarna nog het www.adsl4linux.nl 'programma' wat ik ook maar niet aan de praat krijg :(

Ik heb alles goed ingestelt (denk ik?) alles heb ik wel 4x doorlopen en alle instellen lijken correct... met het gebeuren van adsl4linux krijg ik de melding dat ik verbonden zou zijn ... en als ik ifconfig of route -n gebruik dan zie ik geen ppp0 'device' of zo en bij de route -n geen adsl route.

Ik begrijp er echt helemaal niks van, anderzijds ben ik wel een behoorlijke n00b op gebied van linux .. maar van netwerken heb ik wel weer kaas gegeten.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Ik heb mijn ADSL-modem omgebouwd dat ie zelfs automatisch inlogd met mijn naam en wachtwoord (je modem draait namelijk ook op Linux).
Dan kan je onder linux simpelweg je netwerkkaart van je ADSL modem aanspreken als netwerkkaart. Zonder andere poespas... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
GarBaGe schreef op 03 september 2002 @ 18:36:
Ik heb mijn ADSL-modem omgebouwd dat ie zelfs automatisch inlogd met mijn naam en wachtwoord (je modem draait namelijk ook op Linux).
Dan kan je onder linux simpelweg je netwerkkaart van je ADSL modem aanspreken als netwerkkaart. Zonder andere poespas... :)
Dus je bedoeld je modem als NAT gateway gebruiken?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 18:40:
[...]

Dus je bedoeld je modem als NAT gateway gebruiken?!
Volgens mij wel.
Wat staat er in /var/log/adsl4linux.log ?

post die eens.

Verwijderd

Die was dubbel :)
Pagina: 1